Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet zwarte as en rookt lastig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenwiet zwarte as en rookt lastig

Korting op 420shop
    Beste leden

Vaak als ik m'n eigen buitenwiet rook valt het me op hoe zwart de as is en hoe vaak ik met m'n aansteker de joint moet 'bijhouden'.

De wiet heeft nochtans 2,5 weken kunnen drogen in een droogrek met een temp van rond 20 graden.
    Ook heb ik niets van voeding toegevoegd tijdens het kweken, puur natuur in kleigrond.
    En het is niet eenmalig want vorige jaren was me dit ook al opgevallen.

Aan wat zou dit kunnen liggen?

As is zwart en rook eens een beetje door dan.

Comment

• VonSchlieffen
      VonSchlieffen commented
      Editing a comment
      Bij de meeste wiet die ik rook is de as gewoon grijs. En rookt de joint veel aangenamer.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O.

Zwarte as wijst op onvolledige verbranding, de wiet is mogelijk niet droog genoeg. Er zijn mogelijk wel meer redenen te bedenken waarom de verbranding niet volledig gaat, bijvoorbeeld als je veel zaden of zaden-in-ontwikkeling in de wiet hebt zitten, de olie die daar uit vrij komt die verbrand niet goed bij lage temperaturen.
    Brandvertragers en metalen zijn een mogelijkheid, maar da's lastig te zeggen zonder kijkje in de kweekmethode en je omgeving.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• VonSchlieffen
      VonSchlieffen commented
      Editing a comment
      Brandvertragers en metalen, dat zou dan duiden op vervuiling? Het kan hoor maar ik woon op de boerebuiten.
      Zou het ook aan de grond kunnen liggen? Dat is namelijk harde kleigrond.

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Kleigrond kan redelijk veel metalen vasthouden, dus misschien eens een bodemmonster laten onderzoeken. Dat kan nooit kwaad.
      Het kan ook zo zijn dat je wiet nog niet helemaal lekker rijp is geweest en dat je veel plantmateriaal in ontwikkeling hebt gehad, dat zit bomvol suikers. En suikers verbranden niet goed, beetje vergelijkbaar met caramel aan laten branden.

Aij.

Ga maar een gat graven en die vullen met grond, volgend jaar beter resultaat, m³ per plant.

Comment

denk ook het droogproces , als je 3 weken droogt in een luchtvochtigheid die hoog is , blijft dezelfde lv hangen in je toppen. klein rechthoekig lv hygrometertje in je potten , hoe droog je en hoe cure je juist?

edit. drogen zie ik, enkel de lv meten wanneer ze in zakken of potten gaan zou uitsluiten of ze te nat nog zijn.
      Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        enige keren ik zwarte harde assen had , was zoals lr2 hierboven zei, en of straatwiet waar mee gefoefeld was, suiker, zand, godweetwat.. maar dat is hier niet t geval want je weet wat je kweekt. rest idd de bodem hopelijk geen zware vervuiling in je bodem. is n bodemstaal gratis, of redelijk van prijs?

• VonSchlieffen
        VonSchlieffen commented
        Editing a comment
        Zwarte as was in dat geval dan door een teveel aan voeding?

Bodemstaal nemen wel interessant maar lijkt me duur.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        ik heb nog maar weinig wiet gehad die door een teveel aan voeding anders smaakten of oprookten, het kan maar je moet al veel overdrijven, natuurlijk buiten in volle grond bijvoeden dat weet ik niet precies. zwarte assen van straatwiet was echt door een vervuiling in de wiet. zand door de toppen, suikerwater erop of iets, haarlak deden ze er vroeger ook op, en pesticides , ... tkon vanalles zijn. Maar als je geen voeding hebt gebruikt en de wiet is mooi, ofwel met de wind iets die in je toppen waait, nooit iets raar opgemerkt bij openkraken toppen?
    Bezig...
    X