Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek in maisveld.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweek in maisveld.

Korting op 420shop
    Vanwege de hoogte van het gewas snijmais is een maisveld uitermate geschikt om onopvallend wiet te kweken (behoudens luchtverkenning door justitie, daar is geen kruid tegen gewassen). Echter in een maisveld wordt onkruid mechanisch en chemisch bestreden, wat de wietplant uiteraard niet ten goede komt. Mais wordt over het algemeen tussen 20 april en 1 mei ingezaaid. Onkruidbestrijding vindt plaats tot het 6e of 7e bladstadium. Nadien is de plant zo hoog dat het onkruid door te weinig lichtdruk geen kiemkans meer krijgt. De laatste onkruidbestrijding vindt plaats tussen 20 juni en 1 juli. Dus om het "safe" te spelen kun je het best de voorgegroeide planten na 1 juli in het maisveld planten. Vroeg rijpe soortjes (autoflowering) verdienen de voorkeur. Immers, de wietplant moet rijp zijn voordat de mais wordt geoogst.

Re: Buitenkweek in maisveld.

Waardevolle info. Zou zelf wel bang zijn voor de maiskneuzer.

Comment

Nou bestrijding van " onkruid" met gif en machines wil je jouw plantjes, en de rokers ervan, ook niet aandoen..
      Daarnaast wordt veel gemest met stront uit de bio-industrie, nee mijn wiet zal niet snel de mais in gaan.

Grtz
      Buizerd

Comment

Nee is zeker geen goed idee en op vele flora al een veel besproken optie .

Niet doen .

Greetzz GG

Comment

no go...

hier vlakbij vliegen ze vaak rond met een heli

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jetta View Post
            no go...

hier vlakbij vliegen ze vaak rond met een heli
            Een AF op de rand van het maisveld kan nog wel.
            Maar complete graancirkels maken voor je plantje(s) , is natuurlijk ook zwaar overdreven.
            En het wordt natuurlijk gelijk gezien door alles wat vliegt.

Comment

Helaas, ook hier is de maiskweek op zn retour. Onze blauwe "vrienden" hebben vliegend speelgoed ontwikkeld wat onder andere wordt ingezet ter bestrijding van combinatiekweekjes. Het bleek namelijk dat boeren vaak met instemming of volledig eigen initiatief hun oogstopbrengst wat opkrikten met behulp van onze groene liefde. Gelijk hebben ze naar mijn mening, en het produkt was een eerlijk buitenwietje of wat plaatjes nederhasj.

Omwille van de bezigheidsherapie van petten alhier zet ik jaarlijks toch altijd wel een paar plantjes weg in verschillende maisvelden, in de hoop dat ze -door die op te ruimen- hun snufferd weghouden bij andere guerillaspots.

BTW : zo'n wietcirkel staat me wel aan > een mooie manier om nederland weer eens van zn groene kant te laten zien! Ik zie de foto's,filmpjes en krantekoppen al voor me (Aliens voor legalisering! / nederland geeft eigen draai aan mysterieus verschijnsel! ) whoehahahahahahahahaha
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Omwille van de bezigheidsherapie van petten alhier zet ik jaarlijks toch altijd wel een paar plantjes weg in verschillende maisvelden, in de hoop dat ze -door die op te ruimen- hun snufferd weghouden bij andere guerillaspots.

Dat heet risico spreiding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                  BTW : zo'n wietcirkel staat me wel aan > een mooie manier om nederland weer eens van zn groene kant te laten zien! Ik zie de foto's,filmpjes en krantekoppen al voor me (Aliens voor legalisering! / nederland geeft eigen draai aan mysterieus verschijnsel! ) whoehahahahahahahahaha
                  Hahahaha wereldnieuws !

Comment

Ik vind het persoonlijk geen aanrader IVBM gif en dat spuiten ze bij mijn weten wel , maar goed die farmers zitten er zelf ook niet mee gaat toch lekker de gifshop in .

Greetzz GG

Comment

Comment

ik woon zelf op een boerderij en gif spuiten gebeurt als de mais al is gezaaid. ik leg jullie wel even uit wat er gebeurt voordat de mais wordt ingezaaid. 1- er wordt een maand voor het inzaaien koe mest op het land gedaan.
                        2- een week later wordt de grond geploegt zodat de mest onder de grond komt zie foto http://www.simonvandergun.nl/ploeg2.jpg
                        3- weer een week later wordt er 'gerorterd'. zodat het land vlak is. nu is het net alsof het land is geharkt.
                        4- na dit hele proces komt er soms ook nog kalk op het land. daarna wordt het land ingezaaid. na 4 weken wordt er gif over het land gespoten. daarna kun jij je wietplantje planten

Comment

a joint everyday keeps the doctor away

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door franke View Post
                            ik woon zelf op een boerderij en gif spuiten gebeurt als de mais al is gezaaid. ik leg jullie wel even uit wat er gebeurt voordat de mais wordt ingezaaid. 1- er wordt een maand voor het inzaaien koe mest op het land gedaan.
                            2- een week later wordt de grond geploegt zodat de mest onder de grond komt zie foto http://www.simonvandergun.nl/ploeg2.jpg
                            3- weer een week later wordt er 'gerorterd'. zodat het land vlak is. nu is het net alsof het land is geharkt.
                            4- na dit hele proces komt er soms ook nog kalk op het land. daarna wordt het land ingezaaid. na 4 weken wordt er gif over het land gespoten. daarna kun jij je wietplantje planten
                            Nuttige informatie!

Comment

handige info,
                              is dit ook zo met bv een graanveld? is daar ook zo veel vergif?
                              Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                              Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

Comment

Bezig...
                              X