Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginners vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginners vragen

    Korting op 420shop
    ik wil graag thuis wat planten kweken, het liefst kleine dus ik zat te denken aan lowriders.
    net als op dit topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f29/2e-...kast-t1500.html

    zou ik daarvoor deze lampen kunnen gebruiken?:

    Met het grootste assortiment kogelketting in europa, maar ook sleutelringen scharnierringen, warenring boekschroef en toebehoren, on-line bestellen

    http://www.spaarlampenhuis.nl/component/pa...mart/Itemid,30/

    en hoe kan ik deze aansluiten? moet ik voor de fitting een speciale adapter ofzo halen of kan ik ze aansluiten op een normale stekker en in het stopcontact pluggen?

    Ik weet dat dit beginners vragen zijn maar ik had graag een normaal antwoorden. En ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en verschillende fora gelezen enz. enz. Maar ik ben er nog niet achter. Alvast bedankt

    #2
    Re: beginners vragen

    Hey Ljeno,

    die lamp van "kleinspul" past in een E27-fitting oftewel een normale grote fitting. Deze kan je per bosje kopen bij de bouwmarkt voor weinig.
    de tweede werkt (zoals aangegeven op die site) middels direkt contact : draadjes erin pluggen en klaar komt klara. Qua aansluitgemak is die tweede dus beter, maar of die lampen nou echt geschikt zijn om te kweken > er komt vanzelf een reactie binnen van iemand die daar meer verstand van heeft > relaxed afwachten dus..
    alvast veel plezier gewenst met je projectje!

    Of die lampen geschikt zijn laat ik graag over aan mensen die daar meer vanaf weten..
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: beginners vragen

      Hey Ljeno,

      Die daglicht lampen kun je wel gebruiken voor in de groei.
      Zijn 6400 / 6500k.

      Voor de bloei heb je een lamp met een ander spectrum nodig.
      2700k.

      2700k 23w lampen zijn wel te koop bij onderdelenhuis, bouwmarkten etc.
      Gewoon vragen naar spaarlampen die warm en veel licht geven.
      23w is geloof ik het maximum wat je bij huis tuin en keuken zaken kan kopen.
      (met e27 fitting)

      Suc6

      Grtz

      Gertie
      sigpic

      Gertie's bescheiden bloemen tuintje

      Comment


        #4
        Re: beginners vragen

        @ Gertie

        Hartelijk bedankt !

        Comment


          #5
          Re: beginners vragen

          Wat Gertie zegt klopt helemaal.

          Die lamp van spaarlamphuis zal niet goed zijn, want op het plaatje is te zien dat er nog een extra kap zit om de lamp en die filtert waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het bruikbare licht.
          Een tripje naar de plaatselijke bouwmarkt is een goed idee!

          Comment

          Bezig...
          X