Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over me LED grows

dan krijg je dus marswiet

Comment

Hallo Dokkie,

Ik zit dit topic al een tijd te volgen en vraag me het volgende af.
      Ik kweek al jaren met 3 x 600W hps op een relatief klein oppervlak (1,20m x 2,00m) en haal daar gemiddeld tussen 1200 en 1400 gram droog van af . Het is echter wel altijd een strijd om de temperatuur en vochtigheid onder controlle te houden en overweeg nu mede door jouw ervaringen om over te stappen op led. Ik weet dat het een schatting is, maar hoeveel lampen van welke sterkte zou je mij adviseren om gelijkwaardige resultaten te behalen?

Greetzz

Comment

Kijk maar eens bij mij wat er aan de hand is.
        Moet nog ongeveer 4 weken.
        Led onder controle brengen en hoe te kweken is een zeer lang proces.
        Ik doe het elke keer weer anders en leer veel.
        Maar het is te zot om hoog in te zetten naar boven de 500 watt-led en is niet geschikt voor commerciele grow.

Comment

Is dit wat Dokkie? http://www.ht-tronics.nl/a-13145309/...uperaanbieding

Comment

wat voor een merk lamp is het?

Comment

Charas

Comment

om van te kwijlen!! ziet er helemaal goed uit,alleen onder leds?

Comment

Ik zou er toch maar afblijven...Dit is allemaal spul voor de kerstverlichting..
                  Wat je voor je moederplant wel kunt kopen die oude ufo's of die 7:1:1 of 8:1 lampen.van "90 watt" met van die shit-leds.. Maar voor bloeien heb je wel iets anders nodig.

Comment

Re: Vragen over me LED Spectra Unit grows

Halllo Xtreme,

Sorry dat ik over je vraag heen heb gelezen,maar hier heb je een site waar je meer info kan vinden over de soort leds en programma wat ik bedoeld.
                    optx.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, optx.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Dit is een soort gelijke bedrijf waar ik voor heb gewerkt en ja ben ook in het bezit van dit materiaal.

Grt Carlito
                    Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                    Carlito, ik heb reeds eerder een paar eenduidige en niet voor meerderlei vatbare vragen gesteld, met name op welke wijze je leds met een computerprogramma van kleur kunt laten veranderen. Dat is naar mijn mening op grond van natuurkundige wetmatigheden niet mogelijk. Leds zenden nu eenmaal (nagenoeg) monochromatisch licht uit, waarvan de kleur uitsluitend afhankelijk is van de gebruikte materialen/grondstoffen. Als je er meer of minder stroom doorvoert gaan ze feller of minder fel branden maar veranderen zeer zeker niet van kleur. Dus enkelvoudige highpower leds van kleur doen veranderen met de computer is net zo onmogelijk als met de computer lood doen veranderen in goud.
                    De enige leds die van kleur veranderen zijn samengestelde componenten, die bestaan uit 2 of 3 leds, die in 1 behuizing zitten en veelal uit de afzonderlijke kleuren RGB bestaan. Door meer of minder stroom door de afzonderlijke leds te sturen kun je deze samengestelde componenten van kleur doen veranderen. Je bent dan als het ware kleuren aan het mengen binnen het samengestelde component. Voor dit aansturen heb je een zogenaamd "lichtorgel" nodig. Tot op heden ben ik van oordeel dat je faliekante onzin uitkraamt. Ik wacht met belangstelling je reactie af om mijn stellingen gemotiveerd te weerspreken. In de hoop dat je thans wel bereid bent te reageren,

