Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen over me LED grows

    Hoi nozem, ik heb een tentje van 120x60x160cm, hierin hangt een 120w drieband Ledunit, luchtaanvoer(buitenlucht) 10cm buisventilator(mechansch iets geknepen) + lucht afvoer 12,5cm buisvetilator koolstof filter.

    Deze buisventilatoren regel ik terug met een fancontroler met thermostaat tot het minimum(net na stoppen van bromment geluid vd electromotor), met deze setup creeer ik een lichte onderdruk in mijn tent, waardoor er geen lucht/geur kan ontsnappen.

    Met mijn setup had ik van de zomer zelden temp boven de 30 graden(op minimale setting), dus moet vd winter gaan bij verwarmen.

    Kwaa verlichting zou ik persoonlijk voor 2x348watt gaan, of deze link is bekijken http://www.alibaba.com/trade/search?...oduct_en&fsb=y

    Grtz.

    Comment


      Re: Vragen over me LED grows

      @nozem

      2.80 x 1.80 x 2.00 is best groot. 348Watt lijkt me te weinig.
      1.5 x1.5 x2.0 richt ik al in met 2 x 300Watt. dus in de ruimte die je voorsteld past makkelijk 2 of 3 of zelfs 4 keer 348Watt.

      ik bedoel, gelegen aan je budget, kun je best meer ophangen, met LED kun je juist veel verder gaan (klimaat blijft beheersbaar) , vandaar ook de 1200 Led spectra unit. Verbaas je niet als je eerdaags een 2400 of zelfs 3600Watt units tevoorschijn ziet komen, onder het motto licht is gewicht. lol. nee alle gekheid op een stokkie.
      2 keer 348Watt en dan heb je wat werkruimte over. of anders een tentje derin zetten. of de ruimte verdelen en in een kleiner deel gaan growen.
      1 keer 348Watt is voor tentje van maximaal 1,2 x 1,2.

      qua afzuiging, je hoeft alleen maar verse lucht aan te voeren en vanwege de geur zul je uiteraard ook een koolstoffilter met afzuiging nodig hebben. neem bijvoorbeeld 175Kuup ruck inline fan. voor 2 keer 348Watt. in de winter pak je lucht uit een andere kamer,(waar regelmatig ververst wordt doormiddel van raam op kiertje) in de zomer pak je direct van buiten verse lucht. Ik raad je aan om ook een actieve inlaat te gebruiken, zodat er voldoende verse lucht in je ruimte is. (verse lucht is gewicht) beetje overdruk kan geen kwaad, je kan ook een tent in die ruimte zetten. dan heb je meer mogelijkheden. je zou bijvoorbeeld ietwat hogere druk in die tent kunnen creeren met een 175kuup inlaat. dan de gaten van de tent open zetten. je zal zien dat de tent ietwat opblaast. Die minimale overdruk zal je planten goed doen. Doormiddel van de verschillende gaten meer of minder open te zetten, kun je de druk in de tent bepalen. In de kamer hang je een 300kuuper op met filter wat je ergens anders weer uitblaast.. je kan het gewoon naar buiten blazen want er is vrijwel geen hete lucht.



      ----------------
      je leest 't in...
      Regular magazine
      je vindt het bij...
      www.cannawiki.nl
      Last edited by dokkie; 17 March 2011, 10:44.

      Comment


        Re: Vragen over me LED grows

        Kijk hier heb ik wat aan.._0_

        Thanx voor de info.

        Helaas laat me budget maar 1 lamp toe maar de 2e en 3e komen wel.
        Zat eerst ook aan een tent te denken maar ja dan ben je weer zo beperk aan de ene kant.
        Begin gewoon eerst even met 1 lamp en bouw dan wel verder uit.

        Eerst even een maand op vakantie.

        Thanx voor de snelle info van jullie kant.

        Comment


          Re: Vragen over me LED grows- DS04 vs DS05 ?

          Antwoord DGG (ze waren super snel, eigenlijk voor niets gepost dus, lol ) : DS05 kan zowel 's nachts als overdag gebruikt worden. Overdag kan je echter meerdere DS05 lampjes aanlaten, terwijl 's nachts 2 lampjes al te veel zijn.
          Last edited by lauraradair; 18 August 2010, 13:00.

          Comment


            Re: Vragen over me LED grows

            Wat ik me nu afvraag is hoe je de luchtvochtigheid op peil kan houden met een LED lamp. Het lijkt me funest voor de lamp om er een bevochtiger bij te plaatsen.

