Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
hoe meer hoe beter maar deze lijken mij niet echt geschikt aangezien ze voorzien zijn van een softtone kap en daardoor naar mijn idee niet erg effectief zullen blijken. dus beter ander type opzoeken
hoe meer hoe beter maar deze lijken mij niet echt geschikt aangezien ze voorzien zijn van een softtone kap en daardoor naar mijn idee niet erg effectief zullen blijken. dus beter ander type opzoeken
een normale sl heeft geen kap als een traditionele lamp, maar heeft de buizen zichtbaar, even googelen en je zal het verschil zien, kijk anders ook even bij philps tornado, is een redelijk veel gebruikte lamp
idd maar als je ze verder zal hangen gaan je planten niet genoeg licht ontvangen en gaan ze strekken, stretchen. Dan worden ze smal en mager.
En het zijn tornado spaarlampen kijk ook of het de juiste lichtkleur is als je spaarlampen koopt. Neem gewoon 18 watt per plantje. Reken dat je een kleine gram per watt kunt oogtsten als alles goed gaat.
"Ik heb er zien staan die 100 watt geven, maar maar 18 watt verbruiken snapie? "
Dat snappen we, alleen werkt dat helaas niet zo
Als je van die gram/watt-regel uitgaat, moet je wel uitgaan van de 18 watt van de spaarlamp, en niet die 100 watt (dat is namelijk de lichtopbrengst ten opzichte van gewone halogeen lampen).
en nog ff iets anders dit geld , voor iedereen
als je vragen hebt stel ze dan in de vragen sectie en niet in de kweekruimte, die zijn bedoelt hoe je een hokje maakt , of als je hulp nodig hebt over je hok ,
dit is een standaart vraag over een spaarlamp ,
hoe duur ze zijn ,wat voor kleur , afstand etc etc
wij mods van de micro sectie moeten dit iedere keer gaan verplaatsen
dus bij is deze topic verplaats naar de micro vragen
Comment