Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
nee je naam was veelbelovend ik was op je verslag aan het w8en maar waarschijnlijk weet je nog niet of je een hps of led moet pakken he???
pak gewoon hps daar is alles van bekend ook op dit forum kunnen de mensen je beter helpen maar als je led wilt doen ook intresant alleen zou je dan op dit forum weinig over verlichting kunnen vinden omdat led kweken nog in de kinderschoenen staat
is hier al wat ervaring met led lampen ?
en wat het verschil is met de HPS
Ff de topics doorsnuisteren en je vindt het antwoord.
HPS-kwekers zijn hier wel te vinden. Persoonlijk waag ik me daar niet aan, vind de kosten te hoog.
Maar die discussie ga ik niet weer aan Ieder zijn eigen meug.
LED-kwekers zijn hier haast niet te vinden, binnenkort probeer ik mijn 1e kweek hiermee te doen.
Het wachten is op het pakketje.
led werkt niet,een vriend van me had de duurste,de spectrabox 300 en 600,na 5weken waren ze net 4cm omhoog gegaan,ook bloei werkt dit niet,hier houd je niks onder 1 tl levert nog meer op,led is iets voor een 5jaar later stadium meschien ,oftewel nog langer,voor nu hps en alles komt goed
Blijkens rapporten van Plant Dynamics en Kema bedraagt het rendement op systeemniveau voor blauwe leds 0,6 micromol/s/W en voor rode leds 1,0 micromol/s/W. Bij de Sun-T is het rendement 1,7 micromol/s/W. Leds staan echt nog in de kinderschoenen. Dus bij een led armatuur van 100 watt heb je een rendement van ongeveer 80 micromol bij een verdeling van 50 % blauw en 50 % rood. Bij een Sun-T van 400 watt is het rendement 640 micromol. Als een led armatuur van 100 watt een Sun-T lamp van 400 watt zou kunnen vervangen was de tuinbouw er al lang op over gestapt. Er moet nog jaren onderzoek plaats vinden om het par-rendement van leds te verhogen om het commercieel aantrekkelijk te maken.
inderdaad , helemaal mee eens leds staan nog echt in de kidnerschoenen alhoewel er laastst wel al een led plantage is opgerold, maar ik zou nog even wachten .
in amerika wordt het al wel wat meer gebruikt , mischien ebay.com een idee want hier zijn de prijzen onaceptabel heb ik gemerkt.
hey mensen
als je dus alles goed leest blijkt dat er dus nog geen duidelijk antwoord is of het nou wel goed is of niet
De ene zegt dat het geweldig is en de ander zegt dat niks is
al die filmpjes op youtube kan ook gefaked zijn natuurlijk ?
Ik heb 2 van die dingen en wou ze binnenkort toch proberen , al heb ik er na al dat gelees niet veel vertrouwen meer in
Wat zou er gebeuren als je er een gewone HPS van 400 watt tussen in hangt ?
klopt moet je wel evn uitzoeken welke golflengte het beste zijn voor groei en welke beste voor bloei en daar je leds op inzetten, het lijkt mij echt wel een heel vet idee.
Led lampen zijn opzich een aardig stuk beter geworden ik heb zelf grow-ledlampen geimporteerd uit China deze waren 100W per stuk deze heb ik getest en komen niet boven de opbrengst van een 400W HPS uit.
Er zijn tegenwoordig wel led lampen die de 600W HPS gegarandeerd kan vervangen maar dan praat je over een min van 300W per stuk en een ander prijs kaartje.
Ook moet je erop letten welke licht bereik de leds hebben van de lamp die je wilt kopen doe goede onderzoek hierna of je hebt grote kans veel geld weg te gooien door simpelweg de verkeerde lampen te kopen.
heb de afgelopen tijd een beetje rondgezocht , wat denken jullie over die Ufo's mij lijken die wl wat 80 procent rood 10 blauw en 10 geel ,zou de ideale combinatie volgens vele zijn
Als je het topic las dat ik gaf, had je kunnen lezen dat je er een HPS of TL bij MOET hangen om de LED te kunnen gebruiken. De LEDs werken wel, maar zijn nog niet goed genoeg om alleen te gebruiken.
Zoals ik ookal in dat topic zei, als je het geld hebt om te experimenteren ga dan je gang. Maar wil je gewoon zekerheid hebben ga dan niet voor LED.
Comment