Na een succesvolle kweek dit jaar uit stekken.
5 Planten , gepoot in volle grond 1 Juni . zie Foto's.
Zou ik toch graag eens uit zaad willen kweken , ik ken het verschil tussen female/feminized.
Deze stekken hadden in het begin grotere problemen met 1 vingerige bladeren, dus waarschijnlijk
stonden ze al in bloei. En dat kost veel kracht voor een stekje om daar boven op te komen.
En de grote onderlinge verschillen de middelste had minder stress gehad als stekje was ook duidelijk
te zien kwa omvang en opbrengst.
Maar het rare was dat de middelste die ik eerste week van November heb geknipt nog lang niet klaar was,
en de rest wel al een maand eerder.
En dat je uit zaad toch een sterkere, mooiere plant krijgt, dan stekje.
Maar mijn vraag is eigenlijk wie heeft er al meerdere malen met een bepaald soort feminized zaad
in volle grond gekweekt ? En het liefst een indica soortje , hoor goede verhalen over sweet seeds, en
sensi seeds, female seeds en ander zaadbanken.
Maar ben bang dat ik dalijk 5\6 maanden mijn struikjes heb verzorgd en dan een paar Herma's er tussen
heb zou voor mij een nachtmerrie zijn.
En stress hebben ze toch veel buiten.
En nog iets interresants vind ik is het op welke datum buiten poten van de plantjes.
Ik heb ze elk jaar nog vrij laat ( rond Juni ) in de volle grond gezet, en zijn dan ook vrij laat klaar op zijn
vroegst midden Oktober.(licht ook aan het soort plant)
Maar dit ff gemeten met de zelfde soort dan :
Normaal zouden ze gaan bloeien als de dagen korter worden, (ken het hele verhaal) maar mijn ervaring en van
meerdere vrienden is :
Dat als je ze als het weer het toelaat al in Maart/ April in de volle grond zet, ze eerder uit gegroeid zijn en
toch eerder gaan bloeien vaak , dan dat je ze in Mei/ Juni poot.
Wie deelt deze ervaring ?
Alvast bedankt voor het meedenken
P1000562.jpgP1000556.jpg
5 Planten , gepoot in volle grond 1 Juni . zie Foto's.
Zou ik toch graag eens uit zaad willen kweken , ik ken het verschil tussen female/feminized.
Deze stekken hadden in het begin grotere problemen met 1 vingerige bladeren, dus waarschijnlijk
stonden ze al in bloei. En dat kost veel kracht voor een stekje om daar boven op te komen.
En de grote onderlinge verschillen de middelste had minder stress gehad als stekje was ook duidelijk
te zien kwa omvang en opbrengst.
Maar het rare was dat de middelste die ik eerste week van November heb geknipt nog lang niet klaar was,
en de rest wel al een maand eerder.
En dat je uit zaad toch een sterkere, mooiere plant krijgt, dan stekje.
Maar mijn vraag is eigenlijk wie heeft er al meerdere malen met een bepaald soort feminized zaad
in volle grond gekweekt ? En het liefst een indica soortje , hoor goede verhalen over sweet seeds, en
sensi seeds, female seeds en ander zaadbanken.
Maar ben bang dat ik dalijk 5\6 maanden mijn struikjes heb verzorgd en dan een paar Herma's er tussen
heb zou voor mij een nachtmerrie zijn.
En stress hebben ze toch veel buiten.
En nog iets interresants vind ik is het op welke datum buiten poten van de plantjes.
Ik heb ze elk jaar nog vrij laat ( rond Juni ) in de volle grond gezet, en zijn dan ook vrij laat klaar op zijn
vroegst midden Oktober.(licht ook aan het soort plant)
Maar dit ff gemeten met de zelfde soort dan :
Normaal zouden ze gaan bloeien als de dagen korter worden, (ken het hele verhaal) maar mijn ervaring en van
meerdere vrienden is :
Dat als je ze als het weer het toelaat al in Maart/ April in de volle grond zet, ze eerder uit gegroeid zijn en
toch eerder gaan bloeien vaak , dan dat je ze in Mei/ Juni poot.
Wie deelt deze ervaring ?
Alvast bedankt voor het meedenken
P1000562.jpgP1000556.jpg
Comment