Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over me LED grows

oke dat is iets om tevolgen.
    Het is jammer dat ze die ds10 niet hebbenen laat laten weten
    maar ze hebben ds06 vandaag opgestuurd wat mij ook goed is
    Gzz

Comment

hey dokkie,.
      De DS04 nacht stuurlicht gaat aan op het moment dat de
      kweekverlichting uit gaat. In donkere kweekruimtes is het verstandig de planten 1 uur geheel in
      het donker te laten rusten.Doe je voordat de kweekverlichting weer
      aangaat.Dat is mij gemaild door DggL pas jij dat ook toe op je nieuw hok?
      Gzz

Comment

hello dokkie

omdat ik zomers vaak te kampen heb met te hoge temperaturen (soms veel 34c) wil ik nu toch een investering in led gaan doen iig een testrunnetje draaien
        ik heb 2 ruimtes ieders 70 x 85 x 200
        nu ieders belicht door 400 hps son t +

welke ledopstelling (qua wattage en evt bijverlichting) zou ik nu het beste kunnen gebruiken voor 1 zo n ruimte voor zowel groei als bloei?

grts &

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietweed View Post
          hey dokkie,.
          De DS04 nacht stuurlicht gaat aan op het moment dat de
          kweekverlichting uit gaat. In donkere kweekruimtes is het verstandig de planten 1 uur geheel in
          het donker te laten rusten.Doe je voordat de kweekverlichting weer
          aangaat.Dat is mij gemaild door DggL pas jij dat ook toe op je nieuw hok?

nee, ik moet nog mee beginnen, maar ik zet m straks gewoon de hele nacht aan
          Last edited by dokkie; 7 February 2010, 17:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robroy074 View Post
            hello dokkie

omdat ik zomers vaak te kampen heb met te hoge temperaturen (soms veel 34c) wil ik nu toch een investering in led gaan doen iig een testrunnetje draaien
            ik heb 2 ruimtes ieders 70 x 85 x 200
            nu ieders belicht door 400 hps son t +

welke ledopstelling (qua wattage en evt bijverlichting) zou ik nu het beste kunnen gebruiken voor 1 zo n ruimte voor zowel groei als bloei?

grts &
            ik zou der een 300Watt LED in hangen. 't word toch niet te warm. en wel een bak licht.
            Last edited by dokkie; 8 February 2010, 10:37.

Comment

Het is binnenwel lang moeten wachtenmaar oke,.
              het is een ledspot ds06 voor de Fotosynthese en fotomorfogenese proces
              nieuw 062.jpgnieuw 035.jpg
              Gzz

Comment

cool, hij hangt ook gelijk in de juiste hoek zie ik. handig die knijper ghehe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dokkie View Post
                  cool, hij hangt ook gelijk in de juiste hoek zie ik. handig die knijper ghehe
                  ja had nog 2 knijpers in de kast liggen,voor zo ff is dat goed.
                  Tot ik wat anders heb bedacht.
                  Gzz

Comment

http://www.ledgrowlights.eu/

Het is een 70watt HPS met 75 watt aan led (3w p/s)

Comment

Re: Vragen over me LED Spectra Unit grows

Hoi Dokkie,

Ben van plan op korte termijn een tent neer te zetten en heb nog steeds twijfels tussen een natrium-of een ledlamp (die vele malen duurder is).
                      Bedoeling is een tent van 1.20x2.40x2 met 2 of 3 lampen. Een goede kennis van mij zegt dat ledlampen zeker geen 1gr./watt opleveren.
                      Het maakt mij niet uit dat led duurder is, maar ik zit in een woonwijk en ben toch wel een beetje bang om gepakt te worden.

Wat adviseer jij?

Groet,
                      Ruud (beginnend)

Comment

Hey dokkie
                        Kan je de gehele cyclus dezelfde lamp gebruiken?Of heb je een aparte nodig voor de groeifase,en een aparte voor de bloeifase?
                        Aangezien ze nogal prijzig zijn!
                        En deze lamp houd je hokje op tempratuur?
                        Peace,
                        Dr. Haze

Comment

Hai Haze,

ja man kun je de hele cyclus gebruiken, groei en bloei. ja de temp is niet te laag om nog iets afzuiging te realiseren voor frisse lucht aanvoer. eerdere en andere led lampen waren /zijn te koel... te koel om lekker t ekunnen bloeien. Bijv. 2x 300watter gecombineerd met kleine ruck buisventilator gaf een ideale 26 tot 28 graden in me 1,5 bij 1,5 darkroom tent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gijs01 View Post
                            Hoi Dokkie,

Ben van plan op korte termijn een tent neer te zetten en heb nog steeds twijfels tussen een natrium-of een ledlamp (die vele malen duurder is).
                            Bedoeling is een tent van 1.20x2.40x2 met 2 of 3 lampen. Een goede kennis van mij zegt dat ledlampen zeker geen 1gr./watt opleveren.
                            Het maakt mij niet uit dat led duurder is, maar ik zit in een woonwijk en ben toch wel een beetje bang om gepakt te worden.

Wat adviseer jij?

Groet,
                            Ruud (beginnend)
                            met led wordt je je in ieder geval niet gezien met warmte detectie , en LED kan wel degelijk 1gram de wat opleveren. tis maar net wat voor setup je gebruikt. onder 1 600watt LED lamp kun je makkelijk 100 stekken of meer kwijt, reken maar uit hoesnel je dan aan de 1gram per watt zit. echte respectabele buds lukt echter ook. Met minder planten en wat langere groei periode, zo wordt de plant groter, meer takken. meer buds. De ideale opzet voor 1.2 bij 2.4meter lijkt mij 3 keer 300 watt met daar onder een bescheiden 36 meiden op aarde in 11liter potten, minimaal 2weken groeien, exclusief wortelen of eerste week voorgroei.

Comment

Hoi Dokkie,
                              Vraagje:Nu ben ik zelf in het bezit van een aantal grote en kleine High power led lampen.
                              Ik heb ook een programma om diverse kleuren zelf in te stellen of te maken.
                              Maar nu ben ik opzoek naar de juiste kleuren spectrum voor de groei en bloeifase.Nu weet ik dat de waarneming van licht bij mensen anders is dan bij planten(bij de mens tussen de 400nm-700nm)en (volgens mij bij de plant tussen de 380nm-780nm)Klopt dit?
                              Weet je misschien de hoeveelheid (blauw)en (rood) ik moet gebruiken tijdens groei en bloeifase.Ook is de mogelijkheid om de lampen van kleur te laten veranderen,zou dit een gunstige effect hebben op de planten?
                              Ik heb een hoop spullen,maar zoals je ziet ook een hoop vragen

Gr Carlito

Comment

Hey Dokkie

Ik had ook even een vraagje, ik heb een microkweekhokje, en heb dus niet al te grote lampen, zit nu nog in de groei, maar zou binnekort andere lampen gaan ophangen, ben dus aan het twijfelen en wat aan het rondzoeken, heb deze hele topic al gelezen maar ik vroeg me dus af, wat voor LED lamp je kan gebruiken voor een microkweekhok, het is h: 70cm b&l: 40 cm..
                                wat zou dan de handigste lamp zijn? want om zon grote box te kopen lijkt me nogal prijzig voor een kleine opstelling met maar 1 plantje..
                                alvast thx^^

Comment

Bezig...
                                X