Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kunstmatige transpiratie
Collapse
X
-
Re: Kunstmatige transpiratie
Je zuld idd iets minder bladoppervlak krijgen door die zakjes, je doet dat ook pas in de laatste weken van de bloei. De grote fan bladeren vangen voldoende licht Voor de fotosyinthese. De kleine topblaadjes die je idd verduisterd is mischien maar 3 % van het totale bladoppervlak.
Grtz
Comment
-
Een stukje landbouwplastic van 5x8 meter kost ca. 18 Euro. Ik heb een fles en een spuitbusje gebruikt als mal om de zakken te maken. Omdat de bladeren toch geen fotosynthese meer kunnen hebben zonder het licht, heb ik veel grote bladeren verwijdert. Zo kan ik kleinere zakken maken en zal de transpiratie hoger zijn, denk ik. Hierbij een foto van een ingepakte plant. Ik zou graag wat commentaar van jullie krijgen of foto's die een betere oplossing laten zien. Over een paar weken zal ik het resultaat posten.Attached FilesLast edited by Henzell; 7 September 2012, 17:01.
Comment
-
Ik heb altijd gedacht dat dit een fabeltje was.. Ben benieuwd naar het resultaat!Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Het eerste wat ik dacht is: Toprot.
Maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
Ga je de trichomen en het blad ook met de microscoop controleren, om te zien of 'the magic happened' ?
dat de THC vloeibaar wordt en vanuit de kliertjes langs de kleine blaadjes wegloopt.
Heb je een microscoop met usb aansluiting voor de foto's ?
Comment
-
Excuses voor mijn late feedback. Het is niet goed gelukt. Ik had slechts 2 planten met de zwarte zakjes gemaakt en 1 plant kreeg in het eindstadium toprot. De eerste paar dagen had ik dagelijks gecontroleerd op vocht in de zakjes en niets aangetroffen. Toen echter het weer omgeslagen was (het werd kouder) werd dat anders.
Omdat het met de hand maken van deze zakjes aardig wat werk kost, heb ik een groot "wattenstaafje" gemaakt van een bamboestokje met daaromheen zakdoekjes gewikkeld en daarmee de binnenkant van de zakjes droog gemaakt. Bij het verwijderen van de zakjes merkte ik op dat alle overgebleven grote bladeren (ik heb niet aangedurft om alle grote bladeren te verwijderen) er als slappe was bij hingen en dat is ook mijn grote vraag: moeten deze nou vooraf verwijdert worden of niet, want ze doen toch niet meer mee aan de fotosynthese...
Ik heb geen fotoos gemaakt, excuses daarvoor. Wat ik wel kan vertellen is dat alle trichomen bruin waren, terwijl dat bij de andere planten slechts de helft betrof. De toppen zijn ook een stuk slapper dan de planten zonder zakjes, waardoor het gewicht een stuk minder is. Van de gewone planten haalde ik na het drogen ongeveer 20gr over, bij de planten met transpiratie slechts 14gr. Mijn advies aan degenen die dit willen proberen is om in ieder geval dagelijks de zakjes er af te halen en droog te maken om toprot te voorkomen. Onderschat niet hoeveel werk dat is.
Een andere grote oorzaak van het mislukken van dit experiment is dat ik niet vooraf heb geweten dat het soort Lemon Haze nog zolang door blijft groeien nadat deze in bloei is gezet. Eigenlijk redde de zwarte zakjes de planten ook nog eens van verbranding omdat ik nou eenmaal niet de mogelijkheid had om de lamp nog hoger te zetten.
@Ajo Ventje : Ik wou dat ik jouw advies had opgevolgd: Ja, doe de zakjes er s'avonds af zodat de toppen goed kunnen drogen.
Comment
Comment