Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginners kweekhoekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

beginners kweekhoekje

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat mijn bedoeling is.
    Alle mening is welkom, al dan ook negatieve.

Ik heb nog nooit iets (expres) laten groeien in mijn kamer, maar nu is het toch tijd. Na wat weekjes zoeken op het internet is de bedoeling te gaan kweken op hydro. na het kijken van een of andere filmpje met een groene vent op youtube gekozen voor eb en vloed systeem. Hij is wel grappig en zeer leerzaam als je er net als ik nog weinig van weet. http://www.youtube.com/watch?v=YuOTnI34vCc
    anderhalf uur kijkplezier.

Hieronder staan enkele foto's(als het lukt)van wat ik tot nu toe
    heb geknutseld. de onderste plank kan nog 40 cm naar beneden voor als het nodig is. Op het moment staan er 3 slabs in mijn kweekbak( ik vind deze slabs er beroert uit zien, maar we hebben er 400 ).
    de zaadjes zijn al uitgekomen dus nu is het wachten op een teken van leven.. Bij een maatje van me komt in een growtent 2 moederplanten waar ik om de 2 maanden stekjes vandaan hoop te halen.
    Alles wat ik nog ga maken voor het eb en vloed systeem, het licht enz staat strax op een timer, dus daar hoef ik niet naar te kijken. Ik heb nog geen ph en ec meter, dat wordt ook 2 weekjes wachten, wel heb ik alle voeding van canna gekocht volgens het kweekschema.

Het kleine kastje rechts met die printplaatjes werkt al perfect, en zorgd ervoor dat ik via mijn iphone altijd alles kan checken, water geven, uit en aanzetten enz. een beetje te gek voor 3 plantjes maarja, bezig zijn he
    Ook meet dit kasje de temperatuur en schakelt evt verwarming in en uit.

Nu mijn belangrijkste vraag op dit moment. het is die 6 uur donker maar 17 graden bij mij. ik ben al een tijdje op zoek naar iets voor verwarming voor een kleine ruimte, licht stroomverbruik als het kan, maar ik kan maar niets vinden, behalve de volgende oplossingen.

- verwarmingskabel 6 meter 75W. (maar is dit genoeg om deze ruimte te verwarmen en ook wel brandveilig?)

- verwarmingsmat (lijkt me ook te zwak en wordt ook maar iets van 40 graden denk ik)

- warmtelamp van een terrarium zonder licht . (die vertrouw ik helemaal niet en ben bang de bladeren te verscroeien.)

- verwarmingselement ( komt eind januarie bij conrad ) www.conrad.nl zoeken naar verwarmingselement. 50/75/100W die link is een verhaalen dan ben je er nog niet dus dan maar even zo.

weet iemand iets beters?

afzuiging heb ik al geregeld, alleen nog geen koolstoffilter, ik weet hier ook nog niet van welke goed is voor deze ruimte. er komt nog een automatische brandblusser in. ook over 2 weken ( payday)

alvast bedankt voor het lezen ik draai er dan nog maar eentje van de shopp

laterszzz
    Attached Files

Re: beginners kweekhoekje

Hydro, dat lijkt me best lastig voor een eerst kweek. Wel karakter dat je daar meteen voor gaat!
    Waarom heb je je electronica in de kast zitten en niet er buiten?
    Waar heb je dat gsm kastje vandaan?

Verwarmings kabel, mat, en een lamp zijn redelijk makkelijk met een dimmer te regelen.
    Het goedkoopste is denk ik een terrarium lamp.

Wat bij mij goed werkt is een aqurium verwarmings element. Deze in een bak met water en warm zetten maar. Tevens (moet ik nog proberen in de volgende kweek) kan ik de bak/vat open zetten zodat ik een hogere lucht vochtigheid kan maken.
    Zeker erg belangrijk bij stekken!!!

Wat voor afzuiging heb je? Koolfilter kan je zelf maken, of er eentje kopen voor een €35.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Hoioi. Ik weet niet waarom ik het kastje binnen heb gehangen, maar dat kan ik altijd nog erbuiten hangen, het is wel waterdicht en neemt niet enorm veel ruimte in beslag.

Als het werkt met een aquarium verwarming ga ik er eentje aanschaffen, ik heb er al over nagedacht, maar had niet het idee dat het veel zal uitmaken kwa temperatuur, (wel kwa luchtvochtigheid) maar jij gebruikt het al even begrijp ik.
      Plaats je deze tot nu toe dan in een vat met deksel erop oid???
      en staat deze dan altijd aan bij jou op bvb 40 graden???

Je vraag over het gsm kastje; Ik hoop dat je dit bedoelt:

Ik heb continue een kleine laptop op mijn kast staan, daar mee kan ik via usb 8 kanalen digitaal schakellen. alles wat op mijn laptop gebeurt kan ik ook via mijn iphone, inloggen op die laptop.. mocht de verbinding ooit wegvallen (wat nog nooit is gebeurt) zal bijvoorbeeld de pomp stoppen na ingestelde tijd en daarna niet meer aangaan voor een uur.

maar vooralsnog hoop ik dat ik weinig hoef te veranderen van een afstand.

laters
      Last edited by michel1984; 15 January 2010, 01:02.

Comment

Als je toch ruitme genoeg hebt zou ik hem lekker buiten hangen.

Ik ben het nog een beetje aan het proberen maar bij mij was het een paar graden warmer. Hij staat vol mij vol uit, maar dat moet je gewoon ff proberen.

Wat is het merk/type van dat usb aparaat?
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

hoooioi

Het usb apparaat is de velleman k8055, die verkopen ze ook bij conrad. of kijk voor meer info op www.velleman.eu

De reden dat ik hem strax iets hoger toch binnenin ga hangen is toch deze; ik heb hem gesoldeerd, en brand kan altijd.. wil hem daarom onder mijn brandblusser hebben strax..

Je kan hem voor iets van 35 euro als bouwpaket kopen of voor 65 in elkaar gemonteerd. Daarbij zit het programma waarmee je 8 dingen schakelt.
          Ook leuk is dan de k8015 voor 2 tientjes. deze sluit je hierop aan en dan kan je hiermee 230 V schakellen. Op 20 verschillende manieren.
          Bvb 1 keer in de 3 minuten afzuigen.
          Of 14 seconde water geven om de 3 uur.

Het is met de k8055 zelfs mogelijk te meten waarneer de lampen het beste branden, of waarneer de verwarming heeft aangestaan. dit zie je dan als grafiek op je pc..
          maar dat is beetje overbodig denk ik, en dat gaat mij me petje te boven

als j nog wat wilt weten hoor ik het wel.

groeten michel
          Last edited by michel1984; 19 January 2010, 00:59.

Comment

Dat dacht ik al ja, geen problem met het aansturen (lees dll) Ik zat er ook aan te denken deze te bestellen. Zal er nog eens naar kijken.

Hoe gaat het verder met de voorbereiding?

Comment

morgen of overmorgen salarisdag

ben nog even alles bij elkaar aan het zoeken, komt wel goed. ik laat de temperatuur even zoals het is. de koudste tijden zijn wel voorbij denk ik.

het zaadje is al een plantje geworden. heeeeel interresant allemaal

ga bedje opzoeken..... groeten michel

Comment

ik heb een 150 watt keramische warmtelamp en doet het voor mij prima,geen verschroeid blad oid...

Comment

Bezig...
                X