Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over me LED grows

Dokkie, blijkens eerdere berichten van jouw zijde is 1 gram per watt onder een ledunit (met het juiste spectrum) haalbaar. Maakt het veel verschil of je met de ledunit 1 m2 of 2 m2 belicht? Bij een HPS-lamp wordt een relatie gelegd tussen het aantal watts en de opbrengst (licht is gewicht). Geldt dit niet voor ledunits? Als je 1 m2 met een 600 watt ledunit belicht en de opbrengst is ongeveer 1 gram per watt, wat heeft het dan voor zin om deze 600 watter 2 m2 te laten belichten? Of gelden er andere criteria voor de ledunit dan voor de HPS-lamp? Ik ben zeer benieuwd, omdat ik na teleurstellende ervaringen met de ufo's in eerste aanleg de leds had afgezworen, maar thans door jouw ervaringen toch weer overweeg met de juiste unit met het juiste spectrum opnieuw een poging te doen.
    Last edited by Xtreme; 11 January 2010, 20:18.

Comment

hey dokkie

The LED Spectra unit is compounded out of 8 ledspectra and 4 color temperatures. What is new, is the adaptation of UV led in the LED Spectra unit. Ultraviolet works as a prevention against fungi and vermin and contributes to a higher concentration of essential oils and better quality fruits.

8 ledspectra kun je ons hier iets meer over vertellen? ook zag ik dat er naast de kweekotheek waar de "imitatie spectraboxen" te koop zijn ook een partij 300w DGG led spectra units te koop, is dit imitatie???. ze spreken van een partij..

hiernaast ben ik nieuwsgierig naar de "led spectra unit special" welke eerdaags in de webshop verkrijgbaar zou zijn?

wat is tot zover de ervaren meerwaarde van de 3 watt leds voor de bloeifase? ik neem aan dat deze wel moet presteren gezien jullie alles eerst testen.

als een 120 watt classic 155 watt in de special uitvoering wordt is er hopelijk ook een verbetering in de plantontwikkeling/ bloemvorming?

welke tracelights zijn er nog nodig gezien de (8??) spectra ik neem aan de fotosynthese nacht ( van de ds1 tot en met 8) alleen blauwe stuurlicht?

bij voorbaat dank,

knockie

Comment

leuk meer vragen, sorry dak niet direct replay gaf , zat paar dagen in Praag. Ik zie dat er specefieke vragen over verschillende type lampen worden gesteld. effe me broodje eten, jointje smoken en ik zal alles zo goed als ik kan bantwoorden....

owja BTW. die foto's met lampen waarin UVa en FIR en NIR is toegevoegd staan al in deze topic, je kan ze ook zien in het filmpje... de foto zonder UV a en FIR en NIR leds, zal ik tervergelijking ook in deze topic poosten...

maarrrrr nu eerst een

Comment

@knockie,

8 verschillende nanometers en 4 verschillende kleurtemperaturen.

de meerwaarde van de 3Watt bloeileds is een betere of anders gezegt actievere fotomorfogenese gedurende de bloeiperiode, wat zich uit in vollere buds, sterker aroma door potentere of meer terpenen en meer gene expresie.

Jaman ,meer watts betere opbrengst.

De trace lights zijn samen gesteld voor de verschillende plantprocessen, je kan er dus plantprocessen mee boosten of spectra mee aanvullen.
          Ze zijn dus vooral als tracelights bedoelt naast reguliere verlichting zoals bijvoorbeeld TL of spaarlampen maar ook voor het aanvullen van het spectrum van bijvoorbeeld HPS.

Los van de eventuele nightlight, Blue, 3band. Heb je naast een Led spectra unit geen strace lights nodig voor respectabele resultaten.

Comment

@Dokkie

ja okay MAAR ik doel ergens anders naar.

par rood voor fotomorfogenese das duidelijk. meer wattage waarschijnlijk meer dieptestraling?

DS05 Plant Proces Light neem ik aan?

nanometers <<==>> ledspectra ????

4 kleurtemperaturen dat begrijp ik, maar hoeveel verschillende leds zitten er nu in deze lamp verwerkt om deze nanometers te bereiken?

greetz

Comment

de door DGG genoemde, extra toegevoegde 3wat bloei-LEDs zijn niet rood, maar orange.
              In totaal zijn 't 12 verschillende LEDs
              Last edited by dokkie; 14 January 2010, 02:01.

