Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wat cookaap zegt tu sheng, ze staan er natuurlijk wel prachtig bij maar probeer de bladeren wat naar beneden te krijgen dit belemmert de verdikking van de toppen, je kan ook simpelweg wat blaadjes wegplukken voor nog betere licht inval.
Maar voorderest duim omhoog!
Succes
Niet zo goed helaas.
Heb weinig tijd en kan de planten niet zo vaak meer voeding geven...
Ze zijn de laatste dagen erg verslechterd, 2 hebben het niet gehaald en van een paar zijn er een paar toppen naar de klote.
Ook al staan ze in de volle grond, blijkbaar is er een serieus tekort aan voedsel.
Ik heb een paar blaadjes onder de microscoop bekeken en ik denk dat ik volgende week maar moet gaan oogsten, heel misschien de week daarop, wat denken jullie?
Dat zijn helemaal geen tekorten Tu Sheng Peng.
De plant zit in het einde van haar bloeicyclus dus ze zet die bladeren af.
Nu ook geen voeding meer geven. Als er nog eens regen komt spoel je haar ook meteen.
Jammer van die toprot maar zo gaat dat in de buitenkweek.
Jammer man dat is best hard gegaan in een week tijd. Drie weken geleden gaf je aan over twee tot vier weken te hopen oogsten. Ik zou er niet meer te lang mee wachten. Zeker als je weinig tijd hebt om te gaan checken. Heb je de rot laten zitten of weggeknipt?
Succes met het laatste stukje.
Haal het eruit voordat de rot meerdere toppen aantast makker, er komen nog wel een aantal fikse buitjes los in ons kikkerlandje
en dan gaan ze helemaal. Zo snel mogelijk oogsten en je toppen goed bekijken en die rot wegknippen voor je ze gaat hangen.
Comment