Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benodigdheden en nogwat..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Benodigdheden en nogwat..

Korting op 420shop
    Ik heb 5 zaadjes super lemon haze gekocht van de Greenhouse... (feminized) \
    Ik had dit gevonden op het forum:

- Planken - Voor de kast te maken (heb ik)
    - Spijkers/Schroeven - Voor voorwerpen te bevestigen / de kast te maken (heb ik)
    - X Spaarlampen / TL / HPS lampen - Voor het licht (nog geen specifieke lampen aangeschaft)
    - X Bloempotten - Voor de grond+het plantje in te doen (heb ik/alle soorten en maten)
    - Aluminiumfolie / Zwart-Wit kunstof folie - Voor de zijkanten, reflecteerd het licht en het zwart-wit kunstof folie is waterafstotend. LET OP: Aluminium kan 'hotspots' veroorzaken bij een HPS lamp, waardoor het licht naar 1 punt 'gestuurd' wordt en dat kan schadelijke gevolgen hebben (wel keukenaluminiumfolie, is die bruikbaar?)
    - Vijverfolie - Voor de onderkant (heb ik)
    - 2 PC Fan's - Voor de verversing van de lucht (eentje blaast er lucht in, de andere eruit) (nog niet)
    - 1/2 Accu('s) - Als stroom voor de PC Fans
    - Timer - Om de lampen 18/6 en later 12/12 te kunnen laten branden (heb ik)
    - Schanieren - Voor de deuren te kunnen openen (heb ik)
    - X Kilo Potgrond - Hier komt het plantje in te zitten (heb ik)
    - Wietzaadjes / Stekjes - Zonder zaad/stekjes komt er geen wietplant (heb ik)
    - Piepschuim - Om onder de kast te leggen, voor de temperatuur
    - 2/4 Kettingen - Om zo de lampen wat te kunnen verstellen in hoogte (nee)
    - Fittingen - Voor de bevestiging van de spaarlampen (heb ik nog wel)
    - Reflectoren - Voor om de lampen, om zo het licht te reflecteren (kan gemaakt worden van open gesneden blikjes) (kan gemaakt worden)

Zijn dit alle benodigdheden voor een growroom of wat raden jullie me nog aan om er in te verwerken.

Ik had dus 5 zaadjes gekocht, laten ontkiemen tussen natte keukenrol, alle 5 ontkiemt en ong. 5mm diep in potje gestopt en bove de grond uitgekomen.
    (had ook 1 zaadje van me buitenplant zat tussen me wiet, deze is ook bove de grond uitgekomen en zie je in het midden op de foto)

Ik heb boven op zolder nog plaats bij de ketel, ongeveer 60cmx60cm bij 130cm. Kunnen ze hier alle 6 op staan?

Ik ben eigenlijk te vroeg begonnen volgens mij omdat ik het niet kon laten. Hier volgen foto's.
    Ik heb er momenteel een normale bureau lamp van de Ikea op schijnen.

Ik was niet van plan om er veel geld aan uit te geven.
    Wat zijn de aantal lichturen die ik op me plantjes moet laten schijnen?

Ik heb zaterdag de hele dag om wat in elkaar te knutselen.

Gr. Martin

Die laatste foto moet je van af de zijkant bekijken btw.
    Attached Files
    Last edited by Martin; 28 September 2009, 16:27.

Re: Benodigdheden en nogwat..

Hallo Martin,

Jij wilt niet veel geld uitgaven voor je kweekruimte. Echter veel of weinig zijn relatieve begrippen. Als je "max" 50 euro is zou ik er gewoon mee kappen. Een soortgelijke vraag als de jouwe is ook door Arlonnetje gesteld. In het topic "low budget kweek" heb ik uiteengezet dat hij op minimaal 300 euro moet rekenen om iets redelijks op poten te zetten. Tenzij je wilt gaan aanrommelen met oude pc-fannetjes e.d. (wat ik ontraad), valt er op die 300 euro niet veel te beknibbelen.

Xtreme

Comment

Klets je kan het gewoon ook goed koop doen met de spullen die je in huis hebt.
      Bij de Liddel 3 spaarlampen kopen .
      Het kost je echt geen 300 euro kan veel goed koper hoor
      God was never on your side..

