Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen zetten ofniet?

Bedankt voor de response ,heb ze gisteren buiten laten staan maar deze nacht zou het veel regenen dus terug binnen, zijn auto's gekweekt voor ons Belgisch/Nederlands klimaat maar een handje helpen,zolang je er niet in overdrijft, komt alleen de kwaliteit ten goede toch ?
    Maar zou toch graag een tent aanschaffen of zelf een kweek kas maken zodat ik toch zelf de controle heb over klimaat en niet op de zomer hoef te wachten ... maar das voor later. Wil toch eerst eens zien wat ik buiten kan bereiken met deze jonkies .

Comment

Inderdaad smoke187. Precies mijn punt. Als er dan een weersvoorspelling is dat er een paar cm regen gaat vallen waarom zou je ze dan laten staan? Anders kun je er gif op innemen dat je plant een week later nog zeiknat staat met alle ellende van dien. Als je daar dan over meld dan krijg je grappen dat het geen moerasplant is.

Dat bedoel ik met zoveel mogelijk naar buiten en gezond verstand gebruiken. Buiten extreme weersgebeurtenissen moet de plant wel gewoon zoveel mogelijk naar buiten, want anders krijg je gewoon gestrekte slappe planten.

In de volle grond hebben planten wel minder last van regen (of droogte), maar dan heb je weer niet de mogelijkheid om ze te verplaatsen als je buren gaan klagen over stank of als er bezoek komt (en je je planten niet wilt laten zien).

QnQ

Ik heb nog nooit last gehad dat planten in de volle grond flauw vielen van de zon. Zelfs simpele hollandse groenteplanten niet. Laat staan wietplanten die gewend zijn om onder een equatoriale zon te bakken. Je moet wel zorgen dat ze niet uitdrogen, want dan gaan ze slap hangen ja. Dan ben ik wel zo'n daredevil dat ik mijn planten in de volle zon water geef en dus het risico neem dat ze spontaan ontbranden

De weersvoorspellingen waren overigens dat er vandaag een soort zondvloed zou komen. Het hangt er ook maar net vanaf waar je zit. Op sommige plekken is de afgelopen paar dagen wel degelijk een paar cm regen gevallen in 24 uur. Dan heb je echt wel een (paar) liter water in je pot gekregen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hallo,
        mijn planten staan altijd buiten sinds het niet meer zo koud is. ik plaats alleen een afdakje boven ze als er flink wat regen wordt voorspeld. de zijkanten laat ik open.
        Een beetje frisheid kan geen kwaad, maar groeien doen ze dan minder, das waar. Maar dan toch is het beter volgens mij om ze buiten te houden ipv op de vensterbank, want dan wapperen ze niet in de wind en houden ze iele , gestrekte stammen. Das mijn ervaring. Veel succes!

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

nu hebben ze de 2 lob blaadjes + 4 'grote'(de grootste zijn van punt tot punt 5.5 cm ) + 2 die op komst zijn morgen zitten ze 10 dagen in de zaai en stekgrond ... ik heb ze eerst kleine 48 uur laten ontkiemen tot ik een wortel had van om en bij de 3cm.
          Het zijn auto flowers van royal queen seeds namelijk 3 maal royal bleumatic (30%rudalis,70%indica,bleuberry) niet de grootste oogst natuurlijk maar zou maar 9 weken groeien & bloeien met 50gr per plant ben benieuwd max.En 2 weken drogen ook nat. Ben benieuwd want het MOET rookbaar spul zijn natuurlijk ma zoals ze nu groeien ben ik benieuwd wat er binnen 8 weken staat .
          Zoals altijd is elk advies meer dan welkom!! love JD!! BTW ik ben van plan ze binnen 4 a 5 dagen te verpotten naar de growmix van plagron ze zijn nu ongeveer 10 cm hoog ... enig advies of comment?
          PEACE

Voor de lage temperatuur moet normaal geen schrik hebben gewoon er voor zorgen dat ze geen zware regenbui over hun heen krijgen is mijn advies .

