Aan de begroeiing van je guerillaplek kun je vrij goed zien met welke grond je te maken hebt.
Daar is heel veel over te vinden op de interweb, en ik heb daar een compilatie van gemaakt inclusief foto's.
* de foto's heb ik afgelopen jaren verzameld, toen google nog niet aan een 'copyright' vermelding deed.
Mocht er bezwaar zijn van de eigenaar van een foto hoor ik dat graag zodat ik 'm kan vervangen.
Voedselrijke grond (vooral stikstof)
bosbingelkruid.JPG brandnetel.jpg herderstasje.jpg Knopkruid-plant.jpg
Melde.JPG melganzevoet.jpg witte krodde.jpg zwarte_nachtschade.jpg
Bingelkruid, brandnetel (groot en klein), herderstasje, knopkruid, melde, melganzevoet, witte krodde, zwarte nachtschade.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Stikstofarme grond
Bergandoorn.jpg brem.jpg hoornbloem.jpg Muurpeper.jpg voorjaarsvroegelingetje.jpg
Bergandoorn, brem, hoornbloem, muurpeper, voorjaarsvroegelingetje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Redelijke grond
Gewone_berenklauw.jpg rood vingerhoedskruid.jpg
Berenklauw, rood vingerhoedskruid.
Humusrijke grond, goed kruimig
brandnetel.jpg echte kamille.jpg ereprijsgrote.jpg
klimopereprijs.jpg muur-01.jpg
Brandnetel, echte kamille, grote ereprijs, klimop-ereprijs, vogelmuur.
Goede grondstructuur
Duizendknoop.jpg Kweek.jpg kamillereukloos1.jpg
Duizendknoop, kweek, reukloze kamille.
Daar is heel veel over te vinden op de interweb, en ik heb daar een compilatie van gemaakt inclusief foto's.
* de foto's heb ik afgelopen jaren verzameld, toen google nog niet aan een 'copyright' vermelding deed.
Mocht er bezwaar zijn van de eigenaar van een foto hoor ik dat graag zodat ik 'm kan vervangen.
Voedselrijke grond (vooral stikstof)
bosbingelkruid.JPG brandnetel.jpg herderstasje.jpg Knopkruid-plant.jpg
Melde.JPG melganzevoet.jpg witte krodde.jpg zwarte_nachtschade.jpg
Bingelkruid, brandnetel (groot en klein), herderstasje, knopkruid, melde, melganzevoet, witte krodde, zwarte nachtschade.
Stikstofarme grond
Bergandoorn.jpg brem.jpg hoornbloem.jpg Muurpeper.jpg voorjaarsvroegelingetje.jpg
Bergandoorn, brem, hoornbloem, muurpeper, voorjaarsvroegelingetje.
Redelijke grond
Gewone_berenklauw.jpg rood vingerhoedskruid.jpg
Berenklauw, rood vingerhoedskruid.
Humusrijke grond, goed kruimig
brandnetel.jpg echte kamille.jpg ereprijsgrote.jpg
klimopereprijs.jpg muur-01.jpg
Brandnetel, echte kamille, grote ereprijs, klimop-ereprijs, vogelmuur.
Goede grondstructuur
Duizendknoop.jpg Kweek.jpg kamillereukloos1.jpg
Duizendknoop, kweek, reukloze kamille.
Comment