Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

vergrootglas kan jah.. vind dit echter alsnog nogal vaag, of je moet een goed scherpe hebben, en vooral een vaste hand en dat heb ik niet..

mijn manier;
    gebruik een camera, 5-10 megapixel is genoeg.. en zet hem op micro stand.. zoom NIET in, maar houd je camera dicht bij je top op verschillende hoeken, dus horizontaal, recht erop, maak dr maar stuk of 10 per top, en dan hoeveel toppe je zelf wilt ik doe meestal hoofdtop, en dan nog 2 ofzo die wat meer onderop zitte.. door veel fotos te maken heb je meer kans dat er een goede foto tusse zit.

zet deze fotos dan op je computer en open deze foto, en zoom dan in op deze foto. Het zal je opvalle hoe duidelijk je ze alsnog kan zien! en je ziet goed welke doorzichtig, milky en welke amber zijn. vind dit een erg handige manier want je kan dan rustig de tijd neme om over je hele top te scrolle en zo goed als elke trichome nagaan

succes

Comment

Comment

q1.jpgq2.jpgg3.jpg

Comment

Ik heb er al 2 takken vanaf gehaald maar ik durf hem nog niet helemaal te oogsten maar het weer slaat ook weer om.
          Het is een paars soortje volgens mij.

Ik heb al een mooie stek geoogst en is helemaal droog maar deze ruikt naar gras en ik ben binnenwiet gewend. Heb nu een grote gribzak vol graswiet. En dat wil ik bij deze niet laten gebeuren. Ik twijfel aan de trichomes met x6 vergrootglas.
          De laatste foto is vorige week genomen.

Groeten.

Comment

Dat verse geoogste wit naar gras ruikt is heel normaal. Ooit heb ik daar een topic voor geopend, waarin dat verklaard wordt. Dat heeft dus totaal niks met de kwaliteit te maken. Zoek maar naar het topic: "Waarom ruikt drogende wiet naar gras".
            Last edited by Xtreme; 10 November 2011, 17:19.

Comment

Klopt ik moet het laten curen maar toch heb ik het idee dat ze te vroeg geoogst is. Terwijl je het goed ruikt in de grinder. Ik voel er na gebruik weinig van maar dat komt denk ik omdat ik best veel binnenwiet rook. Had van een aantal toppen hasj gemaakt en dat smaakte goed.

Comment

Beste mede hobbyisten, ik snap dat dit een oud topic is maar gezien de topic titel post ik het toch maar Heb vijf white widow planten staan. Zitten nu ongeveer in de 9e-10e week van de bloei. Wat zeggen jullie, oogsten of nog effe wachten? Ik zeg nog ongeveer 1 week max.CIMG2928.jpgCIMG2929.jpgCIMG2930.jpg

Comment

Oud topic en oogsten gebeurt nog steeds, dus relevant.
                  Geldt nog steeds; check de trichomen
                  Dan heb je zekerheid.

Comment

Ik bump hem maar even, want het is ongeveer oogsttijd en de vragenrubriek staat weer vol met dingen die hier geregeld kunnen worden!
                    Kan het geen sticky worden?
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dan maak ik meteen even gebruik van de gelegenheid.
                      Mijn autoflower en haar trichomen zien er nu zo uit op de hoofdtop:

2013-08-03 16.39.46-edit.jpg trichomen-blad1.jpg

En dit is een van de zijtoppen:
                      2013-08-03 16.40.02-edit.jpg trichomen-top2.jpg
                      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Comment

Mooi spectrum van trich's zou ik zeggen, op de hoofdtop beginnen ze mooi te buigen, staan niet meer recht overeind.
                        En ik zie ook een mooi spectrum van kleurtjes, amber en milk op de hoofttop.

Echter op de zij-top zie ik de trich's rechtop staan en veel minder Amber.
                        Nog heel even zou ik zeggen en heel goed in de gaten houden.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

gewoon lekker oogsten! Toppen zien er vol genoeg uit en ze vertonen tekenen van overvoeding. Hierdoor kan rot snel toeslaan, omhakken dus! Voor 't te laat is
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Overvoeding, waar zie je dat aan? Ik heb haar al 2 weken geen voeding meer gegeven, en bijna een week geen water (op wat regen na). De gele randen op de bladeren zijn ontstaan toen ik 11 dagen op vakantie was en ze een beetje was uitgedroogd
                            Inmiddels heb ik twee zijtakken al geoogst, met de rest wacht ik nog een paar dagen.
                            Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Comment

Als je medium droger wordt, loopt de EC op.
                              Waarom zou je een week geen water geven ?
                              De voeding moet er juist uit, dus zou je vanaf 2 weken voor de oogst juist alleen water moeten geven, elke dag.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                                Ik bump hem maar even, want het is ongeveer oogsttijd en de vragenrubriek staat weer vol met dingen die hier geregeld kunnen worden!
                                Kan het geen sticky worden?
                                Neem aan dat deze vraag ieder jaar weer naar boven komt, ongeveer de zelfde tijd.
                                Lijkt mij dat hij dan vanzelf weer bovenin komt te staan.
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X