Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over nanokweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen over nanokweek

Korting op 420shop
    Hallo,

Eindelijk eens besloten om zelf een minikweekje op te zetten. Na een gefaalde kweek van een vriend ga ik nu een poging wagen met een van de drie overgebleven zaadjes.

De kweek is meer voor de lol dan de opbrengst. Hoewel ik een paar gram wel leuk zou vinden ben ik bij wijze van spreken met 1 gram al tevreden, aangezien ik slechts sporadisch een jointje opsteek.

Gezien de omstandigheden heb ik ervoor gekozen om een oude pc-kast om te bouwen. Ik heb alles eruit gesloopt behalve de cd-speler om incognito te blijven .

Welnu, ik ben van plan er twee spaarlampen in te hangen. Hier komen we uit op vraag een:
    Hoeveel watt wil ik ze hebben? Ik twijfel tussen 15 of 20 watt. Misschien is 20 wat overkill aangezien het een plantje is en ik hem klein ga houden.

Dat brengt ons naar vraag twee:
    Is het verstandig om meteen te beginnen met dwarfen en dan LST? Het word een klein potje en hij mag max. 20-25 cm worden. Ik weet nog niet zeker wat voor soort het zaadje is maar ik ben vrij zeker dat het een sativa is.

Vraag drie:
    Moet de ventilator permanent aanstaan, of kan die mee op de tijdstekker? Als die namelijk permanent aan moet haalt dat wel een beetje de stealth ervan weg.

Vraag vier:
    Waar vind ik in godsnaam een goede guide omtrent de verzorging tijdens het gehele proces ? Ik bedoel dan van ontkieming tot toppen, met grondsoort etc.

Dat was het wel zo'n beetje. Zodra ik begin komt er een mooi verslagje!

Sandos

Re: Vragen over nanokweek

Hey Sandos
    Welkom op het forum

Om op je vragen te beantwoorden:
    1 - 20 watt is geen overkill in mijn ogen, licht is gewicht, zolang deze op een correcte afstand hangen
    => zoek is rond in de micro fluo sectie
    2 - geen idee of je nog goed LST kan toepassen als de plant al in bloei staat, heb zelf wel al is een vorm van LST geprobeerd en dit voor de bloei
    => druk op search, vul "LST" in en je zal enkele verslagen zien, welke telkens eerst LST hebben toegepast en dan pas in bloei gezet
    naar mijn mening kies je een van de twee: dwarfen of LST (en anders kies je scrog)
    3 - de lucht in je kast moet dag en nacht ververst worden, echter moet deze in de nacht periode natuurlijk niet zo hard staan omdat er minder warmte is
    => wederom, kijk hier is rond
    4 - Wat voor een vraag is dat nu je zit nu toch op JD
    => leer die search gebruiken

Comment

Kijk hier eens: planten-klein-houden daar staan onder andere een paar goede LST verslagjes, namelijk die van Sir smokeallot en Bassasin (en Monty, maar die is herma geworden en niet meer onder ons). Ik ben zelf ook bezig met LST bij 1 van mijn plantjes, de ander heb ik getopt en dat ga ik nog 1 of 2 keer doen. Bij de micro kweek verslagen staat ook nog een verslagje van een lowrider in een pc kast en er is ook nog een verslagje waar iemand voorgroeid in een pc kast. Dus die kan je even bekijken.

Ik denk zelf dat (als het een sativa is) je het beste kan dwarfen (ik spreek niet uit ervaring, ik zit pas een maand in mijn eerste kweek), eventueel zou je haar nog eventjes voor kunnen groeien onder blauw licht (kleurcode 833 of hoger) om haar eerste internodes zo kort mogelijk te houden.
      Het lijkt mij ook heel leuk om te zien wat er gebeurd als je door LST't met een sativa in de bloei. Met de beperkte hoogte en een sativa zal dat waarschijnlijk zelfs wel moeten. Ik wil misschien iets dergelijks gaan doen bij een volgende kweek.

In ieder geval succes met je zoektocht en ik kijk uit naar je kweekje!

Comment

(en Monty, maar die is herma geworden en niet meer onder ons).
        Izzy is er wel nog hoor!, ze/hij staat nu hier als kamerplant en heeft zich zelf bestoven. Ze mag rustig doodgaan hier maar dat zal nog een hele tijd duren.

Comment

heb zelf een 60% sativa en heb deze van begin af aan gedwarft en vroeg begonnen met lst. Dat dwarfen had alleen een gering effect bij mij. Die sativa genen zijn moeilijk te temmen maar met skafe zijn adviezen moet het je vast lukken!

Grtz
          node voor node van klein naar groot
          LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Izzy is er wel nog hoor!, ze/hij staat nu hier als kamerplant en heeft zich zelf bestoven. Ze mag rustig doodgaan hier maar dat zal nog een hele tijd duren.
            herma zaad geen foto's ergens?

Comment

is herma geworden door de stress van de lst. Is dus niet herma door genetica. Euhm ja heb wel ergens foto's.

Zal morgen eens een updateje maken.

Grtz Monty

Comment

Bezig...
              X