Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen over me LED grows

    beste prestin,
    je geeft eigenlijk helemaal geen antwoord op me vraag hierboven.
    Echter je reactie geeft me nog meer vragen, aangezien je over mij praat.
    Dus verklaar je nader, welke lamp die ik gebruik heeft een instelbaar spectrum? en bij welk spectrum had ik moeten blijven?
    En welke opmerking over rassen suggereer je naar?








    ---------------
    je leest 't in...Regular magazine
    http://www.regularmagazine.nl
    http://www.regularmagazine.be
    http://www.regularmagazine.eu
    http://www.regularmagazine.us

    Ook op facebook
    Facebook.com/regular.magazine
    je vindt het bij...
    www.cannawiki.nl
    Last edited by dokkie; 20 October 2011, 10:48.

    Comment


      Re: Vragen over me LED grows

      De verwarring zal hier wel bij ontstaan zijn.


      Oorspronkelijk geplaatst door dokkie View Post
      Even ter aanvulling van de (blauwe) nightlight...

      Nightlight uit in de laatste bloeifase...
      In verschillende testen hebben we ontdekt dat sommige soorten de bloei langer aanhouden, of niet naar wens afbloeien.
      Omdat dit is gebeurd onder verschillende omstandigheden kan ik niet met zekerheid zeggen, bij welke soorten.

      De testen waar die de volle cyclus aanstond en geen problemen betrefd afbloeien zijn geconstateerd en we positiefe resultaten hadden, daargelaten.
      Ik adviseer, zodra je plant gaat afbloeien, dus de laatste 3 weken(kortbloeier)tot 5 weken (langbloeier), de nightlight uit tezetten.




      ---------------------------
      Je leest 't in...
      Regular magazine

      Comment


        Re: Vragen over me LED grows

        Meer info over de LED NightLight blue, IR,
        niet te verwarren met een groen LED spotje...


        NightLight blue & IR

        DSCF5779.jpg

        triggered en stimuleerd fotosynthese gedurende de nacht tijdens de groei- en bloeiperiode.





        peace out...



        ---------------
        je leest 't in...Regular magazine
        http://www.regularmagazine.nl
        http://www.regularmagazine.be
        http://www.regularmagazine.eu
        http://www.regularmagazine.us

        Ook op facebook
        Facebook.com/regular.magazine
        Last edited by dokkie; 20 October 2011, 10:39.

        Comment


          Re: Vragen over me LED grows

          Heren kwekers, het is 2011. De LEDs werken prima en worden inmiddels door professionals volop gebruikt.
          led in kas3.jpg

          Comment


            Re: Vragen over me LED grows

            Kan best zijn, maar dat neemt niet weg dat ze voor menig mens veel te duur zijn, vergeleken met de andere vormen van licht
            die beschikbaar zijn.

            Comment


              Re: Vragen over me LED grows

              Ik ben wel eens benieuwd waar te vinden is weke ledlamp nou het beste is voor groei en bloei van de planten.
              Ik wil een kweekkast maken van ongeveer 1.2x1.2 meter voor 16 planeten in 30x30cm potten.
              Gaat allemaal nog wel ff duren omdat ik niet zo handig ben maar wel erg precies. Zal dus een aantal onderdelen opnieuw en opnieuw moeten maken voordat het naar mijn zin is .
              Ik heb al gekeken naar een Igrowkast maar deze is er (nog) niet met LED, en LED klinkt toch wel heel aantrakkenlijk ivm klimaatbeheersing

              ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:37 ----------

              Ik ben wel eens benieuwd waar te vinden is weke ledlamp nou het beste is voor groei en bloei van de planten.<br>Ik wil een kweekkast maken van ongeveer 1.2x1.2 meter voor 16 planeten in 30x30cm potten.<br>Gaat allemaal nog wel ff duren omdat ik niet zo handig ben maar wel erg precies. Zal dus een aantal onderdelen opnieuw en opnieuw moeten maken voordat het naar mijn zin is .<br>Ik heb al gekeken naar een Igrowkast maar deze is er (nog) niet met LED, en LED klinkt toch wel heel aantrakkenlijk ivm klimaatbeheersing

              Comment


                Re: Vragen over me LED grows

                Misschien is er een reden voor, dat die (nog) niet te vinden zijn ?
                Zal een krappe boel worden in dat kastje met 16 planeten erin.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: Vragen over me LED grows

                  Oorspronkelijk geplaatst door Knaaker1 View Post
                  Ik ben wel eens benieuwd waar te vinden is weke ledlamp nou het beste is voor groei en bloei van de planten.
                  Ik wil een kweekkast maken van ongeveer 1.2x1.2 meter voor 16 planeten in 30x30cm potten.
                  Gaat allemaal nog wel ff duren omdat ik niet zo handig ben maar wel erg precies. Zal dus een aantal onderdelen opnieuw en opnieuw moeten maken voordat het naar mijn zin is .
                  Ik heb al gekeken naar een Igrowkast maar deze is er (nog) niet met LED, en LED klinkt toch wel heel aantrakkenlijk ivm klimaatbeheersing

