Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuweling

Korting op 420shop
    Ik ben van plan een kleine kast te bouwen voor max. 3 plantjes.

De oogst zou volledig voor eigen gebruik zijn en ik ben maar een sporadisch gebruiker dus moet niet een supergrote oogst zijn, maar de kosten die ik ervoor moet maken er terug uit halen zou wel fijn zijn.

De afmetingen van de kast zouden 75cm breed, 45cm diep en 90cm hoog zijn.

Er komen 6 TL-armaturen aan een ophang-systeem te hangen zodat ik deze telkens 10cm boven de planten kan hangen.

In de groei-fase hang ik er
    3x Philips TL-D 18W 33-6400 590cm (4100K) en
    3x Philips Master TL-D 18W 965 590cm (6500K) in.

In de bloei-fase hang ik er
    4x Philips Master TL-D 18W kleur 827 590mm (2700K),
    1x Philips TL-D 18W 33-6400 590cm (4100K) en
    1x Philips Master TL-D 18W 965 590cm (6500K) in.

Welke armaturen zijn aan te raden of maakt dit niet zoveel uit?

De bodem wil ik volledig bedenken met een bloembak en er verwarming in leggen (warmtemat/kabel voor terrariums?).

Aan de onder-voorkant komt een spleet voor verluchting (lucht in) en aan de linker-bovenkant komt een (of 2) ventilator(s) (uit een pc-voeding) (lucht uit).

Heel de binnenkant van de kast wou ik bedekken met radiatorfolie (isolatie/weerkaatsing licht).

Weet iemand als de "sprout pads" die ze via azarius verkopen de moeite zijn?

Ook weet ik nog niet goed welke zaden ik het beste kan pakken, de dutch passion indoor mix 4 & 5 spraken me wel aan maar deze zijn zo prijzig, heeft iemand tips als je weet dat ik het liefste deze soorten wiet rook; northern light, bubblegum/bubblelicious en van hasj; cream en nepal.
    Ik wou ineens voor gefeminiseerde zaden gaan.

Over de potgrond, voeding ed heb ik geen extra info nodig denk ik omdat ik al ervaring heb met buitenkweek.

Een uitgetekend 3d-model en foto's volgen nog.
    Maar hopelijk ben ik voorlopig al duidelijk genoeg met mijn uitleg.

Alvast hartelijk bedankt!

Re: Nieuweling

Wow zo zijn er maar weinig die zoveel info in hun eerste bericht zetten..

Ga je zeker volgen, welkom
    recht is recht. krom is krom.

Comment

Dankjewel,
      Probeer me altijd op voorhand al zo goed mogelijk te informeren, kun je duidelijkere vragen stellen vind ik.

Maar ik denk dat ik dit bericht verkeerd gepost heb, kan een moderator deze thread nog naar het juiste forum gedeelte ("Kweekruimte Micro" of "Vragen micro kweken" denk ik) verplaatsen?

Groeten

Comment

Verplaatst naar vragen micro kweken.
        Succes!

Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Strak begin Kwijt!

sprout pads : ben niet overtuigd van de meerwaarde. Het ziet er leuk uit maar om nou te zeggen dat het je zaadjes beter gaat laten ontkiemen.. ? Er staan hier op het forum voldoende tips om die kosten niet te hoeven maken

Armaturen : neem (spat)waterdichte > veiliger ;o)

Een van de leuke dingen van wiet : het gaat ruiken. Zou ik meteen reekening mee houden (filtertje plaatsen op je luchtuitlaat en checken of je fan dat trekt)

veel plezier
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
          X