Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over me LED grows

eehj dokkie ik zie dat jij de man bent van led verlichting dus bij deze paar vraagjes hoe of wat nouw ik wil na de zomer binne gaan kweken omdat ik nu nog 5 damens buite heb staan maar weet eigelijk nog nie veel van binnekweken af en ook nie van led dus heb ik paar vraagjes wat zouw de beste ledlamp zijn om 5 damens goed groot en mooie toppen te laten krijgen btw wil wel maar 1 lamp niet dat ik alemaal verschilende lampen moet kopen gewoon 1 voor de groei en voor de bloei (300 watt?) of is dat te veel wil graag beetje uitleg hierover zouw dat kunne grtz god
    Last edited by thegod; 26 June 2010, 01:26.

Comment

Kijk hier is http://onlineledshop.eu/, heb zelf de 120w drie kleur.

Kan je er nog niet veel over vertellen, venterbank plantje staat er nu onder (bloei week 5).

Afbeelding 044.jpg

Hierna begin ik aan 5X white whidow feminised (eerste kweek) in mijn SJ 120-60-160 tentje.

open wel een Topic als deze klaar is
      Last edited by Poffertjesporem; 5 July 2010, 09:32.

Comment

@the god,
        300watt led moet je zien als 400Watt hps. dus als je echt grote dames wilt growen adviseer ik je minimaal 600Watt LED spectra units, die 14 kleuren units met UV-a. Full spectrum bakken. Of de iets duurdere 1200Watt LED-Spectra-unit-POWER. Dan zit je wel snor qua licht en kan je makkelijk 5 meiden in 21liter potten of groter onder opgroeien en afbloeien.

---------------------
        Regular magazine nr.4
        Regular magazine online
        Last edited by dokkie; 5 July 2010, 12:01.

Comment

Hoi een vraagje over de ledlampen. Ik wil namelijk binnenkort overstappen op ledlampen.
          Nu zag ik dat er wel heel veel verschil is tussen de lummen van de natriumlamp en de ledlamp
          en ik vroeg me dus af, hoe ik dan het verschil ga zien als de lummen al veel lager zijn als bij natrium.

Ook vindt ik de 600 powerled best prijzig, maar ik kwam een chineese site tegen waar zo,n ding dan maar zo,n 500 dollar kost
          is dit dan een fake/een namaak? en kan ik met een 600 led lamp net als met natrium van 1 plant zo,n 240 gr trekken?

en ook viel het me op dat een 600 watt led aangevuld moet worden met andere spectrums en 1 600 watt led trekt
          dus net zoveel als een 400 watt natrium, plus dan nog die extra spectrums, waar ik naar toe wil is de energie rekening
          want als ik dan op led zo gaan werken wil ik alle risico,s uitsluiten, maar er blijven altijd dus wel traceerbare sporen achter.

Het scheelt wel in de energie rekening maar dat zal dan het verschil zijn van de kosten van een 600 wat natrium
          naar 300 natrium, klopt dat zoals ik het zie? Nogmaals een 600 watt led staat ongeveer gelijk aan een 300 watt natrium stroomverbruik?

en ik zou dus met een 600 watt led makkelijk 100 gr per plant moeten kunnen trekken?
          ook wil ik graag weten of er in het kweekschema veel verandert, moet ik langer voorgroeien of langer doorgroeien
          en moeten ze miss iets langer in de bloei?

en welke 600 watt led is echt de bomb, hoe dan ook ik ga over naar led binnen nu en 3 maanden moet ik dat gerealiseerd hebben.

ik hoop dat ik antwoord kan krijgen op me vragen.

alvast bedankt

MVG

Ricardo

Comment

Regular nr4, Licht effecten & plant responsen-blz. 9

of deze:
            LED verlichting

of deze:
            LED Spectra unit, test.

Van de ''1200Watt LED Spectra Unit Power'' grow's zullen we uiteraard ook weer uitgebreid verslag van geven.

Nee je hoeft niet langer voor te groeien. mits je daar voor kiest natuurlijk.

Nee ze hoeven niet langer in de bloei, de ''gene expresion'' is optimaal onder dit spectrum, waarschijnlijk krijgen ze een tweede bloei(afhankelijk van soort en situatie), dat gebeurd wel vaker bij super gezonde planten.

als je nog vragen hebt , shoot
            Last edited by dokkie; 7 July 2010, 11:29.

Comment

Oke duidelijk en kijk is aan, ik wist niet dat je bij een led spectra unit niet hoeft bij te schijnen, nu wordt het voor mij ook erg intressant
              om zo,n ding aan te schaffen, wel erg prijzig, heb jij miss een tip, hoe of waar ik er 1 op de kop kan tikken?

en deze twee linken kon ik niet openen:
              Regular nr4, Licht effecten & plant responsen-blz. 9
              LED verlichting

maar deze:
              LED Spectra unit, test.

heb ik uitgebreid doorgenomen, door dit verslag ben ik overstag en zal en moet ik een led spectra unit vinden.

nog 1 vraagje, een 600 led spectra unit hey, staat dan de stroom gebruik gelijk aan een 300 watt hps?

Ik ben verliefd op led geworden, alleen jammer dat er zo weinig verslagen/ vergelijkings matriaal te vinden is.

en de 1200Watt LED Spectra Unit Power met hoeveel hps lampen kan ik dit vergelijken?
              want dan moet dit wel een beest zijn!! maar hoe zit dit met de wattage dan? hoeveel trekt zo,n ding.

