Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bij deze noem ik je VluggegroenevingersJapie

Planten staan er erg mooi bij, ook die aan de bosrand !

Hou er rekening mee dat als je planten straks in bloei staan ze op afstand te ruiken zijn en het dan erg belangrijk is dat ze 'onzichtbaar' zijn.

Knakken kan ook om ze 'laag' te houden.

Succes
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

• Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Ah, bedankt voor de tip! Ik ga zeker wat ondernemen om ze wat lager te houden. Zolang het erg droog blijft lijkt toppen me mooi ze een beetje op gelijke hoogte te houden met de zijtakken. Eens kijken volgende x als ik ze bezoek.

Gisteravond de plantjes een 10cm terug getopt, heb geen foto's gemaakt want ik had behoorlijk haast. De kinderen hebben vakantie, dus uitslapen na de late diensten zit er de komende 2 weken niet in. Vrouwtje werkt ook en dus mag ik er rond half zeven af als ze wakker zijn. Dus ff vlug vlug.

Het gaat wel goed met de planten, de droogte wordt nu steeds erger hier. Denk dat iedereen daar wel last van heeft op dit moment. De grootste en mooiste plant had wel wat blad met gele randen, waarschijnlijk toch wat te ijverig geweest met voeden. Nu de grond echt kurkdroog wordt heeft ze denk ik iets te geconcentreerd gevoed gekregen. Het zou ook een tekort kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk.

80% van het blad was mooi groen en gezond dus maak me niet al te druk, vooral niet omdat er gewoon bizar veel blad in zit. Heb alle planten 4 emmers water per stuk gegeven dus ze kunnen er wel weer een weekje tegen.

Maar een paar flinke buien zouden zeker geen overbodige luxe zijn op dit moment. De grond lijkt wel beton, zo droog.

Maar goed, dat is het risico wat je ieder jaar neemt als je buiten gaat kweken. Te vochtig of te droog, te bewolkt of te koud...

We zullen kijken of er eind oktober wat te halen valt!

Comment

Hoe is het Jaap?
      Zijn de pepers al aan het verkleuren?

De buien zijn geweest.
      Zijn de gorilla's niet weggewaaid?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Vluggejapie
        Vluggejapie commented
        Editing a comment
        Pepers staan er nog groen bij. Ik ben vorige week bij de planten geweest en die gaan gewoon lekker. Zal er deze week weer ff heen en even een mooie update maken. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor de bloei erin komt! En of ze het gaan redden tot een oogstbaar geheel.

Ik heb het momenteel behoorlijk druk maar beloof dat ik updates plaats tot het (bittere?) einde van de kweek.

Zojuist maar weer eens even wat water aan de plantjes gegeven dus tijd voor een update wat mij betreft.

Eerst even langs de bosrand spot gegaan. De planten die daar staan zijn lang en gestrekt, al beginnen ze wat dichter te groeien:

IMG_20180801_230545.jpg

De plant op de foto is helemaal scheef gegroeid naar de zon toe. wel grappig, ze leunt echt in een hoek van 60 graden ofzo. Ben benieuwd of dit nog wat wordt, laat lekker de natuur zijn gang gaan. Gewoon wat experimenteren. Het mooie is dat ze nu echt vol in het zicht staat vanaf een fietspad. Laatst even langsgefietst en je kan haar zo spotten, ongelooflijk dat deze nog staan. Zo zie je maar dat als je er niet naar zoekt, ze niet echt opvallen. Mocht ze wel ontdekt worden maakt me weinig uit, verwacht niet heel veel meer van deze plantjes. Deze spot gebruik ik niet weer.

Daarna naar het veldje gelopen:

IMG_20180801_233024.jpg IMG_20180801_232934.jpg IMG_20180801_232621.jpg IMG_20180801_234551.jpgIMG-20180727-WA0013.jpg IMG-20180729-WA0005.jpg IMG-20180729-WA0002.jpg

Deze is omgehakt. Ik heb een mooie tak vol toppen gekregen die nu hangt te drogen op zolder. De toppen zijn niet dik maar wel erg zwaar en compact. Omdat het zo warm is heb ik alle suikerblaadjes eraan gelaten om het wat langzamer te laten drogen, ga er ff goed de tijd voor nemen om deze helemaal te knippen als ie droog genoeg is voor de weckpot. Ruikt echt super lekker en heb nu al zin om er een jointje van te roken. Mijn maat heeft er heel wat af gekregen, weet niet of we gaan wegen of iets dergelijks maar er van genieten gaan we zeker doen.

