Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

    Hey ik heb nog een Deense soort staan, waarvan ik niet precies weet welke, maargoed.


    Hoelang zou ze eventueel nog moeten? Ik schat zelf nog een dikke 3.5 weken?



    Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk
    Attached Files
    Greetz

    Comment


      #47
      Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Hosselaar View Post
      Hey ik heb nog een Deense soort staan, waarvan ik niet precies weet welke, maargoed.


      Hoelang zou ze eventueel nog moeten? Ik schat zelf nog een dikke 3.5 weken?



      Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk
      dat ziet er goed uit. Je moet eigenlijk even de trichomen goed bekijken 60x zakmicroscoop is ideaal daarvoor.

      Comment


        #48
        Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

        En bij mij zijn de meeste haartjes (niet de trichomen dus) van bleek naar bruin en droog gegaan als ze rijp is. Zo doe ik het: zodra de haartjes bruin worden om de paar dagen even trichomen controleren.
        Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

        Comment


          #49
          Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

          Oorspronkelijk geplaatst door SilverHerrer View Post
          En bij mij zijn de meeste haartjes (niet de trichomen dus) van bleek naar bruin en droog gegaan als ze rijp is. Zo doe ik het: zodra de haartjes bruin worden om de paar dagen even trichomen controleren.
          Bruin worden doen ze vaak weken voordat er effectief geoogst moet worden.
          Hier ga ik persoonlijk nooit op af.

          Microscoopje erbij is de enige correcte manier.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #50
            Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

            Het kan wel een indicatie zijn wanneer je oogsttijd in zicht komt, het is nog altijd preciezer dan bloeiweken tellen (zeker met buitenplanten). Maar zoals je zegt, microscoop is altijd het duidelijkst Dus Hosselaar: schaf een microscoopje aan, desnoods via eBay want je hebt toch nog de tijd om daar op te wachten. Die van mij werkt in ieder geval perfect.
            Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

            Comment


              #51
              Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

              Bedankt voor de tips en ik zal zsm een mooi microscoopje bestellen

              Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk
              Greetz

              Comment


                #52
                Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                Met een Loepje lukt dat ook prima hoor tekoop bij elke speelgoed winkel
                God was never on your side..

                Comment


                  #53
                  Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                  Hoelang zal ik nog ongeveer van de oogst af zitten? Staat nu denk ik ongeveer 8.5 week in de bloei!
                  Attached Files
                  Greetz

                  Comment


                    #54
                    Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                    DSCN2271.jpgDSCN2272.jpgDSCN2273.jpgDSCN2274.jpgDSCN2275.jpgDSCN2276.jpgDSCN2278.jpg
                    Ik ben net even bij een van mijn planten gaan kijken. Dit is een White widow, deze heb ik in April geplant. Ik schat dat die ergens eind Augustus is gaan bloeien. De trichomen lijken Milky/amber maar ik vind het maar moeilijk te zien. Ik heb ze net bekeken ter plaatse met een microscoop 60/100X vergroting. Wat zal ik eens doen. Oogsten of nog even wachten... Wat denken jullie?

                    Comment


                      #55
                      Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door wikki
                      Hoe lang zou deze nog moeten?
                      Plant1 plant2 zoomin plant1 zoomin plant2[ATTACH=CONFIG]199693[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]199694[/ATTACH]
                      [ATTACH=CONFIG]199688[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]199689[/ATTACH]
                      heb je de trichomen eens goed bekeken met een microscoop? Zo ja, hoe zien ze eruit? Milky, amber, bruin of zwart?

                      Comment


                        #56
                        Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                        Nog zeker een paar weken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door skunk123 View Post
                          heb je de trichomen eens goed bekeken met een microscoop? Zo ja, hoe zien ze eruit? Milky, amber, bruin of zwart?
                          Is nog niet aan de orde. Deze moet inderdaad nog een aantal weken.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment

                          Bezig...
                          X