Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Gaat zeker, mag je een hoop van bijdoen, laat ons zeggen een litertje per kuil, extra bij die mestkorrels. 30 gr Mestkorrels is goed, neem een koffietas, 20cl ofzo per kuil.
zaadje niet te diep, zeker niet dieper dan 5 cm, en geen 10cm diep steken. Zet er in den beginne een gaas over, gemaakt van kippengaas oid en vooral slakkenkorrels niet vergeten, na een maandje terug slakkenkorrels, want ze vergaan. Slakken zijn echt teringbeesten die hele planten in een nacht opvreten. Verschiet niet dat het vol dode slakken ligt rond je planten, want korrels lokken, verstikken en doden.
Gegroet
ik heb ze allemaal geplant, met een halve fles eroverheen. Die gaas en slakkenkorrels komen dan wel nog, die fles laat ik er effe over tot ze boven de grond uitkomen denk ik...
Qua mest heb ik die mestkorrels voor tomatenplanten gebruikt.
Ik heb ze niet te diep denk ik... Gewoon met m'n vinger in geduwd en dan laten in vallen, toegestopt, fles eroverheen en wat water gegeven.
Foto's misschien binnenkort.
Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...
oh, nog iets, ik heb slakkenkorrels die in de moestuin gebruikt mogen worden staat op de doos, mag dat dan los rond m'n plant gestrooid worden of moet het in een doosje?
Oorspronkelijk geplaatst door Smokin' AceView Post
Gaat zeker, mag je een hoop van bijdoen, laat ons zeggen een litertje per kuil, extra bij die mestkorrels. 30 gr Mestkorrels is goed, neem een koffietas, 20cl ofzo per kuil.
zaadje niet te diep, zeker niet dieper dan 5 cm, en geen 10cm diep steken. Zet er in den beginne een gaas over, gemaakt van kippengaas oid en vooral slakkenkorrels niet vergeten, na een maandje terug slakkenkorrels, want ze vergaan. Slakken zijn echt teringbeesten die hele planten in een nacht opvreten. Verschiet niet dat het vol dode slakken ligt rond je planten, want korrels lokken, verstikken en doden.
Gegroet
Ik ben net eens gaan kijken hoe het er mee zit. Ik had verwacht geen planten te zien, omwille van de droogte + het ontkiemen op de plek zelf + door drukke dagen voor schoolwerk en het moeten geheim te houden ik geen tijd heb gehad om te gaan water bijgeven op alle spotjes.
Toch zijn er 4 plantjes van gekomen: 2 autoflowers en 2 churches. Het is niet veel, van 15 zaadjes, maar het overtreft toch mijn verwachtingen, gezien de omstandigheden.
Nu nog hopen dat ze overleven (en geen mannen/herma's worden) tot de oogsttijd.
Ik had twee foto's genomen, maar heb per ongeluk eentje verwijderd.
Ik ben van plan om morgen er kippengaas te gaan rondzetten en slakkenkorrels te gaan strooien. Dan neem ik een foto van iedere plant.
M'n les is toch geleerd hoor: voorkweken. Echt jammer dat ik dit niet kon, daardoor zijn tot hiertoe 11 zaden nooit kunnen geboren worden, wat een triestige balans.
De kans dat ik er mijn geld uit terughaal is klein, maar ik heb toch weer een hoop geleerd.
Voila, vandaag een rolletje omheining gaan kopen en rond te planten gezet en nog water gegeven. Van alle 5 plantjes(ik heb me de laatste keer blijkbaar vergist ) die bovengekomen zijn heb ik ook foto's nu:
Die laatste twee die ik naast elkaar had geplaatst zijn dus beide uitgekomen. Goed nieuws, maar ik ga wel enorm moeten opletten als er eentje ballen krijgt
(EDIT: die rare kronkels die er nu nog effe inzitten zijn omdat enkele van die plantjes tot eergisteren nog onder de PET-fles zaten, dus die kronkelden wat door plaatsgebrek of kwamen al mooi bovenaan de dop uit. )
Morgen gaan de slakkenkorrels er waarschijnlijk ook bij. Deze had ik al gekocht, en er staat op dat ze geschikt zijn voor moestuintjes, maar dan staat er bij dat voor biologische kweek ze in een valletje moeten. Dus dit wil zeggen dat ik best potjes neem (er aan de zijkanten openingen in maak) en daarin m'n korrels leg? Handiger had natuurlijk wel geweest als ik gewoon een cirkeltje korrels rond m'n plant zou kunnen leggen, maar dan gaan de stoffen waarschijnlijk opgenomen worden door m'n plantjes...?
Dat heb je goed Jake je moet een holletje maken en daarin stop je de slakkenkorrels,
je kan ook natuurlijk koffiedik gebruiken en dat om je plant doen, ik zelf doe dat ook en werkt.
voor de rest ziet het er leuk uit, het gaat niet om het geld wat je ermee verdiend, ( een goed rokertje is wel mooi meegenomen natuurlijk ! )
maar het plezier dat je ermee hebt !
ik wens je veel plezier
Comment