Met mijn smokegedrag heb ik aan alleen deze tak meer dan genoeg voor de winter. Denk dat ik voor alleen mezelf wel genoeg heb voor een jaar haha. Mocht ik gaan oogsten van de guerilla dan ga ik van 80 procent gewoon hasjolie maken denk ik. Zodat ik die in mijn verdamper kan flikkeren en met olijfolie kan verdunnen voor druppels. Lijkt me ook wel eens leuk om te doen.

Nog wat andere dingen uit de achtertuin:

IMG-20180724-WA0015.jpeg IMG-20180724-WA0017.jpeg

De pepertjes moeten nog rood worden, ze groeien wel lekker door! Deze foto is inmiddels 2 weken oud en ze zijn al behoorlijk doorgegroeid. Ga er binnenkort 1 plukken en op een pizza gooien, kijken hoe scherp ze zijn. Wil ze ook proberen te laten overwinteren binnen, door de planten zelf en de kluit te snoeien en in een kleine pot in de vensterbank te zetten. En dan begin mei weer naar buiten in een grote pot, zo krijg je een leuke voorsprong op een zaailing, en ach, het omprutsen is eigenlijk het leukste. Naast het opeten natuurlijk. Af en toe pluk ik een tomaatje en eet die op met wat peper en zout. Handig zo'n groentewinkeltje in je achtertuin. De kinderen vinden het ook leuk, vooral de aardbeitjes

Nou dit was het voor zover, ik houd jullie op de hoogte, al zal het soms niet elke week zijn. Blijven duimen voor een super zonnige nazomer en herfst!
      Attached Files

Comment

Prachtig man, hele volle struiken zijn het geworden. Hoevaak zijn die planten op het veldje getopt?

En al lekker wat topjes binnen. Ik hoop dat het gaat smaken!

als je wiet te veel hebt kom ik het wel ophalen hoor

Comment

• Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          De planten zijn in totaal 2 keer getopt. Helemaal in het begin toen ze nog onder de lampen stonden, en een week of 2 geleden.

Die top die te drogen hangt gaat morgen de weckpot in. Dus dan maar es proeven

Nou, het eerste weckpotje is gevuld. Van de week maar eens even proeven, komende weken curen. Eerste 3/4 weken gaat het deksel een 10 a 15 minuten per dag open. Ruikt echt super lekker dit wietje! Heerlijk die verse wietgeur, als je het potje opent lijkt het wel een soort brandstof, zo sterk.

Hoe dan ook is dit seizoen voor mij persoonlijk al geslaagd. Genoeg te roken deze winter.

Nu kijken of we nog wat lekkers van die guerilla afkrijgen

Het blijft toch een wonderbaarlijk proces, van begin tot eind:

IMG-20180404-WA0001.jpeg IMG-20180804-WA0014.jpeg

Prettig weekend allemaal!

Comment

Mooi potje heb je goed gedaan, ziet er lekker uit.

Comment

• Vluggejapie
            Vluggejapie commented
            Editing a comment
            Tnx! Ga em deze week zeker ff proeven. De eer gaat ook zeker naar mijn maat, die d'r goed verzorgd en met discipline verduisterd heeft. Die heeft dan ook het leeuwendeel van de opbrengst natuurlijk.

Goedenavond beste forum gangsters,

Hoog tijd voor een update van mijn kant. Vakantie gehad, hoop geklust en lekker even weg geweest met m'n gezinnetje. Helaas een treurige update betreffende mijn planten ditmaal. Bereid je maar vast geestelijk voor op trieste en pijnlijke foto's...

Zojuist even een avondwandeling gemaakt en bij de plantjes gesneupt. Eerst even bij de bosrand spot:

1 plant is helaas ontdekt en door een stel vervloekte basterds kapot getrapt of gebroken. Niets meer van over, jammer maar helaas. De andere plant was gespleten bij het punt waar ik haar getopt had toen ze nog klein was, heb ze met een ijzerdraad weer bij elkaar gebonden. Zal er snel ff langs om het even keurig te fixen. Opzich stond ze er verder best mooi bij:

IMG_20180821_231936.jpg IMG_20180821_232000.jpg

Daarna vol verwachting naar het veldje. Wat ik daar aantrof baal ik wel van. Prachtige grote brede volle planten... Met vieze dikke harige ballen. Blech...

IMG_20180821_233503.jpg IMG_20180821_234411.jpg IMG_20180821_234757.jpg

Zoals ik in het begin van dit verslag al aangaf heb ik regulier zaad gebruikt. Geen feminized. Balen. Jammer genoeg waren de 2 mooiste planten die daar staan allebei mannetjes. Ik heb er slakkenvoer van gemaakt:

IMG_20180822_002205.jpg IMG_20180822_002244.jpg

Deed toch wel een beetje zeer, het waren prachtige planten. Maar ik swing niet van die kant, ieder z'n ding en helemaal niets op tegen... Ik val gewoon op vrouwtjes.