Met vriendelijke groet,

Xtreme

Comment

We hebben het dus nu over samengestelde leds, die uit 2 of 3 componenten bestaan. Ik wist niet (en geloof niet) dat deze leds ook optimaal als groei/bloeilicht kunnen worden gebruikt. In het plafond van mijn badkamer heb ik een aantal van deze leds ingebouwd. Die worden aangestuurd door een of ander duur stuk elektronica (wordt wel lichtorgel genoemd). Door meer of minder stroom door enkele componenten te sturen verandert inderdaad de kleur van het licht door additieve kleurmenging. Je kunt dit licht ook "vastzetten" als een bepaalde kleurtemperatuur je aanstaat. Dit soort leds wordt ook gebruikt voor lichttherapie in (infrarood)sauna's. Op het moment dat je het licht fixeert zenden alle leds evenwel de zelfde additief samengestelde kleur uit. Dan heb je nog steeds een (te) beperkt additief gemengd spectrum. Als je een breder "spectrum" wilt, bijvoorbeeld 10 "spectra", dan heb je 10 lichtorgels nodig, die allen een aantal leds aansturen en dus 10 additief gemengde spectra leveren van het RGB-kleursysteem. Maar het zijn en blijven slechts 3 kleuren op een andere manier gemengd.
                      Voor minder geld kun je ook 10 spectra units special kopen van 696 watt, die niet uitsluitend uit 3 (gemengde) kleuren bestaan, maar uit meer dan 10 golflengten. Het ronde wiel is immers al uitgevonden en een wiel proberen uit te vinden dat nog ronder is lijkt me geen nuttige tijdsbesteding.
                      Dus de werking van de samengestelde RGB leds berust op additieve kleurmenging, waarop de hexadecimale kleurcodering is gebaseerd. Vergelijk het maar met de impressionistische (Van Gogh), de primitieve schilderkunst (Gaugain) en het pointillisme(Seurat). Door een kleurvak in te kleuren met gele en rode penseelstreken en/of stippels lijkt dit kleurvak optisch oranje, maar de samenstelling is en blijft geel en rood. Het zelfde geldt als je een vak met geel en blauwe penseelstreken inkleurt/aanstipt: het vak "oogt" groen maar de kleuren zijn toch echt geel en blauw. Door primaire kleuren naast elkaar te zetten of te mengen ontstaan optisch secundaire kleuren. Maar deze secundaire kleuren zijn van geheel andere orde dan de kleuren uit het elektromagnetisch spectrum.
                      Last edited by Xtreme; 11 October 2010, 16:44.

Comment

Dus met andere woorden,als je een bepaalde lichtkleur vast zet naar jou wens dan is dit nog te enkelvoudig wat je eigenlijk nodig heb voor de plant?
                        Maar als ik nou een witte kleur laat uitstralen...dan heb ik toch een samenstelling van het hele spectrum? Of zie ik dat verkeerd?

Of het juiste blauwe licht in combinatie met een klein beetje rood er tussen door.(dit voor de groei) en andersom voor de bloei.
                        Want de kleuren die je uit 1 lamp kan halen is echt(of bijna dan) oneindig.

We hebben het dus nu over samengestelde leds, die uit 2 of 3 componenten bestaan. Ik wist niet (en geloof niet) dat deze leds ook optimaal als groei/bloeilicht kunnen worden gebruikt. In het plafond van mijn badkamer heb ik een aantal van deze leds ingebouwd. Die worden aangestuurd door een of ander duur stuk elektronica (wordt wel lichtorgel genoemd). Door meer of minder stroom door enkele componenten te sturen verandert inderdaad de kleur van het licht door additieve kleurmenging. Je kunt dit licht ook "vastzetten" als een bepaalde kleurtemperatuur je aanstaat. Dit soort leds wordt ook gebruikt voor lichttherapie in (infrarood)sauna's. Op het moment dat je het licht fixeert zenden alle leds evenwel de zelfde additief samengestelde kleur uit. Dan heb je nog steeds een (te) beperkt additief gemengd spectrum. Als je een breder spectrum wilt, bijvoorbeeld 10 golflengten heb je 10 lichtorgels nodig, die allen een aantal leds aansturen en dus 10 additief gemengde spectra leveren van het RGB-kleursysteem. Voor dat geld kun je ook 10 spectra units special kopen van 696 watt. Het ronde wiel is immers al uitgevonden en de persoon die het ronde wiel het goedkoopst aanbiedt is "spekkoper".
                        Dus de werking van de samengestelde RGB leds berust op additieve kleurmenging, waarop de hexadecimale kleurcodering is gebaseerd. Vergelijk het maar met de impressionistische (Van Gogh), de primitieve schilderkunst (Gaugain) en het pointillisme(Seurat). Door een kleurvak in te kleuren met gele en rode penseelstreken en/of stippels lijkt dit kleurvak optisch oranje, maar de samenstelling is en blijft geel en rood. Het zelfde geldt als je een vak met geel en blauwe penseelstreken inkleurt/aanstipt: het vak "oogt" groen maar de kleuren zijn toch echt geel en blauw. Door primaire kleuren naast elkaar te zetten of te mengen ontstaan optisch secundaire kleuren. Maar deze secundaire kleuren zijn van geheel andere orde dan de kleuren uit het elektromagnetisch spectrum.

