Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afleggen Van Cannabis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afleggen Van Cannabis

Korting op 420shop
    Dag Mede- Growers,

Veel planten zijn makkelijk te vermeerderen door stengels die al over de grond liggen of naar de grond zijn af te buigen, af te dekken met een laagje grond. Het stengeldeel dat wordt afgedekt met grond, moet ten minste drie bladeren met ogen hebben. De stengel wordt op het gedeelte ter hoogte van de bladeren verwond door de bast voorzichtig los te maken met een mes. Bij de overige twee bladknopen wordt dezelfde handeling uitgevoerd. De stengel met verwondingen wordt over een laagje verse aarde gelegd en afgedekt met grond. De grond licht aandrukken. Mocht de stengel niet uit zichzelf blijven liggen, dan kan de stengel met behulp van U-vormig gebogen ijzerdraad worden vastgezet in de bodem. De grond die wordt gebruikt om af te dekken, kan de bestaande tuinaarde zijn of er wordt potgrond voor gebruikt. Zorg ervoor dat de top van de scheut met ten minste drie tot vijf bladeren en/of knoppen buiten het grondhoopje uitsteekt.
    Misschien iets voor de buiten growers om dit uit te proberen, binnen growers kunnen dit ook proberen maar dit zal iets moeilijker gaan tenzij je een grote kweekkast hebt
    Veel plezier met deze methode uit te proberen..

Mvg

Re: Afleggen Van Cannabis

wat is het voordeel hiervan ?

Comment

1 zaadje 2 planten?

Comment

Gewoon stekken maken gaat veel sneller maar dit kan wel. Echter deze techniek is zeker mogelijk om te vermeerderen.

Comment

dan krijg je een soort aarbeien plant! lijkt me wel heel interesant om het een keer uit te proberen.

Comment

Vooral goed voor moeilijk te stekken planten als Ata Tundra of oude moederplanten uit de winterstalling.

Een andere methode is; voor als je een sterk vertakte slecht buigbare plant hebt.
            Ontdoe de onderste helfd van de stelen van blad, kras hier en daar de bast kapot en spuit de onderkant van de plant met Rhizopon AA tablet.
            (Of bestuif het met R. AA 1% 0f R. B0,1%, (stekpoeder uit het tuincentrum) of smeer in met een kwastje Clonex )

Dan aanaarden tot waar je het blad weggehaald en met hormonen behandeld hebt. Simpel in de volle grond, anders in een grote hoge pot.
            IK heb zo wel 5 oude planten behandeld en in een cement kuip 'begraven' in Canna cocos.
            Als voeding Peters plantstarter 10-52-10. Na 3 weken heb ik nog eens gespoten met Rhizopon AA tablet.
            Na 2 maanden heb ik de bak op z'n kant gezet en leeg gemaakt. Alle zwaar beworteld takken losgeknipt, en opgepot.
            Werkt perfect.

Deze methode komt eigenlijk uit de oude doos van de boomteeld. Daar deden ze dit in augustus/september, om in het voorjaar nieuwe planten te hebben.

Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Geniaaaal...
              Maar heb er dan nog een vraag over... Als ik een tundra auto flower zaadjes koop.

gewoon 1 stuk... en dan als die een tijdje in groei is en ik het doe zoals op deze afbeelding...
              de ''stekjes'' die hier uit komen zijn deze dan ook autoflower?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emile1990 View Post
                Geniaaaal...
                Maar heb er dan nog een vraag over... Als ik een tundra auto flower zaadjes koop.

gewoon 1 stuk... en dan als die een tijdje in groei is en ik het doe zoals op deze afbeelding...
                de ''stekjes'' die hier uit komen zijn deze dan ook autoflower?
                Ja :p....

Comment

Stekken van AF soorten is vrij zinloos..

Comment

Mooi, en hoe lang duurt het dan alvorens het begint te wortelen?

gtzz

Comment

Bezig...
                    X