Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
En wat denken jullie?
En ja sorry, voor de foto's die soms hetzelfde eruit zien, de focus lag daar ergens anders, en dat is om de rijpheid te tonen/vragen....
ja, nu heb ik echt last van toprot... Ik ga moeten kappen dit weekend. Heb alle toprot eruit gehaald, maar komt voor op verschillende toppen op verschillende takken...
Nou als beginner hou ik elke dag mijn plantje in de gaten, twee a drie weken geleden begonnen de toppen te komen. Ik weet niet wat voor soort het is maar hij ruikt iig goed
Sinds ik mij heb verdiept in het kweken ben ik erg alert op toprot. Ik vind het persoonlijk alleen erg moeilijk vast te stellen of het nu toprot is of niet. De plant is langzaam aan het aftakelen en dat hoort zo begrijp ik uit diverse verslagen. Er zijn een paar pistels bruin maar ook en hier komen de zorgen een paar met een bruin puntje die een beetje (na mijn idee) verschrompeld is. Zie foto's. Kan iemand mij vertellen of dit top rot is mocht het zo zijn niet alle toppen hebben het maar kan ik dan het beste alles oogsten en zou ik deze toprot als het zo is dan kunnen roken
wat denken jullie, het begin van toprot? WP_20150716_003.jpg vanbinnenuit is het zo wat bruinig.. :/
ik wil ze vanavond 3 dagen verduisteren, maar is dit dan nog wel aan te raden als er toprot inzit??
pls need help
uiteindelijk was/is het wel toprot, ik heb zachtjes aan de blaadjes getrokken en die kwamen vanzelf los, een heel gedeelte kwam makkelijk los en het uiterst binnenste was vrij tot zeer slijmerig..
ik heb het hele gedeelte en plant gecontroleerd en heb juist dat gevonden dus ik was er vrij optijd bij.
vervolgens het rotte gedeelte, tot zo diep mogelijk, verwijderd met een proper fijn schaartje.
goed in de gaten houden en hopen dat het niet verder spreid. WP_20150716_007.jpgWP_20150716_004.jpg
Maar dus! is het verstandig om haar te verduisteren in een koele(re) kamer mits genoeg verluchting?
anyways thx!
A chunk out of humanity everytime we compromise our values.
tot hiertoe niet meer verspreid, heel de nacht de ventilator op het gapend gat laten blazen zodat die toprot kan uitdrogen!! this-is-sparta.jpg
She's in the dark room now ^^
A chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Hmm als je schimmelpluis met sporen hebt dan blaas je die dus door de hele tent. Bij toprot alles heel ruim wegknippen en meteen in een plastic zak en ver weg ermee. Je wil de sporendruk niet verhogen.
Comment