Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraagjes NEW YORK DIESEL 47

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

beginnersvraagjes NEW YORK DIESEL 47

Korting op 420shop
    hey, ik ben vorige week begonnen met een plantje te kweken. Was het beu om 8euro de gram te moeten dokken ...

ik heb geen kastje, kweek het gewoon in de computerkamer in een hoekje met 2 Tornado 23W spaarlampen erboven (5cm). Staat in een 27 liter pot. Voor de bloei ga ik er nog 2 bijhangen. Het plantje doet het goed en heeft al heel wat bladeren en is niet gestrechted. Ik heb al heel wat rondgelezen maar zit toch nog met enkele vragen; hopelijk kunnen de habituees mij hier op antwoorden. Mijn doel is ongeveer 20gram...Daar kom ik ongeveer een maand of 5 mee toe

zie hier het opzet; (tips zijn welkom!) (boven de grond gekomen op 9 december)

Ik zou willen dwarfen. ik ga men plantje nog een paar weekjes laten voorgroeien en dan 12/12 zetten. 1 januari begin ik met 12/12. Nu de vragen:

1) Mag ik mijn plantje toppen als ze op 12/12 staat?
    2) Wanneer mag ik de klief-methode gebruiken (2weken voor de oogst?)
    3) Zijn die 2 Tornado's genoeg om 1 plantje te kweken, of zet ik die 2 andere er ook bij? Dus 4*23W voor 1 plant? (om aan 20 gram te komen)

Met dank!
    Last edited by NeverAgain; 18 December 2009, 11:05.

Re: beginnersvraagjes NEW YORK DIESEL 47

1 dwarfen is meteen op 12/12 of na een weer voorgroei op 18/6 en dan op 12/12.

De plant groeit dan nog 16 dagen door op 12/12 vooral ze echt in de bloei schiet.
    Twee weken voorgroei kan natuurlijk ook. Ze groei dan dus in totaal een dikke 4 weken. voordat de eerste bloemen zich vormen.

2Ja twee weken voor je oogst. das dus beetje giswerk. voor de eerste keer zou ik dus zelfs iets later gaan zitten. NOOIT eerder dan die twee weken voor de oogst klieven. (kans op hermafrodiet worden door de stres)

3 Twee voor groei is prima en voldoende. in de bloeifase zou ik die andere twee er ook bij hangen. Licht is gewicht.

Met SL moet 0,4 0,5 gram per wat haalbaar zijn mids de plant gezond is en bllijft.

Mooie lampenkap heb je en je spruitjes zien er goed uit.

Grtz Monty

Comment

is een kapotte wokpan
      en bedankt voor de info. Ik weet wat ik moet weten. voor mij mag er een slotje op!

bedankt!

Comment

Comment

Bezig...
        X