MVG

Groftick

Comment

oke dat is dan duidelijk maar nou heb ik nog een vraagje de stroom verbruik is dat minder of niet wand daar zou ik het dan voor doen?

gr gonzo

ps thx voor de info
                Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Hello, It seems that you are the best person to talk to about L.E.Ds. I don't speak Dutch unfortunately, but i am wondering whether or not these new L.E.D lights on the market are better than HPS at producing a good yeild and if they are worth the investment?
                  Many thanks Big Dave

Comment

Re: Vragen over me LED Spectra Unit grows

Oorspronkelijk geplaatst door carlito View Post
                    Hoi Dokkie,
                    Vraagje:Nu ben ik zelf in het bezit van een aantal grote en kleine High power led lampen.
                    Ik heb ook een programma om diverse kleuren zelf in te stellen of te maken.
                    Maar nu ben ik opzoek naar de juiste kleuren spectrum voor de groei en bloeifase.Nu weet ik dat de waarneming van licht bij mensen anders is dan bij planten(bij de mens tussen de 400nm-700nm)en (volgens mij bij de plant tussen de 380nm-780nm)Klopt dit?
                    Weet je misschien de hoeveelheid (blauw)en (rood) ik moet gebruiken tijdens groei en bloeifase.Ook is de mogelijkheid om de lampen van kleur te laten veranderen,zou dit een gunstige effect hebben op de planten?
                    Ik heb een hoop spullen,maar zoals je ziet ook een hoop vragen

Gr Carlito

Carlito, ik heb reeds eerder een paar eenduidige en niet voor meerderlei vatbare vragen gesteld, met name op welke wijze je leds met een computerprogramma van kleur kunt laten veranderen. Dat is naar mijn mening op grond van natuurkundige wetmatigheden niet mogelijk. Leds zenden nu eenmaal (nagenoeg) monochromatisch licht uit, waarvan de kleur uitsluitend afhankelijk is van de gebruikte materialen/grondstoffen. Als je er meer of minder stroom doorvoert gaan ze feller of minder fel branden maar veranderen zeer zeker niet van kleur. Dus enkelvoudige highpower leds van kleur doen veranderen met de computer is net zo onmogelijk als met de computer lood doen veranderen in goud.
                    De enige leds die van kleur veranderen zijn samengestelde componenten, die bestaan uit 2 of 3 leds, die in 1 behuizing zitten en veelal uit de afzonderlijke kleuren RGB bestaan. Door meer of minder stroom door de afzonderlijke leds te sturen kun je deze samengestelde componenten van kleur doen veranderen. Je bent dan als het ware kleuren aan het mengen binnen het samengestelde component. Voor dit aansturen heb je een zogenaamd "lichtorgel" nodig. Tot op heden ben ik van oordeel dat je faliekante onzin uitkraamt. Ik wacht met belangstelling je reactie af om mijn stellingen gemotiveerd te weerspreken. In de hoop dat je thans wel bereid bent te reageren,

Met vriendelijke groet,

Xtreme
                    Last edited by Xtreme; 14 July 2010, 16:57.

Comment

Mijn Chinese LED 120w heeft Rood, Oranje, Blauw verhouding: 7:1:1,
                      Kleurenspectrum is geheim van de smit, denk dat niemand dat wil vertellen.

Grtz

Comment

Dat is gemakkelijk na te gaan: met een spectrameter kun je precies de nm's aflezen.

Comment

@ Extreme

Weet jij het ideale spectrum voor canabis???

Op youtube heeft Led het al gewonen van Hps maar dat was met tomaten

Grtz.

Comment

zou ook kunnen komen doordat hps in kas word gebruikt als bij verlichting.dus zomer met slecht weer en hps red het niet tegen zomer met mooi weer en goede led verlichting

Comment

Het ideale spectrum is (wellicht) nog niet gevonden. Wel benaderen of overstijgen de led spectra unit en de led spectra unit special van DGG inmiddels de HPS-lamp. In ieder geval is het spectrum van deze units veel breder (meer golflengtes) dan de lamp die jij gebruikt. Er worden UV-a leds gebruikt en die schijnen absoluut noodzakelijk te zijn. Of de lampen van DGG nu reeds het ideale spectrum hebben bereikt lijkt me onwaarschijnlijk. Het is een innovatief product en een welkome aanvulling. Maar dat een recent innovatief product nu reeds technisch aan het eind van zijn mogelijkheden zit wil er bij mij niet in. Kijk maar naar de eerste auto's en computers. Waar we nu in rijden of mee werken is niet te vergelijken met de eerste modellen. Maar dat DGG met zijn units een grote sprong voorwaarts heeft gemaakt staat naar mijn mening vast.
                              Last edited by Xtreme; 15 July 2010, 13:30.

Comment

UV-A is ultraviolet licht met een golflengte tussen ca. 315 en 400 nm ("lange golven"). (bron wiki), kom zelf niet lager als 430nm (blauw).

Kan jij me uitleggen waarvoor UV-A precies dient?, zodat ik kan afwegen om mijn spectrum uittebreiden.

Bij voorbaat dank.

Grtz.

Comment

Bezig...
                                X