            Comment


              Re: Vragen over me LED grows

              Wil led-grow (90Watt voldoende?) gebruiken voor moederplanten. Kan iemand hierin advies geven? Als die van dutch green glowlight voldoende zijn om mooie moeders te maken ga ik die gewoon halen en niet het wiel uitvinden....

              Hoeveel leds per hoeveel planten (m2) ?

              De groei (dus voor moeders) is zo als ik overal lees goed (misschien zelfs wel beter) te zijn t.o.v. HPS lampen,

              Comment


                Re: Vragen over me LED grows

                Gaat prima voor moeders, de ene soort geeft sneller nieuwe uitlopers dan de andere, maar ze groeien prima. Ga effe naar Suz trading, in culemborg. Die helpen je wel verder. Veel tevrede LED klanten daar. Ze hebben ook voor groei, LED bakken. En helpen je met licht combinaties speciaal voor je wensen. 90watt, das niet zoveel ruimte. 1 m2 ofzow, veel groter zal ik dan niet gaan. De hoeveelheid planten ligt toch echt aan je eigen wensen, 2 moedertjes kunnen al flinke ruimt einnemen, daarin tegen kun je er makkelijk 18 potten onder kwijt. strak tegen elkaar, see of green stijl 15cmx15cmx20cm potjes. maar ik neem aan dat je ze toch wel wat wilt laten groeien anders ken je net 3 stekkies snijden en is je moeder leeg. Voor een moederhok heb je zowiezo minder licht nodig, de peeps bij Suz weten precies hoe je zo een ruimte(je) inricht.

                Suc6 jaap



                ----------------
                je leest 't in...
                Regular magazine
                je vindt het bij...
                www.cannawiki.nl
                Last edited by dokkie; 17 March 2011, 10:42.

                Comment


                  Re: Vragen over me LED grows

                  led,s zijn veel beter voor moeder planten daarom zie je ook zo veel verslagen van moederplanten onder led,s

                  Comment


                    Re: Vragen over me LED grows

                    Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                    led,s zijn veel beter voor moeder planten daarom zie je ook zo veel verslagen van moederplanten onder led,s
                    Beide bedankt voor de informatie! Ga zeker even langs bij Suz Trading.
                    @tumble timmert; had al gezocht op een topic met moeders en LED's maar kon deze niet vinden.... zoek ik met me neus?

                    Comment


                      Re: Vragen over me LED grows

                      Hoi Dokkie,

                      je zegt hier in dit topic dat 300 watt led , 400 watt hps kan vervangen?
                      De stroom besparing van led tov hps is dus niet spectaculair.
                      De led lamp geeft net zoveel warmte af als een hps lamp.
                      Enige verschil is dat de warmte van een led lamp niet de planten bereikt en gemakkelijk is af te voeren.
                      Ik ben niet negatief over led, ik ben realisties. Ik heb zelf ook een 150 watt spectra unit. En sta altijd openen voor nieuwe ontwikkelingen vandaar..

                      Hoe lang duurt het volgens jouw voordat we een ledlamp krijgen die:
                      200 watt led = 400 watt HPS
                      of nog beter
                      100 watt led = 400 HPS
                      En waarom zou een grower op dit moment volgens jou toch een led lamp moeten aanschaffen?

                      Ik vraag je dit omdat ik wil leren en jij misschien argumenten hebt waar ik nog niet aan gedacht hebt

                      grt.

                      Comment


                        Re: Vragen over me LED grows

                        die ledkweek die op het nieuws was vond ik wel een stuntrollen ze een kwekery op staan er geen planten onderik ken er ook wel 100 bestellen bij alibaba.com,maar wat heb je aan teleurgestelde klanten?

                        Comment


                          Re: Vragen over me LED grows

                          Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                          ik ken er ook wel 100 bestellen bij alibaba.com,maar wat heb je aan teleurgestelde klanten?
                          Die heb je anders niet ??
                          Alibaba werkt alleen als je de weg weet naar de juiste fabrikant..Die Nederlandse komen daar ook vandaan..
                          Onderstaande geeft 3 maanden garantie anders geld terug, zie ik met die Nederlanders nog niet gebeuren.

                          Comment


                            Re: Vragen over me LED grows


                            101 en 111 nm led's???

                            Grtz

                            Comment


                              Re: Vragen over me LED grows

                              Hier kun je terecht voor vragen..


                              Daar haal ik ook mijn kennis op voor mijn eigen ideeen .


                              Last edited by Prestin; 11 September 2010, 15:23.

                              Comment


                                Re: Vragen over me LED grows

                                Was geen vraag, het is uv-c, wat normaal niet op het aardoppervlak voor komt.

                                Grtz.

                                Comment

                                Bezig...
                                X