Re: jouw out door knaller
Soms vraag ik me af of er geen zekere drempelwaarde voor het licht is. Vooropgesteld: 100 % donker is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het best. Echter, ook in de nacht buiten is er hoe dan ook sprake van enig (onzichtbaar) licht. In ieder geval is er UV-licht en IR-licht, wat we dus niet kunnen zien. Maar bij volle maan en een heldere hemel met sterren is er ook sprake van zichtbaar licht. En niet te vergeten het licht dat we ontvangen door lichtvervuiling: lantaarnpalen, neonreclame, verlichte gebouwen e.d. Buiten is het dus nooit absoluut donker.
Wellicht geldt dat niet voor alle kortedagplanten, maar ooit bracht ik een bezoek aan een chrysantenkweker die met verduisteringsschermen werkte: door de schermen heen zag je toch nog wat licht van zijn andere kassen. Als chrysanten geen of weinig schade ondervinden van een minimale hoeveelheid licht, waarom zou dat bij cannabis anders zijn? Vandaar dat ik dacht dat cannabis pas gaat assimileren, zodra een bepaalde drempelwaarde van het licht wordt overstegen.
Oorspronkelijk geplaatst door LR2
View Post
Wellicht geldt dat niet voor alle kortedagplanten, maar ooit bracht ik een bezoek aan een chrysantenkweker die met verduisteringsschermen werkte: door de schermen heen zag je toch nog wat licht van zijn andere kassen. Als chrysanten geen of weinig schade ondervinden van een minimale hoeveelheid licht, waarom zou dat bij cannabis anders zijn? Vandaar dat ik dacht dat cannabis pas gaat assimileren, zodra een bepaalde drempelwaarde van het licht wordt overstegen.
Comment