Comment

edit - owja ik ben kleurenblind oranje dus THNX!

ik heb het ook over de 1 watt uitvoering van je testjes.

dikke bullshit trouwens, 12 leds moet ik er nou een paar bestellen om ze uit elkaar te trekken?

je komt overal topics maken en stelt je onafhankelijk op terwijl je wel degelijk betrokken bent bij de ontwikkeling van de lamp en waarschijnlijk wel je graantje meepikt. (DGG levert niet in NL toch).

zolang DGG niet meewerkt aan een onafhankelijke test (but Dokkie doesnt play that way) dan hoef ik van die kant ook geen advies.

jokken over ledkeuze van de DGG 1 watt uitvoering om op die manier replica te voorkomen vin ik niet echt om over naar huis te schrijven.

dus nu ga je dadelijk beweren dat ik geen goede resultaten haal omdat het niet de legendarisch (door DGG ontwikkelde) unit betreft?

anders doe je mij

1x 300 watt standaard

en

de iets zwaardere special met 3 watts

dan test ik deze tegelijkerteid.

knockie plays thats way

peace

laten we na mijn test afspreken dan leggen we ze naast elkaar en trekken we de leds eruit voor vergelijk

greetz
                Last edited by knockie; 14 January 2010, 09:15.

Comment

pfffff
                  Gzz

Comment

@knockie, whats up? Wat nou bullshit?

Alleen de oranje zijn al 3 verschillende nano meters, verder ik schreef hier net een uitgebreid en gedetailleerd antwoord. Maar weetje, na je gefrustreerde reactie heb ik geen eens zin meer om jou hier antwoord te geven. dus lees t maar in de mags, komende maanden. Daar zal ook jouw vraag, suggestie en reactie aandachtig behandelt worden.

Verder doe je ding man, je test maar een ent heen, niemand houd je tegen.

suc6 knockie. en doe de groetjes an wtf
                    Last edited by dokkie; 15 January 2010, 10:22.

Comment

Ik heb niks te maken met Wietforum buiten het feit dat ik een account heb daar.

ben namelijk niet zo sociaal maar wel eerlijk.

wanneer nodig dan toon ik dat.

dankzij u schaf ik ook 2 DGG units aan. wanneer komt de special uit?

thnx en greetz

Oorspronkelijk geplaatst door dokkie View Post
                      @knockie, whats up? Wat nou bullshit?

Alleen de oranje zijn al 3 verschillende nano meters, verder ik schreef hier net een uitgebreid en gedetailleerd antwoord. Maar weetje, na je gefrustreerde reactie heb ik geen eens zin meer om jou hier antwoord te geven. dus lees t maar in de mags, komende maanden. Daar zal ook jouw vraag, suggestie en reactie aandachtig behandelt worden.

Verder doe je ding man, je test maar een ent heen, niemand houd je tegen.

suc6 knockie. en doe de groetjes an ben & wtf

Comment

wtf klaag je nou het is tenslotte GOEDE RECLAME zonder extra kosten.

geen slechte bedoelingen

sorry als ik je heb gekwetst

Comment

Waarom leidt een verschil van inzicht tot ruzie? Zelf heb ik negatieve ervaringen met Ufo's, maar dat komt omdat ik me ruim 2 jaar geleden gek liet maken door misleidende advertenties van lampverkopers met dollartekens in hun ogen.
                          Het verslag van ledpower geeft ook weinig vertrouwen in de ledkweek, tenzij je de geringe opbrengst als acceptabel beschouwt.
                          Nochtans ga ik opnieuw een poging wagen met de leds waar Dokkie zo'n hoge pet van op heeft. Daartoe ga ik een Dutch Green Growbox bestellen met een 600 watt ledunit. In deze set up voeg ik de volgende elementen toe: een zwenkventilator, een mistunit voor de luchtvochtigheid, een fancontroller met thermostaat en 2 kachels met thermostaat, waarvan de een is ingesteld op 20 graden Celsius (nachtcyclus) en de ander op 27 graden Celsius (dagcyclus)
                          Ingeval het niet werkt dan zul je verder niets van me zien of horen.Lukt het wel dan zal ik na afloop een (foto)verslag plaatsen.Let wel, dit wordt een onafhankelijke test, waarvoor ik uit eigen middelen de nodige euro's moet uitgeven.Maar ja, een keer of vier uit eten bij La Rive of Sergio Hermans kost evenveel.
                          Resumerend: dit wordt een onafhankelijke test. Leidt dit tot niets dan heb ik gewoon onnodig geld over de balk gesmeten. Ik rapporteer niet over een mislukking, omdat ik geen discussie aanga over wat ik eventueel verkeerd heb gedaan.Ingeval de uitslag acceptabel is dan volgt er een fotoverslag.
                          Ik ben dat gebekvecht van volwassen mensen namelijk spuugzat.

Comment

zo is het
                            Gzz

Comment

Go go go extreme. Gewoon doen das the spirit. Ben wel benieuwd naar je resultaten. Wel jammer dat je niks meld als het tegenvalt. Ook daar leren we van.

Grtz
                              Last edited by monty; 14 January 2010, 16:15.

Comment

sorry is geen gebekvecht niet mijn intensie.

over 2 weken komen de units binnen.

vond het gewoon vreemd dat dokkie over 12 verschillende leds begon gebruikt voor de DGG unit.

mijn excuses voor het ongemak.

ps: zwenkfan zou ik weglaten en als je ff wacht dan kun je mijn testresultaten gebruiken om zeker te kunnen zijn van een rendabele investering.

greetz

Comment

Bezig...
                                X