Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 plant binnen kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 plant binnen kweken

Korting op 420shop
    Zoals jullie kunnen zien ben ik beginnend en vandaar misschien deze rare vraag maar hoop er wat antwoorden erop te krijgen

Ik wil beginnen met buitenplanten maar omdat het pas volgend jaar weer kan wil ik 1 binnenplant nemen

maaar aan welke dingen moet ik denken (wil dan niet te gek doen met grote lampen enzo)

Als ik 1 plant op zolder
    kan ik dat dan regelen met een spaarlamp
    of moet ik er speciaal een kast omheen bouwen dan?

want op me zolder is het zon 23 graden nu
    en goed zonnig omdat me raam op het zuiden staat

Wie o wie kan me tips geven

Alvast hartstikke bedankt voor ieder idee

Re: 1 plant binnen kweken

Hee dre!

Besef dat de winter eraankomt! En winters zijn koud.

Grtz
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

ja das waar

maar zij komt in een kast waar me droger staat en de cv

dat kan dan toch wel?????

Comment

Hi dre,
        Kijk eens rond in het microkweekgedeelte,
        Daar staan een heleboel verslagen van hoe te starten.
        Een wasdroger staat niet altijd aan,waardoor je warmtepieken krijgt als hij aanstaat en afkoeling als hij niet aan staat,en cv ketel heeft uitstoot van co2,
        Ik heb begrepen dat de ruimte waar een cv ketel staat niet geschikt is om lucht aan te voeren,dus je plant plaatsen in een ruimte met ketel is niet verstandig.
        Zoals gezegd;kijk even rond,bereid je voor,en start dan je kweekje pas op.

Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Xtreme
          Last edited by Xtreme; 23 September 2009, 11:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
            Hi dre,
            Kijk eens rond in het microkweekgedeelte,
            Daar staan een heleboel verslagen van hoe te starten.
            Een wasdroger staat niet altijd aan,waardoor je warmtepieken krijgt als hij aanstaat en afkoeling als hij niet aan staat,en cv ketel heeft uitstoot van co2,
            Ik heb begrepen dat de ruimte waar een cv ketel staat niet geschikt is om lucht aan te voeren,dus je plant plaatsen in een ruimte met ketel is niet verstandig.
            Zoals gezegd;kijk even rond,bereid je voor,en start dan je kweekje pas op.

Grts
            Daniella
            Hey sorry mist ga je een beetje tegenspreken, het is juist beter voor je plantje dat er meer CO2 in de lucht zit want --> http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t6596.html
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
              Hey sorry mist ga je een beetje tegenspreken, het is juist beter voor je plantje dat er meer CO2 in de lucht zit want --> http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t6596.html

Sterker nog: ook moderators zijn het niet altijd met elkaar eens.

Xtreme

Comment

Het toevoegen van co2 is een precies en delicaat werkje,
                Daarnaast(uit het genoemde stuk van sir);

* Voetnoten/aandachtspunten:
                - als je beslist CO2 toe te voegen aan je kast zul je wat moeten gaan bouwen op je ervaring want planten zullen in veel sneller tempo voeding, water en ruimte nodig hebben. Wees dus flexibel en bereid de nodige aanpassingen te maken.
                - Veiligheid!: te hoge concentraties van CO2 zijn ook voor planten giftig, net als voor mensen en huisdieren. Vermeid CO2 gehaltes boven 2000pmm ten aller tijde!
                - Tijdens de plantennacht is het wijselijk de CO2 toevoeging volledig af te snijden. De plant verbruikt in het donker geen CO2, integendeel, ze produceert er zei het in heel minieme mate.
                -------------------------------------------------------------
                Zover het stukje van sir,heb alleen wat woorden vetter gedrukt.

Lijkt me een beetje lastig voor een beginner met 1 plantje.
                Co2 toevoegen is zeker niet simpel,en af te raden voor beginnende en kleine kwekers,
                Co2 toevoegen doe je met de daarvoor geschikte apparatuur onder de geschikte omstandigheden,
                als iemand mij anders kan vertellen verhuis ik mn tent vandaag nog naar de zolder.

En wie zet de cv ketel 's nachts uit?