Comment

maar voor de rest martin als je niet veel geld wilt uitgeven haal dan een spaarlamp voor nu zo snel mogelijk
        die bereau lamp dat is hallogeen die geeft verkeerd licht en is warm waardoor je een heel lang slap steeltje
        tot aan de lobbladen zal krijgen.
        en die ketelruimte wordt beslist te warm je kan me niet wijsmaken dat je daar in de zomer met lamp aan een
        perfect klimaat van 26 a 28 graden celcius kan crieeren.
        maar tis wel de moeite waard voor de eerste keer
        zal eens vaker op je draadje kijken
        Last edited by devils haze; 25 September 2009, 11:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Klets je kan het gewoon ook goed koop doen met de spullen die je in huis hebt.
          Bij de Liddel 3 spaarlampen kopen .
          Het kost je echt geen 300 euro kan veel goed koper hoor
          , een systeemkast, die in een kamer met een geringe RV moet staan. Om deze fannetjes zo maar los te monteren in een omgeving waarbij de luchtvochtigheid enorm kan oplopen -bij een low budgetkweek is beheersing ven de luchtvochtigheid immers ook overbodig- dan loop je willens en wetens risico's die in mijn ogen niet aanvaardbaar zijn te achten. Als je eigen woning in de hens gaat is tot daar aan toe, je hebt immers zelf dat risico aanvaard, maar als je de rest van je omgeving aan gevaar bloot stelt om een paar honderd euro uit te sparen vind ik niet sporen met goed nabuurschap.

Xtreme
          Last edited by Xtreme; 25 September 2009, 16:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Hallo Martin,

Jij wilt niet veel geld uitgaven voor je kweekruimte. Echter veel of weinig zijn relatieve begrippen. Als je "max" 50 euro is zou ik er gewoon mee kappen. Een soortgelijke vraag als de jouwe is ook door Arlonnetje gesteld. In het topic "low budget kweek" heb ik uiteengezet dat hij op minimaal 300 euro moet rekenen om iets redelijks op poten te zetten. Tenzij je wilt gaan aanrommelen met oude pc-fannetjes e.d. (wat ik ontraad), valt er op die 300 euro niet veel te beknibbelen.

Xtreme
            Last edited by Tosti; 25 September 2009, 18:07.

Comment

Tosti, het gaat mij primair om de veiligheid. Een oude pc-fan hoort nietXtreme
              Last edited by Xtreme; 28 September 2009, 10:35.

Comment

Ik heb voor 10 meter aan houten latjes/balkjes gekocht, ik maak deze week een hokje van 60x60x130

8x60cm = 4,8m
                4x1,30m = 5,2m
                ____________ +
                = 10m

moet alleen nog wanden, zat te denken aan gipsplaten of houtenplanken
                ik hang hier dan 4 spaarlampen in waarschijnlijk en moet nog een natriumlamp aanschaffen voor de bloei periode

binnenkant beplakken met aluminium folie en waarschijnlijk leg ik een scrog aan.. jullie zullen binnenkort foto's zien

Matrinair

Comment

Ik zou geen alufolie gebruiken. Weinig en onregelmatige reflectie. Witkalk kost bijna niets, reflecteert prima en desinfecteert ook nog. Kijk uit voor je ogen: die rommel prikt gemeen. Als je voor de HPS gaat is 250 watt zeker voldoende. De scrog is een goed idee. Misschien moet je overwegen om de groei over te slaan. Gelijk op 12/12 zetten, zo kun de planten klein houden. Rekening houdend met de vereiste lampafstand inclusief armatuur heb je ongeveer 1 meter groeihoogte inclusief de pot.
                  Succes

Xtreme

Comment

...

Ik houd hier gewoon kweekverslagje bij waar ik ook vragen in stel, ik heb foto's geupload.
                    Ik had ze eerst tijdelijk staan in een kartonnendoos beplakt aan de binnenkant met alu. folie.
                    Ik heb ook een foto er bij dat mijn frame van het hokje klaar is. 60x60x130... hier schroef ik nog platen op vast en maak ik een deurtje in en bevestig mijn koolstoffilter en plaats 2 pc ventilatortjes er in...

Ook zijn mijn 6 plantjes te zien, 5 super lemon haze en 1 potje zitten er 2 in, de kleine is een zaadje van me eige plant geweest(onbekend dus).

ik houd jullie op de hoogte

€5,50 voor hout.
                    €4 voor 2x 15 watt spaarlampen.
                    (€35 voor 5 x superlemonhaze)
                    ik houd ff bij hoeveel ik kwijt ben met het maken van een growhokje)

3 Oktober, ff naar gamma geweest €7,75 voor houten platen om me hok dicht te maken.
                    Zojuist 2 oude onbruikbare pc's opengeschroefd en 3 ventilatortjes uitgehaald.
                    Deze meteen verbonden met oude adapters van mijn mobiels en ze deden het alle 3.
                    Handige methode, had ik gevonden op het forum..
                    Deze week alles in elkaar schroeven als ik tijd heb... Schiet niet heel erg op maar ze kunnen nog wel ff zonder hok.

Martinair
                    Attached Files
                    Last edited by Martin; 3 October 2009, 20:05.

Comment

hoe doe je het nu met het licht dan??? want die plantjes van jou sprieten als een gek.. als het volgende setje bladeren komt zal ie helemaal nooit meer helemaal zelf stabiel kunnen staan..

en die moeite die het plantje doet om stabiel te staan had ie ook kunnen gebruiken voor groei ontwikkeling natuurlijk

dat hok hebben ze dus echt wel nodig en mag niet te lang meer wachten..

groet

Comment

Bezig...
                      X