Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijd ventilatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijd ventilatie

    Korting op 420shop
    Beste medekwerkers,

    Na enige tijd toch de knoop door gehakt en zelf proberen een beetje te kweken (voor hobby en eigen gebruik).
    Nu heb ik alles aanschaft waarmee ik aan de slag wil. Ik ga tevens kweken met TL buizen en geen hps (dit vind te gevaarlijk voor onder me bed)

    Nu wil ik gaan kweken onder mijn bed (95cm hoog). Alleen werkt mijn ventilator niet op stand 1 alleen op 2 en 3. Maar deze zijn wat te hard om continu aan te laten staan. Het betreft een ventilator met een diameter van 25cm ongeveer. Het is zo'n vierkant ding die je laag op de grond kan zetten.

    Mijn vraag is om hoelang zal ik de luch laten verversen? Er zit een timer op en kan telkens met stappen van 30minuten. Er zit behoorlijk veel ruimte onder me bed. Hoeft niet continu aan te staan misschien om het 2/3 uur en dan 30 minuten verversen?

    Aan de andere kant van de ventilator heb ik een kleine open ruimte. En als die aan staat vol ik daar de lucht uit komen.

    Betreft een ruimte van ongeveer 1.7m3 (0.9x.0.9x2.03)

    Jeroen
    Last edited by Jtje; 12 January 2010, 16:13.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Tijd ventilatie

      Heey,

      Het betreft zo'n ding (even van internet geplukt):


      Maar die zet ik denk ik om de 3/4uur aan om echt alle lucht te verversen. Want heb nu wel een pc fan bijna continu aan staan. Alleen moet er s'nachts ook lucht ververst worden?

      Jeroen

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Tijd ventilatie

          Heey,

          Omdat die van mij pootjes heeft zodat die laag kan staan. Maar het is ongeveer zo'n model heb em ooit eens in spanje gekocht vanwege de hitte.

          Maar ik heb er nu een redelijke pc fan bij gezet die staat nu wel continu aan. Moet alleen s'avonds die pc fan dan ook aan blijven of hoeft dat niet?

          Jeroen

          Comment


            #6
            Re: Tijd ventilatie

            het is het beste dat je pc van ook in de nacht
            blijft draaien in verband met je lucht verversing

            mvg patjhu

            Comment


              #7
              Re: Tijd ventilatie

              Ja klopt patjhu , al is het niet zo een ramp , want bij mij staat de afzuiging snacht bijna af.

              Comment


                #8
                Re: Tijd ventilatie

                Oorspronkelijk geplaatst door copro View Post
                1-elke kast dient op elk moment in tijd minstens 1 maal volledig ververst te worden per uur
                Een kweekruimte dient elke 3 minuten volledig ververst te zijn. Dus 20 x per uur.

                Lengte x breedte x hoogte x 20 = je minimale afzuig capaciteit.

                Bijvoorbeeld een ruimte van 1,5m x 1,5m x 2m heeft dus een minimale afzuig capaciteit van 1,5x1,5x2x20= 90 m3.

                Afhankelijk van je lamp moet je misschien meer afzuigen om de temperatuur onder controle te houden. Wat overcapaciteit is daarom raadzaam. Daarnaast hoeft je afzuiger dan ook niet op volle toeren te draaien.

                Comment


                  #9
                  Re: Tijd ventilatie

                  Thnx voor de aanvulling Monty
                  Allways a pleasure to have your exptertise

                  Comment

                  Bezig...
                  X