@extreme,ik vind een 400 watter op 1 plant in de kast van je cv ketel op zn zachtst gezegd extreem...

Grts
                Daniella
                Last edited by misty; 23 September 2009, 12:13.

Misty's ABC

Comment

Helemaal mee eens. Een CO2 kweek moet niet aan de orde komen. De CO2 verdwijnt volledig met de warme rookgassen naar buiten. Dus je hebt geen voordeel en geen nadeel van je CO2. Als je de CO2 toch wil benutten ben je een vermogen aan regelapparatuur kwijt en moet je toch wel een ruime kweekervaring hebben.

XtremeXtreme
                  Last edited by misty; 23 September 2009, 17:28.

Comment

Ik wil hier zeker geen ja/nee ding van maken,(al heet een topic niet voor niets discussie..)
                    Ik ben ervan overtuigd dat een ruimte met cv ketel niet geschikt is voor onze dames,(heb me ook laten wijsmaken dat C02 zwaarder is dan lucht en dus niet eenvoudig uit een ruimte verdwijnt)
                    Ik zal me de komende uren hierin verdiepen en er later zeker nog op terugkomen..

@extreme,no prob,ik lees er ook wel eens langs

Grts
                    Daniella
                    Last edited by misty; 23 September 2009, 12:52.

Misty's ABC

Comment

hahahaha mensen wat een leuke discussie

Maar deze beste man wil 1 plant gaan kweken en in een micoro omgeving
                      dan gaan we toch geen HPS aanbevelen van 400 watt ??

Ik zou zeggen KIS Keep It Simple

Pak een kastje ( oud keukenkastje van de kringloop )
                      Neem een 18 Watt Spaarlamp en hang die bovenin de kast
                      Maak een lucht aanvoer en afvoer ( gebruik een PC vent )
                      Plantje dr in en klaar !! een echte low budget kweek !!
                      Neem het liefst een hoog kastje of gebruik een lowrider

Comment

dank voor de nuttige post swingers,maar zoals je kan lezen is het hps verhaal inmiddels besproken,en spelen wij in op de wensen en vragen van de threadposter,
                        Als iedereen gewoon antwoord geeft op wat gevraagd wordt zou dit forum behoorlijk schoner zijn.

Grts
                        Daniella

Misty's ABC

Comment

dank jullie wel voor de reactie haha

maar dan denk ik dat ik voor 1 spaarlamp gaat
                          even me vrouwtjuh lief aan kijken haha dat ik hem daar neer zet natuurlijk

en heb ook al zaadjes besteld dus ik ben benieuwd wanneer die binnen komen

Comment

Ik zit met een dergelijke situatie en wat ik waarschijnlijk nu ga doen is de 1e kweek/groeifase in een oude koelkast waar ik 1x 9 watt TL en 1x 11 Watt spaarlamp in heb.
                            Dit geeft in een ruimte van 50x50x90 een temperatuur van zo'n 26 graden (indien goed geisoldeerd, zoals mijn koelkast dus).

Als de plant er niet meer in past, dan gaat ook hier de plant naar mijn zolder toe alwaar ik redelijke dakramen heb, echter had ik ook al begrepen dat ik toch nog bij moet lichten met spaarlampen.
                            Nu alleen nog ff kijken hoe ik dat ga doen, want wil eigenlijk niet een grote kast maken hiervoor.

Een optie (Wellicht ook voor jou) is om te dwarfen, hiermee zet je de plant gelijk op 12/12 (licht/duister), waardoor hij niet hoog groeit. Zo kan ie in een kleiner hokje.
                            Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Heeee dr. dre

Kijk voor een goede spaarlamp even hier naar mijn post http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...086/page3.html

Reken er wel op dat je plant veel licht nodig heeft, anders gaat hij het zoeken, en dan wordt je plant lang, moet je lamp hoger, gevolg: onderste delen van je plant krijgt te weinig licht.

Tip: bouw er toch een hok omheen, zorg dat ie wit is (optimale reflectie) en zorg voor 1 zo'n spaarlamp per plant. of 2 bij 3planten minimaal.

Succes!

Tosti

Comment

Bezig...
                              X