Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies/hulp welkom: witte stippen op blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies/hulp welkom: witte stippen op blad

Korting op 420shop
    Goedenavond,

Zonet heb ik mijzelf voorgesteld op dit forum. Sinds een maand dus bezig (eerste buitenkweek) Haze. Plantjes groeien gestaagt alleen nu krijg ik het eerste bladprobleem (witte stippen) de bladeren zijn niet aangevreten ofzo? Ik heb totaal geen ervaring met kweken vandaar ook deze vraag. Planten krijgen al voeding (Bcuzz 1) regenwater.

Groetjes,

Stikko
    Attached Files

Re: Advies/hulp welkom: witte stippen op blad

Titel aangepast.

Comment

Comment

Beste monty,

Ik heb onderaan het blad gekeken (kan niks vinden)? Is het handig om uit voorzorg een middel tegen spint aant te schaffen, en welke raad je aan?

Comment

Spint kan op 2 manieren bestreden worden: met roofmijt of met vertimec. Bij de buitenteelt is vertimec aan te raden, omdat de roofmijt zich verplaatst naar andere planten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stikko View Post
            Beste monty,

Ik heb onderaan het blad gekeken (kan niks vinden)? Is het handig om uit voorzorg een middel tegen spint aant te schaffen, en welke raad je aan?
            Ga nie zomaar wat rotzooiop je plant spuiten man!
            Bekijk eerst nog eens met een vergrootglas de onderkant van wat blaadjes.. Als je nog steeds geen beesjes ziet, dan heb je geen spint, en dan hoef je helemaal niets van pesticide.

Comment

BioStyle heeft verscheidene biologische middeltjes om luizen, trips en spint aan te pakken (Spruzit-R en Plantschoon), die niet schadelijk zijn voor mens en dier.
              Maar als je met een vergrootglas nog niks kan zien, dan zit er niks en heeft dat ook weinig nut.

Als je bij de nieuwste bladeren ook weer die gele vlekjes krijgt, dan is het verstandig om je EC iets naar beneden aan te passen, zoals Monty al zei.

Maar, Haze, buiten in Nederland? Haze heeft een lange bloeitijd van 12-13 weken. Mijn buurman had vorig jaar Amnesia in zijn tuin staan en daar kwam nauwelijks wat vanaf en wat eraf kwam was slap omdat het onmogelijk was om de plant goed af te laten bloeien (was ondertussen eind oktober en nog steeds waren die planten eigenlijk niet klaar, maar door het weer moesten ze wel geoogst worden). Tenzij je van plan bent om ze de laatste periode binnen onder een lamp af te laten bloeien zou ik zeker geen Haze aanraden als buitenplant (tenzij je ergens woont met een mediterraan klimaat). De laatste periode is hier gewoonlijk namelijk veel te nat en heeft veel te weinig zonuren. Om de budrot voor te zijn moet je dan waarschijnlijk oogsten terwijl de toppen nog zacht zijn en de trichomes nog niet rijp.

Comment

Vertimec is terecht verboden voor klein verbruik in Nederland. Veel te gevaarlijk.
                Massai van Bayer is veilig en goed.
                Wel goed de onderkant van de bladeren raken, want daar wonen ze.

Spruzit -R en meer van dat spul is vnl koolzaadolie en uitvloeier voor schandalig veel geld.
                En werkt niet goed tegen spint.

Greetz, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

edialux okapi bestrijdingsmiddel is heel goed tegen spint, trips, bladluizen en alle andere vretende en zuigende klootzakjes
                  na een half uurtje kan je plantje zich terug goed in zen vel voelen

je kan het in belgie vinden bij AVEVE of de boerenbond, waarschijnlijk in alle tuincentra

smoke on.

smockey mac pot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stikko View Post
                    Goedenavond,

Zonet heb ik mijzelf voorgesteld op dit forum. Sinds een maand dus bezig (eerste buitenkweek) Haze. Plantjes groeien gestaagt alleen nu krijg ik het eerste bladprobleem (witte stippen) de bladeren zijn niet aangevreten ofzo? Ik heb totaal geen ervaring met kweken vandaar ook deze vraag. Planten krijgen al voeding (Bcuzz 1) regenwater.

Groetjes,

Stikko
                    als je geen spint zag bestrijdt het dan niet! preventief meuk op je planten spuiten is mijnsziens onzin

Comment

Bezig...
                    X