Alleen deze staat er nu nog:

IMG_20180821_235805.jpg IMG_20180822_002049.jpg

Hierin kon ik geen enkel balletje vinden. Er is echter ook nog geen voorbloei te bekennen, dus ff afwachten wat dit gaan brengen. Daar de andere planten echt duidelijk vol hingen met mannelijke balletjes hoop ik op het beste. Dus, nog 2 soldaten over, 3 kameraden gesneuveld in de bikkelharde guerilla warfare. Mijn eerst volgende jointje smoke ik in naam van deze makkers. Rest in peace.

Ja mensen, een pijnlijke aangelegenheid. Maar fuck it. You win some, you lose some. Dit is de keuze die ik zelf heb gemaakt door regulier zaad te gebruiken. Dus eigen schuld dikke bult. Ondertussen al een paar keer goed stoned geworden van de wiet uit mijn vorige post. Dat is zeker een lekker buitenwietje geworden waar ik nog vaak van ga genieten. Het glas is altijd halfvol.

Veel geleerd van deze kweek en nog steeds erg in mijn nopjes met deze spot. Volgend jaar ga ik hier zeker weer gebruik van maken, maar dan wel heel anders.

Nou dat was het weer, tot de volgende update! Waar we hopelijk geen ballen meer op onze kin krijgen maar pruikjes van de witte weduwe zien.
          Attached Files
          Last edited by Vluggejapie; 22 August 2018, 02:32.

Comment

Goeie instelling, jammer van de vernieling en mannetjes. Fem zaad is ook niet altijd feest natuurlijk, dus vind je keuze voor regulier helemaal niet zo verkeerd. Lekker genieten van die buitenwiet! Mooi man..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Balen man! Helaas zijn het altijd de grootste die je om kan zagen.... en dat doet elke keer weer even veel pijn

Gelukkig gaat het je verder wel goed af, jammer dat je zo'n late soort hebt want dat kan de pret nog weleens gaan bederven.

Dat de spot nog staat is al een overwinning opzich, als je daar volgend jaar wat mooie vroege bloeiers neerzet kan je daar goed gaan oogsten.

De vraag is nu wel: ga je de planten van dit jaar nog laten staan? Je hebt altijd kans op een paar weken goed weer in november maar ik zie het niet snel gebeuren. Hoe langer je planten daar staan hoe groter de kans dat iemand ze te zien krijgt, zeker zo laat in het jaar.

Als ze dit jaar je planten vinden heb je volgend jaar niks meer aan die spot.

Lastige keuzes....

Comment

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Je hebt helemaal gelijk dat de kans groot is dat ze nog gezien gaan worden. En dat de planten die nu nog staan alsnog ten onder gaan aan diverse soorten rot. Die bij de bosrand zou me weinig uitmaken, die spot gebruik ik niet meer. Het veldje zou jammer zijn, maar heb inmiddels al 3 andere spots ontdekt die ook prima zouden voldoen. Ik moet dan alleen wat verder lopen of zelfs fietsen. Dit veldje is een luxe omdat het zo'n 5 minuten lopen is vanaf mijn huis. Da's de luxe die ik heb... Dus ik ga het gewoon afmaken en kijken wat er van komt. Alles wat hier afkomt gaat dan hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks de alcohol in om hasjolie te worden. Omdat me dat ook een keer leuk lijkt om te maken.

Volgend jaar zeker wat anders. Heb al een plannetje wat ik wil proberen.

Het gaat me niet zozeer om puur en alleen de opbrengst. Wat wietjes is leuk maar rendabel is het voor mij sowieso niet. Zou ik via via 10 gram leuke wiet voor een euro of 40 halen is dat al genoeg voor een jaartje voor mij alleen. Het kweken is gewoon zo mooi, ik geniet daar echt van. Guerilla is nog net wat spannender en altijd vol verassingen.

Dus gewoon een beetje fuck the system. Als ik een plant wil kweken dan doe ik dat. Wie verbied mij om iets te laten groeien dat de natuur gemaakt heeft? De staat met haar wetgeving? Ik leef al keurig binnen de regels en werk hard en betaal belasting zat. Je moet ook niet een te braaf burgertje worden vind ik dan.

Dus volgend jaar een nieuw guerilla experiment. Eerst afwachten wat deze ronde nog zou kunnen brengen, we gaan het zien. Wellicht een nieuwe spot, misschien het veldje.

