Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat vragen

Korting op 420shop
    Hey,
    Zoals jullie misschien al hebben gelezen wil ik beginnen aan een micro kweekje vanuit een pc.
    Dit omdat ik om dit moment nog geen grotere kast ter beschikking heb en omdat ik eerst even wil kijken hoe me dit vergaat.
    Ik wil relatief eenvoudig kweken en niet teveel gerommel vandaar ook de micro en 2 Spaarlampen.
    Ik heb veel gelezen op dit forum, maar toch heb ik een aantal vragen:

1. Ik heb 2 spaarlampen gehaald van 8watt per stuk. Hierop staat dat dit een vergelijkbare 40watt is op gloeilampen. Moet ik dan de berekening voor het aantal grammen doen met de 8watt of juist met de 40watt?

2. Ik heb niet zoveel kunnen vinden hier over het medium (grond) waarop ik kan kweken. En dan bedoel ik met name gewoon een simpele recht toe recht aan stap voor stap handleiding. Nu was ik zelf van plan om te beginnen op stek/zaai aarde i.c.m. potgrond en dan na 3 of 4 weken overgaan op batmix. Ik heb namelijk gehoord dat dit 6 weken meegaat qua voeding.
    Klopt het dan dat ik met deze set-up helemaal niets meer hoef bij te voeden? Of moet ik evengoed nog wat zaken bijgooien, zo ja wat dan?

3. Ik wil beginnen met 2 lowriders, maar kan ik deze scroggen/toppen/fimmen om ze zo klein te houden?
    4. Hoe groot zal ik de potten maken rekening houdend met de pc kast?

5. Met een schoteltje onder de pot.. is het dan goed als het schoteltje vol is met water en wordt dit dan opgenomen door te plant.

6. Kan ik ook andere soorten kweken in deze set-up? Ben namelijk erg fan van Amnesia, maar weet niet hoe groot ze worden.

Hopelijk kunnen jullie met helpen met deze (domme) vraagjes. Ik heb in ieder geval al veel geleerd hier op het forum. Met deze informatie wil ik in feb. na mijn vakantie echt beginnen.

Re: wat vragen

hoi,

1 ) je bent beter af met spaarlampen van 20 watt als je 2 x 8 watt gebruikt heb je voor 16 watt licht , niet die 40 watt effectief licht die ze vermelden met een 0.5g/watt mag je dus tevreden zijn , dat zou 8 gram zijn voor jou

2) groeivoeding zul je in elk geval niet hoeven te geven , in de 3 week bloei kun je rustig aan wat bloeistimulator toevoegen aan het gietwater .en in week 5 eventueel een pk booster geven

3) in jou geval is het beste is direct op 12/12 en de lamp er dicht op , je kunt ze ook toppen om ze laag te houden , of knakken, buigen ....

4) maak een klein aarde bakje voor zo'n 5 liter aarde zal lukken

5) je plant mag zeker niet te nat staan , er mag niet de hele tijd water in dat schaaltje staan anders verdrinken ze

6) je kan zowat alle soortjes daarin kweken , maar vermijd maar best sativa soorten die worden rap 50cm zonder groei

veel succes

greets
    Last edited by mr.blueberry; 25 December 2009, 01:06.

Comment

Ik zou zeggen ,lees eens wat kweekverslagen door,
      Dan zul je leren welk licht geschikt is,en wat het ongeveer opbrengt.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet met lowriders binnen kweken,zelfs niet micro,deze leveren gewoon te weinig opbrengst,het is de moeite van je lampen aansteken niet waard,lowriders zijn mooi als buitenplantjes..

Wat de grond betreft;
      Starten in pure zaai- en stekgrond,na 2-3 weken overpotten in batmix of andere goed geschikte grond,dan na 5-6 weken langzaam gaan bijvoeden,je planten zullen je wel laten zien wat ze nodig hebben.

En tenslotte:het is nooit verstandig om je schoteltje lukraak vol te zetten met water,
      Onze plantjes houden niet van natte voeten.
      De meningen zijn hierover verdeeld,maar wanneer je gewoon in het klein op grond kweekt,en dus simpel elke kweek je grond vervangt,is gewoon van boven water geven naar mijn mening het prettigst.
      In mijn abc(link onder aan deze post) vind je behoorlijk wat info over wat je nu vraagt.
      Succes!!

Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Thx Mist en Blueberry,

Ik heb al wat kweekverslagen gelezen, maar kon het antwoord op deze vragen niet zo snel vinden.
        Ook heb ik je ABC eens doorgenomen, maar ook daar kwam ik deze vragen niet kunnen beantwoorden zal vast aan mij liggen

Ik ga dus duidelijk geen vol schoteltje houden en niet beginnen met lowriders.
        Waarmee zal ik dan wel beginnen gezien mijn voorkeur voor Amnesia (toch wel zwaar Sativa..).

Tis me ook nog steeds niet duidelijk hoe het nou met de grond zit.. wat misty en blueberry zeggen loopt een beetje uiteen. Niet bijvoeden tot 5-6 op batmix of juist wel aan de bloei stim en pk booster zoals blueberry zegt?

