Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomer? Geef s'avonds water

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zomer? Geef s'avonds water

Korting op 420shop
    De waarheid achter het wel of niet s'avonds water geven:

S'avonds water geven in de zomer is meer dan aanraadbaar. De grond blijft langer vochtig en het water vloeit beter. Op deze manier voorkomen we ook de verdamping die zich waarneemt als we in het midden van de dag water geven. Er is ook meer kans op verbranding van de plant aangezien het water als een vergrootglas dient.

Aan de andere hand, in de winter is het niet aangeraden om s'avonds water te geven aangezien de temperaturen dan extreem dalen. Het water vervriest dan en kunnen zich als kristallen vormen op de wortels, die de struuctuur hiervan kunnen afbreken.

Er zijn veel verschillende meningen over het wel of niet s'avonds water geven in de winter, maar een ding is zeker: In de zomer is het aangeraden om s'avonds water te geven. Je spaart water uit aangezien het niet verdampt en het is beter voor je plant.

Let wel op! S'avonds en s'nachts is niet hetzelfde! Ik raad aan water te geven als de zonder onder aan het gaan is of als ze niet meer zo hard schijnt.
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Re: Zomer? Geef s'avonds water

Hey kijk eens aan, een uitgewerkte tip! Ik doe het al jaren zo, maar dat is meer omdat mijn plant ooit flink slap is gaan hangen na het wateren. Sindsdien alleen in de ochtend en avond.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Goede tip, ik heb al verschillende meningen gehoord over wanneer water te geven (heb ook al gehoord in de ochtend te wateren zodat de plantjes het verdampte water en de voedsingsstoffen via de bladeren ook kunnen opvangen ofzoiets) maar als je logisch nadenkt lijkt dit me inderdaad de juiste manier om het te doen.

Comment

Goede tip, thanks!
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Geheel niet mee eens!
          Ik ben het met je eens dat je in de middag beter niet water geeft maar in de avond zou ik zelf nooit doen. Ik geef water, 2 uur na lamp aan, buiten zou dat 2 a 3 uur na zonop zijn. Je inwendige bladtemperatuur is dan op bedrijfstemp en de verdamping is goed op gang. Als je nu water geeft zal de plant het goed kunnen opnemen (water op 20 tot 22 graden geven). Als je in de avond water geeft dan staan ze de gehele nacht in een zuurstof arme natte grond wat de wortel zeker niet ten goede komt. Cannabis is nu eenmaal niet vocht minnend!

Een ieder zijn eigen manieren en meningen maar mij zul je nooit aan't einde van de lichtperiode met een gieter zien.

de argumenten vind ik ook nogal zwak.

Er is ook meer kans op verbranding van de plant aangezien het water als een vergrootglas dient.
          euhm dan moet je niet knoeien.

De grond blijft langer vochtig en het water vloeit beter.
          Aan de andere hand, in de winter is het niet aangeraden om s'avonds water te geven aangezien de temperaturen dan extreem dalen. Het water vervriest dan en kunnen zich als kristallen vormen op de wortels, die de structuur hiervan kunnen afbreken.
          Gelukkig vriest het 's winters binnen in me tentje niet en kweken we buiten in het zomer seizoen. Argument raakt dus eigenlijk kan nog wal!

Misschien de bron van dit nogal algemeen watergeefpraatje weergeven waar je deze tuinplantadviezen vandaan hebt gehaald. Klink me niet als op cannabis toegespitste info maar eerder een algemeen tuin verhaaltje.
          Last edited by monty; 29 May 2012, 17:02.

Comment

Hey monty,

die informatie heb ik van een spaans canna-forum gehaald. Die had het op zijn beurt van een spaanse website gehaald; Dezelfde info staat op yahoo answers:

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!
            Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

owke thnks. Zegt dan wel iets over het knowhow in Spain.

Denk dat ze gewoon te laat hun nest uit komen smiddsga siesta houden en daarom pas 's avonds water geven, ghehehehehehe

Comment

bedankt! weer wat geleerd... mijn plantjes staan nu op het balcon en soms 's nachts binnen als de temp. > 15 gr. wordt.
                gr. Tjerk

Comment

naar mijn weten geef je in t begin vd dag water,dan kan de plant zich gedurende de dag verdampen en gebruik maken van de voeding.
                  buiten dat een te natte ondergrond welke gedurende de nacht,hetgeen wat kort op de avond volgt.(de plant neemt nu vrijwelgeen water op).wiet houd niet van natte voetjes

Comment

S avonds geen water geven omdat het dan bevriest lijkt me nogal raar , zal bij t vriepunt weinig wiet groeien...als je Savonds water geeft heb je lijkt me ook meer kans op slakken, dat zijn nachtdieren die van vochtig/ natte plekken houden

Comment

daarom is dan ook het blumat systeem gemaakt.

De plant trekt zelf wel het nodig vocht waneer ie maar wil, zowel overdag als snachts.

Grond blijft altijd op de juiste vochtigheidsgraad.

Grtn

Comment

's Zomers geef ik de Cannabis 's ochtends vroeg water, en de rest van tuin sproei ik eind van de middag, als de zon eraf is.
                        Een paar potten kan wel, maar ik heb zo vroeg geen tijd om de hele tuin te doen

Bij de tuinders in de omgeving staan de waterkanonnen tot een uur of 10 vol aan op het veld, als het erg warm wordt.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja okee jongens allemaal waar wat jullie zeggen,MAAR de info is van Spaanse kwekers/Sites.(hebben toch wat andere omstandigheden daar).

Comment

Je geeft ze water als ze het nodig hebben, ik geef het desnoods zelfs gewoon overdag bij 20+ graden...niet te moeilijk doen.
                            Als er zomers overdag een regenbui voorbij komt, zet je ze toch ook niet binnen omdat ze anders dood gaan.....

Comment

Comment

Bezig...
                              X