Fijn topic mede door je schrijfstijl en instelling.
              Gefeliciteerd met de inhoud van het potje.
              Hopelijk kan ik hier nog wat langer blijven meegenieten, dat de omstandigheden je gunstig gezind moge zijn. Tot in de latere maanden van 2018.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Bedankt! Ongeacht de afloop van dit avontuur post ik tot het einde. Ook volgend seizoen ben ik weer van plan een kweekverslag bij te houden, dus je bent nog niet van mij af haha.

Beste allemaal.

Helaas heb ik na een bezoek aan de laatste 2 planten moeten concluderen dat dit ook mannetjes waren. Vorige keer nog niets te zien aan deze planten, maar afgelopen nacht hingen ook zij helemaal vol met ballen. Ik heb ze allebei om moeten spitten.

Op dit moment staat er nog 1 plant van mijn maat crackjunk. Zijn andere plant was ook een mannetje.

Voor mij is het seizoen over en uit. 5 van de 5 planten mannetjes. Voordeel is een mooie spot voor volgend jaar waar niemand ooit iets ontdekt heeft. En waar de planten dus errug lekker groeien.

Het is jammer maar helaas, geen enkele opbrengst van de planten die in de natuur stonden. Volgend jaar weer een ronde, ik heb er een hoop lol aan beleefd en heel veel geleerd. Volgend seizoen gaat er zeker weer een guerilla komen, want wat is het leuk om op deze manier te kweken!

Wat ik vooral heb geleerd deze kweek, is dat het onzin is om eind maart al voor te gaan kweken onder lampen etc. De planten van mijn maat waren inmiddels ook al 2 meter 40, en die waren juni nog zo'n 40 centimeter door een beroerde start. Gewoon lekker eind april/mid mei gaan zaaien, dan groeien ze hard genoeg.

Tevens is het belangrijk om goed voor te mesten. Iets wat ik ook ga doen voor volgend seizoen. Neem even een maandje rust qua guerilla en ga dan de voorbereidingen treffen voor de bemesting voor volgend jaar. Ik zal dat in een nieuw topic posten.

​Iedereen bedankt voor de tips en het volgen, en tot volgend seizoen!

Voor iedereen die nog planten heeft staan buiten: heel veel succes, ik duim voor een lekker zonnige nazomer en ik hoop dat jullie er allemaal heerlijke wietjes aan overhouden!

Tot volgend seizoen cannabis gangsters!

Comment

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Graag gedaan! Bedankt voor het volgen, en tot volgend seizoen.

• goofy123
                goofy123 commented
                Editing a comment
                Toch zuur als alles verloren gaat, maar goed volgend jaar een nieuwe kans.

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Zo is dat goofy! Elk jaar weer nieuwe kansen. Nu al zin in volgend seizoen haha

Dankjewel japie jammer dat het zo gelopen is maarja volgend jaar 3x beter tog? als je nog je bemesting upload blijf ik je voorlopig volgen tot snel

Comment

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Ja jammer maar helaas, volgend jaar beter! Dan worden het wat andere dingen die de grond in gaan.

Mn voorbemesting van de spot ga ik in een nieuw topic doen, guerilla 2019. Die zie je over een maand of wat wel verschijnen.

Volgend jaar 3x beter inderdaad!

Als je 10 zaadjes had zouden de overgebleven 5 dus vrouwtjes moeten zijn
              50/50 man/vrouw bij regulier toch?

Helaas.
              Volgend jaar misschien iets langer voorgroeien, tot de 6e of 7e node, dan tonen ze voorbloei.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Haha ik had 16 zaadjes, heb er nog 8 liggen dus daar zullen de vrouwen dan wel tussen zitten.

Volgend jaar doe ik hele andere soortjes. De zaden die hier nog liggen gaan naar een maatje die een grote binnenkweek gaat zetten. Die kweekt ze op als moederplanten dus zet een takje vroegtijdig in voorbloei, alle vrouwtjes worden dan gestekt en dan knallen.

Verlies geaccepteerd, een hoop geleerd en een boel lol gehad dit jaar.

• LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Als je de planten ouder laat worden dan een week of 6, dan zie je vanzelf voorbloei in de oksels. Dan hoef je niet eens takjes te laten bloeien. Scheelt weer een boel moeite

Jammer om te lezen dat al het werk voor niets is. Maar inderdaad het gaan vooral ook om het plezier wat je eraan hebt en wat je ervan leert is misschien nog het belangrijkst. Op naar een killerkweek volgend jaar!
              - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
              - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

• Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                Als je iets kunt oogsten is altijd het mooiste natuurlijk. Sowieso een mooie spot dus nieuwe ronde nieuwe kansen!
            Bezig...
            X