Comment

(1e kweek) Mijn plantje moet een bubba kush of shivaskunk zijn. 1 plantje heeft het niet overleefd en weet niet meer wat voor soort de overgebleven is. Ieg hier mijn plantje die inmiddels 27 dagen buiten staat. Vanaf dag 1 tot nu. Vorige week overgepoot in een ongeveer 70 liter cementmixbak met cocopeat van de tuinland. Op de verpakking van deze potgrond staat voeding voor 4 tot 8 weken. Geld dit ook voor een wietplant dat ik na 4 tot 8 weken pas voeding hoef te geven of is het aan te raden eerder met voeding te beginnen? Mocht iemand verder nog op of aanmerkingen over mijn plant hebben, hoor ik het graag!

DSC_0002.jpgDSC_0198.jpgDSC_0199.jpgDSC_0201.jpg
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

hoe oud is jouw plantje ? van foto 1(zaailing) tot 4 ?Ik laat ze nu ik ze over heb gepot ook gewoon buiten ... we zien wel.
              Ik geef ze sowieso voeding mee met het water zeker niet gierig mee zijn maar als je iets ziet wat niet gezond lijkt : aanpassen ... maar je zou je vraag beter aan een ervaren member stellen (als je'r 1 vind die wil antwoorden )

Comment

Niet te snel beginnen voeden,er zit genoeg in je grond.
                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Nou mijn plantje ziet er ongeveer hetzelfde uit en ik heb ze nooit gewoon water gegeven maar dit is dan ook mijn eerste kweekje, heb nu niet veel tijd om erover uit te wijden maar als je dat wil kan ik vanavond of morgen er iets dieper op in gaan reageer gewoon op dit bericht dan zie ik het ook van de andere kant eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                    Is het aan te raden mijn net bovengekomen plantjes snachts binnen te zetten ivm de lage temperatuur snachts?
                    8651_1273762800.jpg
                    Last edited by Echelon; 4 July 2013, 16:52.

Comment

Kleine update op mijn auto's : die stellen het goed zeker in dit weertje!Ik moest ze misschien niet bij elke regenbui binnen zetten maar als het echte grove buien waren ben ik blij dit toch gedaan te hebben ! Kan geen foto's plaatsen maar hoe is het met jouw plantjes ondertussen Chemil050 ? Want die foto van 26 juni zag er al een mooie dame uit grtn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smoke187 View Post
                        Kleine update op mijn auto's : die stellen het goed zeker in dit weertje!Ik moest ze misschien niet bij elke regenbui binnen zetten maar als het echte grove buien waren ben ik blij dit toch gedaan te hebben ! Kan geen foto's plaatsen maar hoe is het met jouw plantjes ondertussen Chemil050 ? Want die foto van 26 juni zag er al een mooie dame uit grtn
                        Leuk dat je er naar vraagt. Ondanks het mijn 1e kweek is ben ik verbazingwekkend tevreden. Een foto doet meer dan 1000 woorden en is van precies aan maand later dan de vorige foto in dit topic! Ben benieuwd wat je er van vind. Morgen weer update in mijn kweekverslag http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ple-met-foto-s!

DSC_0567.jpg

Comment

zal ook eens een foto plaatsen straks van mijn dames gepot op 13/6 en zouden normaal deze week uitgebloeid zijn maar ...

Comment

oke ben benieuwd, die van mij is dus 2 weken ouder..

Comment

2013-08-22 13.43.55.jpg zo zien ze er vandaag uit ...en de jouwe?

Comment

Netjes dude! Zat er op te wachten Zal ff foto maken. 1 purple weggegooid... Heb m per ongeluk wel 5 keer omgetrapt en tsja dat gaat niet werken, maar boeit me niet zoveel aangezien ik die zaadjes heb gekregen en ik het toch al te laat vond om die nog serieus te laten groeien. De bubba gaat prima is getopt en 2 takken gesupercropt als test.. ben benieuwd of het werkt... zal ff foto maken... Ook ff foto van de purple die bij de buurman staat en inmiddels ook al 11 vingerige bladen aanmaakt .

DSC_0759.jpgDSC_0761.jpg

wat voor soort groei je?

Comment

Bezig...
                                X