Vanwege de hoogte van het gewas snijmais is een maisveld uitermate geschikt om onopvallend wiet te kweken (behoudens luchtverkenning door justitie, daar is geen kruid tegen gewassen). Echter in een maisveld wordt onkruid mechanisch en chemisch bestreden, wat de wietplant uiteraard niet ten goede komt. Mais wordt over het algemeen tussen 20 april en 1 mei ingezaaid. Onkruidbestrijding vindt plaats tot het 6e of 7e bladstadium. Nadien is de plant zo hoog dat het onkruid door te weinig lichtdruk geen kiemkans meer krijgt. De laatste onkruidbestrijding vindt plaats tussen 20 juni en 1 juli. Dus om het "safe" te spelen kun je het best de voorgegroeide planten na 1 juli in het maisveld planten. Vroeg rijpe soortjes (autoflowering) verdienen de voorkeur. Immers, de wietplant moet rijp zijn voordat de mais wordt geoogst.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Buitenkweek in maisveld.
Collapse
X
-
Re: Buitenkweek in maisveld.
Oorspronkelijk geplaatst door Jetta View Postno go...
hier vlakbij vliegen ze vaak rond met een heli
Maar complete graancirkels maken voor je plantje(s) , is natuurlijk ook zwaar overdreven.
En het wordt natuurlijk gelijk gezien door alles wat vliegt.
Comment
-
Helaas, ook hier is de maiskweek op zn retour. Onze blauwe "vrienden" hebben vliegend speelgoed ontwikkeld wat onder andere wordt ingezet ter bestrijding van combinatiekweekjes. Het bleek namelijk dat boeren vaak met instemming of volledig eigen initiatief hun oogstopbrengst wat opkrikten met behulp van onze groene liefde. Gelijk hebben ze naar mijn mening, en het produkt was een eerlijk buitenwietje of wat plaatjes nederhasj.
Omwille van de bezigheidsherapie van petten alhier zet ik jaarlijks toch altijd wel een paar plantjes weg in verschillende maisvelden, in de hoop dat ze -door die op te ruimen- hun snufferd weghouden bij andere guerillaspots.
BTW : zo'n wietcirkel staat me wel aan > een mooie manier om nederland weer eens van zn groene kant te laten zien! Ik zie de foto's,filmpjes en krantekoppen al voor me (Aliens voor legalisering! / nederland geeft eigen draai aan mysterieus verschijnsel! ) whoehahahahahahahahahaSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View PostBTW : zo'n wietcirkel staat me wel aan > een mooie manier om nederland weer eens van zn groene kant te laten zien! Ik zie de foto's,filmpjes en krantekoppen al voor me (Aliens voor legalisering! / nederland geeft eigen draai aan mysterieus verschijnsel! ) whoehahahahahahahahaha
Comment
-
ik woon zelf op een boerderij en gif spuiten gebeurt als de mais al is gezaaid. ik leg jullie wel even uit wat er gebeurt voordat de mais wordt ingezaaid. 1- er wordt een maand voor het inzaaien koe mest op het land gedaan.
2- een week later wordt de grond geploegt zodat de mest onder de grond komt zie foto http://www.simonvandergun.nl/ploeg2.jpg
3- weer een week later wordt er 'gerorterd'. zodat het land vlak is. nu is het net alsof het land is geharkt.
4- na dit hele proces komt er soms ook nog kalk op het land. daarna wordt het land ingezaaid. na 4 weken wordt er gif over het land gespoten. daarna kun jij je wietplantje planten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door franke View Postik woon zelf op een boerderij en gif spuiten gebeurt als de mais al is gezaaid. ik leg jullie wel even uit wat er gebeurt voordat de mais wordt ingezaaid. 1- er wordt een maand voor het inzaaien koe mest op het land gedaan.
2- een week later wordt de grond geploegt zodat de mest onder de grond komt zie foto http://www.simonvandergun.nl/ploeg2.jpg
3- weer een week later wordt er 'gerorterd'. zodat het land vlak is. nu is het net alsof het land is geharkt.
4- na dit hele proces komt er soms ook nog kalk op het land. daarna wordt het land ingezaaid. na 4 weken wordt er gif over het land gespoten. daarna kun jij je wietplantje planten
Comment
Comment