Comment

Voor de goede orde: RGB (samengestelde) leds bestaan uit 3 primaire kleuren: rood (690 nm), groen (530 nm) en blauw (470 nm). Volgens het hexadecimale kleursysteem kunnen daarmee 16 tot de macht 6 = 16,7 miljoen secundaire kleuren worden gemengd. Deze kleuren kunnen bijvoorbeeld bestaan uit 10 % rood, 40 % blauw en 50 % groen. Wat deze secundaire mengeling voor het oog ook oplevert, het is en blijft 10 % in de golflengte 690 nm, 40 % in de golflengte 470 nm en 50 % in de golflengte 530 nm. Je kunt wel kleuren additief mengen, maar geen golflengten. Golflengten blijven monochromatisch. Als je geel en rood additief mengt in de verhouding fifty-fifty ontstaat er secundair oranje. Geel heeft een eigen golflengte van 580 nm en rood van 690 nm. In golflengtes uitgedrukt bestaat dit additieve mengsel uit 50 % van 580 nm en 50 % van 690 nm. Het niet additieve (dus monochromatisch) oranje uit het elektromagnetisch spectrum heeft echter een eigen golflengte van 610 nm. Golflengten zijn nu eenmaal niet te mengen: anders zou er geen spectraal analyse met een prisma kunnen worden gemaakt.
                          Last edited by Xtreme; 11 October 2010, 18:01.

Comment

Ok duidelijk,dus als ik het zelfde wilt bereiken als de led units die tegenwoordig te koop zijn in een shop.
                            Moet ik er dus meerdere lampen van deze soort ophangen...alleen dan met bv met elk een verschillende kleur blauw en of rood om een zo groot mogelijk mengsel van kleuren te krijgen.

Pfff dat is dan bijna niet te doen...denk toch dan dat ik met zo'n led unit goedkoper uit bent!!
                            Maar je verhaal is nu wel duidelijk thx

Voor de goede orde: RGB (samengestelde) leds bestaan uit 3 primaire kleuren: rood (690 nm), groen (530 nm) en blauw (470 nm). Volgens het hexadecimale kleursysteem kunnen daarmee 16 tot de macht 6 = 16,7 miljoen secundaire kleuren worden gemengd. Deze kleuren kunnen bijvoorbeeld bestaan uit 10 % rood, 40 % blauw en 50 % groen. Wat deze secundaire mengeling voor het oog ook oplevert, het is en blijft 10 % in de golflengte 690 nm, 40 % in de golflengte 470 nm en 50 % in de golflengte 530 nm. Je kunt wel kleuren additief mengen, maar geen golflengten. Golflengten blijven monochromatisch. Als je geel en rood additief mengt in de verhouding fifty-fifty ontstaat er secundair oranje. Geel heeft een eigen golflengte van 580 nm en rood van 690 nm. In golflengtes uitgedrukt bestaat dit additieve mengsel uit 50 % van 580 nm en 50 % van 690 nm. Het niet additieve (dus monochromatisch) oranje uit het elektromagnetisch spectrum heeft echter een eigen golflengte van 610 nm. Golflengten zijn nu eenmaal niet te mengen: anders zou er geen spectraal analyse met een prisma kunnen worden gemaakt.

Comment

hee mensen,
                              ik zou graag willen berekenen wat een 90 Watt UFO LED Grow Light verbruikt in euro's.
                              kan iemand mij misschien vertellen hoe je dit kan berekenen ?
                              alvast bedankt, Groetjes

Comment

6.75 per maand bij 12 uur licht per dag

Comment

Bezig...
                                X