Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlampen voor groei en bloei?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spaarlampen voor groei en bloei?

    Korting op 420shop
    Kan ik spaarlampen voor groei en bloei gebruiken?

    #2
    Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

    Dat kan. Maar ook spaarlampen hebben kleurcodes (sommige dan). Koelwit = vooral goed voor de groei, Warmwit = vooral goed voor de bloei.

    Echter zal je niet veel grammen van een plant halen, die je afbloeit onder spaarlampen. (Of je moet echt een hele hoop hebben.)

    [info]Topic verplaatst naar: Vragen micro kweken.
    Mvg, Weedy.[/info]
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

      Als je evenveel watt aan spaarlampen gebruikt als watt aan hps. Hoe groot is dan het verschil?

      Kast1

      400Watt spaarlampen voornamelijk warmwit
      Plantjes dicht tot tegen de lampen


      Kast2
      400Watt hps
      Plantjes genoeg afstand van de lampen


      Opbrengstverschil?

      Comment


        #4
        Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

        Aanzienlijk groot.. Je bent ook duurder uit in de aanschaf van 400 watt totaal aan spaarlampen dan een 400 watt HPS setje (denk ik).

        En qua stroom gebruik je dus bijna evenveel (HPS nog iestje meer, vanwege VSA e.d.)


        Waarom zou je dan voor spaarlampen gaan?
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: Spaarlampen voor groei en bloei?


          Het aantal fotonenenig juiste hoeveelheid






          Comment


            #6
            Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

            monty?? dit is nou al de 2e keer in de korte tijd dat ik hier ben dat ik helemaal dol word van een antwoord dat je geeft

            tis niet vervelend bedoelt ofzo maaruhh hier snapt toch niemand wat van?? of dit wil toch niemand weten?? bovendien slaat je antwoord volgens mij nergens op die getalletjes zijn wel een hele wetenschappelijke omschrijving voor wat er gevraagd word..

            de licht intensiteit (diepte straling) word volgens mij nog steeds uitgedrukt in "lumen"

            een beetje spaarlamp heeft +- 1100 lumen en als je 2 spaarlampen van 1100 lumen pakt krijg je dus niet 2200 lumen wat veel mensen denken..
            het zal ietsje meer zijn maar zeker geen 2000 lumen.. zo werkt dat dus niet...

            600 watt aan lampen is zeker niet hetzelfde als 1 x 600

            4 x 150 watt hps lampen is lang niet zo goed als 1 x 600 watt hps qua licht intensiteit... het belicht alleen meer oppervlakte minder goed..

            dus als je 10 18 watt spaarlampen pakt van 1100 lumen verbruik je 180 watt en krijg je misschien 6000 of 7000 lumen.. en daar kun je prima onder kweken, zolang je je plantje 40 a 50 cm hoog houd krijg je een fijn wietje maar de licht intensiteit van spaarlampen is niet voldoende voor een wat grotere kweek

            een 150 watt hps levert al 14500 lumen, en een 600 watter bijvoorbeeld 98000 lumen... en die getallen bereik je gewoon niet met een spaarlamp..

            groet
            Last edited by king canna; 14 October 2009, 20:51.

            Comment


              #7
              Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

              Ok King je hebt misschien wel gelijk.

              NB. Aantal lumen zegt helemaal niks over het voor de plant bruikbare licht gaat toch echt over PAR en PPDF.

              Maar goed misschien idd te ingewikkeld voor de meeste, sorry daarvoor.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                NB. Aantal lumen zegt helemaal niks over het voor de plant bruikbare licht gaat toch echt over PAR en PPDF. Grtz
                thrue

                maar voor de gemiddelde beginnende kweker is de juiste kleurcode van een doosje aflezen al teveel gevraagd dus dan zullen ze ook wel snel over jou wetenschappelijke taal heen lezen

                op zich weet ik er wel het 1 en ander van maar moest me stonede kop er goed bijhouden tijdens het lezen

                mjah respect voor de manier hoe je de dingen nog eens overdenkt en met met een fatsoenlijke begrijpelijke reactie terug komt...

                dat maak je niet vaak mee op een forum meestal blijft iedereen bij zijn eigen mening en krijg je discussies met 1000 meningen maar geen feiten..

                waar zou dat toch aan liggen ik zou het echt niet weten hehe

                groet
                Last edited by king canna; 16 October 2009, 13:57.

                Comment


                  #9
                  Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                  Helemaal mee eens king, en ja ik draaf soms in me enthousiasme door Maar als iemand met goede argumenten komt en dit op een nette manier doet ben ik de laatste die niet toegeeft. Ik moet idd meer als mien uit assen denken in me antwoorden. bedankt voor je reactie

                  Grtz Monty

                  Comment


                    #10
                    Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                    Heb kleurcode 827 gekocht (extra warm-wit, tornado 23W) Is deze te gebruiken om 3 lowryders onder te kweken?

                    Comment


                      #11
                      Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                      Oorspronkelijk geplaatst door king canna View Post
                      thrue

                      maar voor de gemiddelde beginnende kweker is de juiste kleurcode van een doosje aflezen al teveel gevraagd
                      lol

                      als je nou rechts boven in de search knop aanklikt en dan eeh ik noem de vraag simpel intikt zoals nu "kleurcode spaarlamp" dan weet ik zeker dat je op 20 dingen terecht komt waar er al iemand voor de 20e keer antwoord heeft gegeven op die vraag...

                      deze springt er gelijk uit http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...amp-t1794.html

                      als je wil beginnen kom dan eerst hier zoeken naar al je antwoorden, en koop dan het juiste spul..

                      als je iets niet kan vinden oke maar in elk topic in de micro kweek sectie staat wel iemand die vraagt of zijn of haar lamp wel de goeie lamp is en daaronder staan telkens weer dezelfde antwoorden of doorverwijzingen

                      zo hou je het forum wat schoner en informatiever ben ik van mening,
                      nu kom je 200 dezelfde vragen tegen en dat maakt het zoeken naar een antwoord er niet makkelijker op

                      groet

                      Comment


                        #12
                        Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                        ik weet wel dat het de goede kleurcode is, maar ik bedoelde eigenlijk of die wel genoeg licht geeft voor 3 van die plantjes...

                        Comment


                          #13
                          Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                          hoe meer hoe beter, hij zal t wel doen maar 1 lamp is niet echt dat je zegt genoeg

                          groet
                          Last edited by king canna; 17 October 2009, 11:27.

                          Comment


                            #14
                            Re: Spaarlampen voor groei en bloei?

                            Een 23 wat sl voor 3 lowrijders is echt te weinig denk liever aan 3 of meer.

                            Grtz

                            Comment

                            Bezig...
                            X