Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advie nodig 2e kweek L#2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advie nodig 2e kweek L#2

Korting op 420shop
    Na bijna klaar te zijn met de eerste kweek ( HH, zaden ) Link: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t7104.html
    Wil ik verder met een aantal lowryder #2 zaden die ik heb. Al las ik dat l#2 niet aan te raden was om als 3e joint te roken. Het advies ging hier uit naar White Widow. Tips?

Ik heb nog 20 L#2 zaden, en denk er aan om er 10 te gaan ontkiemen.
    Mijn kweekbak is ongeveer 60cm bij 60cm, dan kan ik:
    - dit vol storten met grond
    - gaan kweeken in potten

Mocht er (bij kweken in bak ) een man tussen zitten dan kan ik die wat moeilijk tussen uit halen of vrouwen moeilijker verplaatsen. Ik zou wel een vrouw willen bestuiven om weer een paar zaden te krijgen.

De voeding/lijn van Canna wil ik gaan gebruiken, Rhizotonic, cannazym en terra vega enz.

Ik ontkiem in zaai/stekaarde. Na 3 weken zet ik de plantjes over op mijn versie van de bobo mix. ( recept? zie link boven in )

Oke, dan het schema om het voor mij duidelijk te hebben.

1.
    Ik begin met het ontkiemen van de zaden. Doe dit onder 18/6

2.
    Na de geboorte, laat ik de spruitjes zo'n 3 dagen onder 24/0 staan.

3.
    Spruiten gaan op 18/6. Na een week of twee/drie plant ik ze
    over of in de volle grond of potten.

4.
    Begin dan ook met voeding mee geven. Van de 3x dat ze in de week water krijgen, krijgen ze dan 1 maal de voeding cocktail mee ( schem van canna )

Opmerkingen of tips? Graag.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Re: Advie nodig 2e kweek L#2

Ik zie bij je vorige kweek dat je met een slechte ph waarde zat in het medium, kan je zien aan het naar beneden krullend blad. Had je de kalk goed afgewogen ? Zoja zou ik dubbele dosis kalk toevoegen.

Die koeienmest heb heb je daar waarden van en is het korrels of poedervorm ?

Grtz
    Last edited by bobo; 4 December 2009, 15:56.

Comment

Zo ver ik weet heb ik het goed of gewogen ja, ik heb het later nog gestest met mn ph meter. Aarde genomen, 24 uur laten staan in demi water, toen gemeten.
      Maar dan zal ik er nog een extra dosis in doen.

De waarden van de koemest zou ik even moeten opzoeken, het is in korrel vorm.

Wat kan ik nog met mijn oude aarde (vorige kweek) ? Bovenste/onderderste 10cm er af en opnieuw vermengen met nieuwe grond?
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

Wat was die ph waarde die je gemeten hebt ?

De korrels werken wel maar geven niet direct alle voeding stoffen vrij, het gebeurt geleidelijk tijdens het oplossen. Je zou ze kunnen verpulveren .

Edit: Ik gebruik de oude aarde in mijn tuin en moestuin of voor het komende buiten seizoen.

Grtz
        Last edited by bobo; 4 December 2009, 16:09.

Comment

Wel handig om er bij te zetten ja, dat was ik dacht 6,3. Ik kan nog wel een meeting doen. Heb de begin grond nog staan.

Dan zal ik ze even plat slaan, voor de volgende batch, en een mooi plekje in de tuin zoeken voor het buiten seizoen.

Comment

Oke, ik heb de waarden nog even gemeten.
            Ik heb 1 deel grond genomen en 1 deel demi water, dit 48hr laten staan. Ik kwam uit op een ph van 7.1 en 7.7.
            De 7.1 is van mijn vrouw die nu nog staan en de 7.7 is van de aarde waar de man in stond.
            Dit lijkt me wat aan de hoge kant, hoe krijg ik dit lager? Door water met een (veel) lagere ph te gebruiken?

Comment

Dit lijkt me wat aan de hoge kant, hoe krijg ik dit lager? Door water met een (veel) lagere ph te gebruiken?
              Een pH-waarde van 7 is neutraal.
              Een bodem met een pH-waarde van 6 is 10 maal zuurder.
              Een bodem met een pH-waarde van 5 is 100 maal zuurder.
              Een bodem met een pH-waarde van 4 is 1000 maal zuurder.

Dus zeker niet met een veeeeel lagere ph. Ik zou met afgezuurd water van ph 5,8 gaan gieten.

Grtz

Comment

Ik dacht de een waarde van 6.5 het best is/was voor aarde. Vandaar dat ik denk/dacht dat ik te hoog zit.
                Maar als ik straks nieuwe grond koop/maak en deze ph ik zeg 7.7 hoe krijg ik deze dan naar 7 a 6.5?

Ik ga eerst even met 5.8 water aan de gang

Comment

idd aarde tussen de 6 en 6,5 Als je nu met 5,8 gaat gieten zal de ph daar ergens gaan uitkomen.

Grtz

Comment

Waar ik nog over zat te twijfelen is de extra kalk. Als ik hier een dubbele dosis van neem dan wordt mn ph toch nog hoger.

Comment

Bezig...
                    X