Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klopt dit?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

klopt dit?

Korting op 420shop
    Hee,

1,
    Jully gebruiken de term 'licht is gewicht' theorie, wat ik niet snap is:

Als ik nou 2 Tl balken neem van 18 W zou ik dus in het beste geval 36 gram ophalen,maar als ik een gloeilamp neem van 60 W zou ik bijna 2 keer zo veel ophalen.
    1 gloeilamp geeft veel minder licht af dan die 2 tl balken zamen.
    Ik zou 3 TL balken op 1 gloeilamp kunnen doen en dan de zelfde omzet kunnen draaien, dit klopt toch niet?

2,

Ik heb 3 tl balken (2*18+1*22) daar heb ik 5 Big Bangs op laten groeien, zijn nu 3 Cm, maar staan pas 2 dagen in de grond

Maar, ik heb ook nog andere planten maakt het uit of ik die er bij zet in de kast of niet? Nemen die andere planten het licht op voor de andere, De wiet zit niet in de schaduw van de andere platen.

bedankt,
    Small
    One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Re: klopt dit?

ik weet het niet zeker, want ik ken er niet veel van, maar als een aantal planten sneller groeien dan anderen en dus groter worden denk ik dat ze wel meer licht zullen opvangen en een schaduw zullen werpen over de andere planten. Veel succes en laat iets weten hoe et gegaan is
    as it was in the beginning,
    so shall it be in the end
    -BM-

Comment

Wat niet klopt is dat je een gloeilamp kan gebruiken,deze geeft niet voldoende licht,
      Het "bruikbare" licht bij tl komt maar een bepaald aantal cm ver,al het licht buiten dat bereik is wel licht,maar niet bruikbaar voor groei/bloei.
      Hoeveel cms dat precies zijn kan ik je niet zeggen,hier zou iemand anders op moeten inhaken.
      Weet wel dat tl 5-10 cm van de plant gehangen dient te worden.
      In misty"s abc onderaan deze post staan verschillende links naar uitleg en voorlichting over verlichting..

Succes.
      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Zoals misty al zei , gloeilampen zijn waardeloos om te groeien , die mag je zelf niet meerekenen bij de term , licht is gewicht . De term is meestal gebruikt bij hps lampen omdat het daar vrij precies werkt.

Comment

Oke bedankt, weer een beetje verheldering er bij,

Maar als de andere planten niet de Big Bang's in de schaduw zetten dan kan het geen kwaad?

dagdag
          One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

Zoals ik al zei: ze zullen niet voldoende bruikbaar licht krijgen.
            Groeien naar het licht toe,gaan strekken,krijg je dus lange dunne planten van..en dat wil je dus niet..

Dus,kwaad kan het niet,maar zal je spijten later.

Grts
            Daniella

Misty's ABC

Comment

denk dat je ffe bij micro kweken moet kijken..
              daar staat alles netjes uitgelegd..

Comment

ik meende dat (lummen) veel belangrijker waren dan het aantal watt?
                groeten thc

Comment

Idd zijn ook de lumen belangrijk,evenals afstand van de lamp,wattage,opstelling,reflectie,enz,enz,enz...ma ar daar ging de vraag dan ook niet echt over..

Lees dit eens even aandachtig door,en je zult al veel wijzer zijn..

Grts
                  Daniella

Misty's ABC

Comment

Naast het aantal lumen is ook het kleurspectum van belang , GROOT belang zelfs

als je een lamp neemt met de juiste kleur en deze naast een andere lamp zet met een verkeerde kleur zul je zien dat je mt het zelrfde wattage en aantal lumen heel grote verschillen ziet in de groei van de planten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                      Wat niet klopt is dat je een gloeilamp kan gebruiken,deze geeft niet voldoende licht,
                      Het "bruikbare" licht bij tl komt maar een bepaald aantal cm ver,al het licht buiten dat bereik is wel licht,maar niet bruikbaar voor groei/bloei.
                      Hoeveel cms dat precies zijn kan ik je niet zeggen,hier zou iemand anders op moeten inhaken.
                      Weet wel dat tl 5-10 cm van de plant gehangen dient te worden.
                      In misty"s abc onderaan deze post staan verschillende links naar uitleg en voorlichting over verlichting..

Succes.
                      Grts
                      Daniella
                      ook dat klopt niet helemaal wat je zegt
                      TL lampen ken je al hangen hooguit max 5cm mm want die worden gewoon bijna niet warm
                      als je spaarlampen gebruikt , afstand is minimaal 5cm

Comment

Een gloeilamp is eigenlijk een warmtebron die ook nog licht afgeeft. Zo'n 90 procent van de opgenomen energie wordt omgezet in warmte en de rest in bruikbaar licht. Het lichtrendement van een gloeilamp is ongeveer 15 lumen per watt. Een HPS-lamp van 600 watt geeft 130 lumen per watt.

Xtreme

Comment

[info]Topic verplaatst naar: Micro kweken vragen.
                          Grtz Smoking Fifi[/info]
                          Last edited by Smoking Fifi; 28 September 2009, 12:45.
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
                          X