Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies/hulp welkom: witte stippen op blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies/hulp welkom: witte stippen op blad

Korting op 420shop
    Goedenavond,

Zonet heb ik mijzelf voorgesteld op dit forum. Sinds een maand dus bezig (eerste buitenkweek) Haze. Plantjes groeien gestaagt alleen nu krijg ik het eerste bladprobleem (witte stippen) de bladeren zijn niet aangevreten ofzo? Ik heb totaal geen ervaring met kweken vandaar ook deze vraag. Planten krijgen al voeding (Bcuzz 1) regenwater.

Groetjes,

Stikko
    Attached Files

Re: Advies/hulp welkom: witte stippen op blad

Titel aangepast.

Comment

Comment

Beste monty,

Ik heb onderaan het blad gekeken (kan niks vinden)? Is het handig om uit voorzorg een middel tegen spint aant te schaffen, en welke raad je aan?

Comment

Spint kan op 2 manieren bestreden worden: met roofmijt of met vertimec. Bij de buitenteelt is vertimec aan te raden, omdat de roofmijt zich verplaatst naar andere planten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stikko View Post
            Beste monty,

Ik heb onderaan het blad gekeken (kan niks vinden)? Is het handig om uit voorzorg een middel tegen spint aant te schaffen, en welke raad je aan?
            Ga nie zomaar wat rotzooiop je plant spuiten man!
            Bekijk eerst nog eens met een vergrootglas de onderkant van wat blaadjes.. Als je nog steeds geen beesjes ziet, dan heb je geen spint, en dan hoef je helemaal niets van pesticide.

Comment

BioStyle heeft verscheidene biologische middeltjes om luizen, trips en spint aan te pakken (Spruzit-R en Plantschoon), die niet schadelijk zijn voor mens en dier.
              Maar als je met een vergrootglas nog niks kan zien, dan zit er niks en heeft dat ook weinig nut.

Als je bij de nieuwste bladeren ook weer die gele vlekjes krijgt, dan is het verstandig om je EC iets naar beneden aan te passen, zoals Monty al zei.