Comment

Heya allemaal,

Nog geen antwoord gekregen op mijn vorige vraag , maar hier nog maar eentje :

Ik heb dus de verkeerde lampen gekocht.... 2x 8 watt 865 spaarlampen. Maar ik heb ook nog een 11 watt 827 liggen. Kan ik de lampen gewoon door elkaar heen gebruiken of gaat dit helemaal fout?

Was namelijk van plan om er 2 22watt lampen bij te kopen en dan vervolgens 1x8watt en 1x11watt erbij te hangen. Dan heb ik er dus 4 met een totaal van 41 watt staan.

Alvast bedankt.

Comment

Als je afgeraden wordt om met een sativa plant een micro kweekje op te zetten zou ik dit ook zeker niet doen.

Jij wilt antwoord op je vragen maar je blijft je eigen idee door drammen als hierop een antwoord gegeven wordt.. Dan moet je dat gewoon doen als je denkt dat dat werkt. Je zal zelf dan wel ondervinden of dit goed gaat of niet..

Wat betreft die lampen, er zal vast wel wat in misty's abc staan over kleurcodes die noodzakelijk zijn. Ik denk niet dat het heel erg slim is om lampen met verschillende kleurcodes tegelijkertijd aan te zetten. Maarja, er zijn al genoeg topics over kleurcodes. Lezen dus!

Succes! Grtz Dender
            Battle the Ocean!

Comment

ik heb even snel voor je gekeken en de een is gewoon normaal dag licht en de ander meer warm kamer licht. Geen flauw idee wat de uitwerking ervan zal zijn.
              Probeer het uit zou ik zeggen..
              Battle the Ocean!

Comment

Hey,

Als je goed leest dram ik niet mijn eigen mijn eigen idee door, maar vraag ik simpelweg naar een alternatief op amnesia....

Over de kleur codes had ik ook gelezen, maar het ging mij dus juist om de combinaties van beide. Ik zal het wel proberen en kijken hoe het uitpakt.

Bedankt voor de antwoorden.

Comment

Die lampen met kleurcode 865 kan je zeker gebruiken voor de groeifase van je plantjes, deze lampen hebben veel blauw licht en zorgen en voor dat je plantjes kortere internodes maken. Ik geloof dat de ideale mix tussen 827 en 833 of hoger 2:1 is.

Ik ben overigens van mening dat het mogelijk is om sativa's in micro te kweken. Bassasin bijvoorbeeld, hij heeft het voor elkaar gekregen om een Lemon Skunk d.m.v. LST maar 25 cm hoog te laten worden in een zeer beperkte ruimte.
                  Ik heb geen idee of je een sativa klein genoeg kan houden voor een pc-kast, want dat is wel erg de extremen opzoeken denk ik. Er is vast wel zaad te vinden dat overwegend sativa is, maar toch relatief klein blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dender View Post
                    Als je afgeraden wordt om met een sativa plant een micro kweekje op te zetten zou ik dit ook zeker niet doen.

Jij wilt antwoord op je vragen maar je blijft je eigen idee door drammen als hierop een antwoord gegeven wordt.. Dan moet je dat gewoon doen als je denkt dat dat werkt. Je zal zelf dan wel ondervinden of dit goed gaat of niet..

Wat betreft die lampen, er zal vast wel wat in misty's abc staan over kleurcodes die noodzakelijk zijn. Ik denk niet dat het heel erg slim is om lampen met verschillende kleurcodes tegelijkertijd aan te zetten. Maarja, er zijn al genoeg topics over kleurcodes. Lezen dus!

Succes! Grtz Dender
                    Does normaal man hij mag vragen wat hij wil je ben niet verplicht te antwoorden.
                    God was never on your side..

Comment

Er is nogal wat rumoer rond "Utopia haze" een sativa die een maximale hoogte van 90cm bereikt , misschien daar eens naar op zoek gaan...

Comment

Ik geloof dat de ideale mix tussen 827 en 833 of hoger 2:1 is.
                        Voor de groei 2 x 833 en 1 x 827
                        Voor de bloei 1 x 833 en 2 x 827 of zelf 3 x 827

N.B. Das mijn persoonlijke mennig en ervaring

Grtz

Comment

De kleurcodes hierboven zijn goed. Natuurlijk kun je ook gewoon blijven bij alles 'koel wit' voor de groei en alles 'warm wit' voor de bloei. (Dit is in die threads te vinden, o.a. 'De spaarlamp' en 'TL Buizen').

Sommige gebruiken gewoon 1 kleurcode voor groei en bloei, al is dit later wel iets te merken in de uiteindelijke opbrengst.

Qua wattage moet je gewoon zorgen dat je zoveel mogelijk (zoveel jij bereid bent) hebt hangen. Hoe meer watt, hoe meer gram je uiteindelijk zult hebben
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Thx thx thx alles beantwoord! Mag gesloten worden wat mij betreft.

En thx belladona voor de verdediging , vond het al een beetje vreemde reactie maar lag gelukkig niet alleen aan mij.

Comment

Comment

Bezig...
                              X