                  ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:37 ----------

                  Ik ben wel eens benieuwd waar te vinden is weke ledlamp nou het beste is voor groei en bloei van de planten.<br>Ik wil een kweekkast maken van ongeveer 1.2x1.2 meter voor 16 planeten in 30x30cm potten.<br>Gaat allemaal nog wel ff duren omdat ik niet zo handig ben maar wel erg precies. Zal dus een aantal onderdelen opnieuw en opnieuw moeten maken voordat het naar mijn zin is .<br>Ik heb al gekeken naar een Igrowkast maar deze is er (nog) niet met LED, en LED klinkt toch wel heel aantrakkenlijk ivm klimaatbeheersing
                  Das hel een hele lange echo

                  Comment


                    Re: Vragen over me LED grows

                    Als je niet zo handig bent zou ik zeker geen dingen proberen te maken. Reeds gemaakte dingen kun je kopen en hoef je niet zelf te maken. Maar om planeten te gaan kweken kun je beter een sterrenkijker aanschaffen. Echter, met een sterrenkijker heb je nog steeds geen planeten "gevangen" om ze in potjes te stoppen. Daartoe heb je ook een heel groot vlindernet nodig met een heel lange steel. Wel moet je natuurlijk de kleinste planeten uit het universum halen, want ze zijn allen waarschijnlijk groter dan de aardbol. Potjes van 30 cm zijn te klein en grote speciekuipen evenzeer.
                    Last edited by Xtreme; 31 October 2011, 11:41.

                    Comment


                      Re: Vragen over me LED grows

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Misschien is er een reden voor, dat die (nog) niet te vinden zijn ?
                      Zal een krappe boel worden in dat kastje met 16 planeten erin.
                      Bij 100 lelijke vrouwen is der ook altijd 1 de mooiste Dus zal tussen alle aangeboden LED lampen toch ook wel 1 de beste zijn neem ik aan?
                      Maar misschien had ik beter kunnen vragen welke LED lamp het meest gebruikt wordt? Of welke LED lamp hier door de gebruikers het meest geadviseerd wordt...
                      Dus bij deze dezelfde vraag maar dan anders geformuleerd.

                      ---------- Post added at 16:35 ---------- Previous post was at 16:33 ----------

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Misschien is er een reden voor, dat die (nog) niet te vinden zijn ?
                      Zal een krappe boel worden in dat kastje met 16 planeten erin.
                      Hoeveel planten adviseer jij dan in deze ruimte? 3X3 beter?
                      Wat mij betreft ga ik op zoek naar een klein en compart soort, liefst met een hoge opbrengst.... Dus suggesties zijn zeer welkom...

                      ---------- Post added at 16:37 ---------- Previous post was at 16:35 ----------

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                      Als je niet zo handig bent zou ik zeker geen dingen proberen te maken. Reeds gemaakte dingen kun je kopen en hoef je niet zelf te maken. Maar om planeten te gaan kweken kun je beter een sterrenkijker aanschaffen. Echter, met een sterrenkijker heb je nog steeds geen planeten "gevangen" om ze in potjes te stoppen. Daartoe heb je ook een heel groot vlindernet nodig met een heel lange steel. Wel moet je natuurlijk de kleinste planeten uit het universum halen, want ze zijn allen waarschijnlijk groter dan de aardbol. Potjes van 30 cm zijn te klein en grote speciekuipen evenzeer.

                      Jaja, hierin heb je helemaal gelijk. Droom nu eenmaal van een planeet vol planten . Maar is aangepast

                      Comment


                        Re: Vragen over me LED grows

                        high.. ik had ff een vraag over de 90watt ufo led lamp
                        ik ben van plan deze aan te schaffen ik heb de zoek functie gebruikt en die werkt niet echt
                        zijn er hier mensen die growen met 90 watt ufo led?
                        zo ja graag een pm'tje over het reilen en zeilen evt fotos en wat ervaringen !

                        greets smokevader

                        Comment


                          Re: Vragen over me LED grows

                          De ufo led lamp werkt niet voor de bloei: het spectrum is te beperkt. Tot op heden is de HPS-lamp het meest rendabel. De allernieuwste led-units met 7 spectra of meer benaderen de HPS-lampen. Maar je komt echt niet met minder watts toe: om een min of meer gelijkwaardig resultaat te behalen als bij een 600 watt HPS moet je minimaal 600 watt aan leds aanschaffen. En daar aan hangt een deftig prijskaartje. Tevens moet je bij leds rekenen op 2 tot 3 weken extra voordat je planten rijp zijn. Ga maar na, als leds rendabeler dan HPS zouden zijn dan hingen de Westlandse kassen vol met leds.
                          Last edited by Xtreme; 2 November 2011, 09:55.

                          Comment


                            Re: Vragen over me LED grows

                            high.. oke top dat wou ik ff weten !

                            Comment


                              Re: Vragen over me LED grows

                              beste dokkie ik ben pas begonnen met amnesia kweken,de plantjes staan nu twee dagen onder een ledlamp.Mijn vraag is ik wil zo biologisch mogelijk kweken moet ik dan wel voeding erbij doen? En wat voor voeding raad je me aan?

                              groeten van een beginnende kweker

                              Comment


                                Re: Vragen over me LED grows

                                @zaadje

                                Amnesia onder LED, wauw toppie
                                B.A.C. biologische wortel stim. en Hy-Pro Terra en B.A.C. pro active

                                Comment

                                Bezig...
                                X