Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boswandeling 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Boswandeling 2015

Ik zal het nooit 100% vertrouwen. Als je gewoon rekent op niks en een mooie verklaring heb mocht je betrapt worden zit je goed. Zown aangeplant bos lijkt mij toch echt wel dat de gemeenteplantsoendienst/ boswachter die komt checken. Geen idee waar het is maar goed. Heb zelf ook wat guerilla geplant , meer voor de gein, maar reken nerges op, woon zelf in de stad dus heb ze gewoon erges de grond in gekleunt en zien wel verder. Genoeg mensen zullen et ruiken intresseert me niet zoveel zolang ik maar niet gezien wordt tijdens (denk niet dat het zover komt) het knippen of iets.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Er wordt veel bezuinigd bij staatbosbeheer dus misschien heb je mazzel
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

wiet voorkweek 2 weken.jpg

En dit was het resultaat tot gisteren (3 weken)

wiet voorkweek 3 weken.jpg

Nu had ik naast mijn deense soortjes ook nog wat feminised lowrider zaadjes gekocht. 3 stuks. En ik wilde op een andere spot deze 3 gaan zetten.
        Mijn oog was gevallen op een verlaten sportclub hier in de buurt. Er lag namelijk een groot verlaten stuk grasveld met een groot hek ervoor aan de rand van de stad.
        Er liggen wat tennisvelden omheen en veel bomen en struiken. Bij de eerste verkenningstocht was duidelijk te zien dat er eerder mensen
        geweest waren en was namelijk her en der vuilnis gedumpt. Maar achter wat voorheen de kantine was lag een mooi stukje afgeschermd wat mij een geschikte plek leek.
        Helaas werd ik bij binnenkomst van dit sportterrein gevolgd door iemand. Dus ik weer casual met mijn mtb een rondje gefietst en dacht ik probeer het eens via de bosjes
        en struikjes. Helaas dacht iemand anders daar net zo over...want op het moment dat ik door de bosjes loop staat daar iemand uitgebreid te scheppen en de boel
        met plastic af te zetten. Geen idee of hij vuilnis aan het dumpen was of een guerilla aan het opzetten was..ik ben niet gebleven om het te vragen.
        Nogal raar als je terwijl het schemert aan de rand van de stad mensen in de bosjes aantreft dacht ik zo. Dus om problemen te voorkomen ben ik weggegaan.

Dus we gaan weer terug naar plan 1. Alles in het beboste gebied. Nu omdat ik vanmorgen 5 uur wakker was, dacht ik laad alles in de auto en rij die kant op,
        wie zie je nou eenmaal zo vroeg op de weg of in het bos.. nou.. op een kilometertje of 2 voor mijn spot is de weg in een keer afgesloten door een politie auto.
        En er staan 2 politieagenten op straat. Mijn hart zat in mijn keel, auto vol planten en nu. Act casual.. Dus raampje open: "GOEDEMORGEN"! wat is er aan de hand meneer agent?
        "oh wat dronken jongeren hebben vernielingen aangericht, we zijn ze aan het aanhouden, let op waar je rijdt". Prima meneer agent, toedeloe!

vervolgens aangekomen in de buurt van mijn spot, waar ik wat aan het slepen ben met potgrond omdat ik toch die lowriders in wat goede grond wilde zetten. Echter denk ik
        op het verlaten landweggetje: wat is dat gezoem? En ja hoor een tractor. Meneer de boer begint blijkbaar dus ook al vroeg. Ik even alles gedumpt en gewacht tot de tractor weer
        weg was. vervolgens alles gepakt en naar de spot gelopen.

EINDELIJK daar aangekomen en alles in de grond gezet:

wiet in de grond.jpg

wiet in de grond 2.jpg

Ineens achter me hoor ik een raar dierlijk geluid. Klonk als een krolse kat. Wat nu weer dacht ik. Een everzwijn? Dus ik hou me even laag en kijk wat er voorbij komt
        lopen. Op een meter of 50 zie ik een vrolijk ik vermoed bronstig springhertje aankomen blaten, het leek wel een schaap. Echter op 50 meter blijft hij stilstaan en in mijn richting kijken.
        Ik vermoed dat hij me heeft geroken dus. Hij blijft ook staan en hard te blaten. Ik wilde een foto maken, maar van mijn beweging schrikt hij en springt weer vrolijk
        al blatend weg.

vandaag was zeer goed voor mijn adrenaline spiegel dus!

Comment

ik merk al dat dit een topverslag gaat worden, ook leuk alle tussenstappen en ideen te lezen
          ga zo door en hopelijk een mooie oogst :beer:

Comment

Spannende avonturen, mijn fantasie zou op hol slaan
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Thx Griderke, ik ben ook blij dat ik je tips heb opgevolgd mbt die kokos bricks.

om jullie overige vragen te beantwoorden:

er staat nu regulier zaad:

4x Hashplant 2
              4x danish gold
              4x wild 2013

en feminised:
              2x shamaan, deze staan in 20 liter potten met buffertabs bacto en schimmels.
              potten ga ik dan ingraven had ik vandaag geen zin meer in.

ik zal volgende update een foto posten van hoe die boompjes er nu bij staan.

Nu mijn vragen aan jullie:

- Herten: wat doe ik ertegen? Ik heb nu een aftreksel gemaakt van rode peper en knoflook en dit om de planten gespoten
              - ik las iets iets over wc verfrissers en fluitende tuinkabouters wat zijn jullie ervaringen?
              - slakken? korrels strooien en vallen maken met bier erin?
              - moet ik de boel afschermen met gaas?

Comment

Pissen rond je plantjes schijnt te werken.. Ik doe het allesinds wel geregeld En die wc verfrisser heb ik ook al gehoord maar nog niet getest!
                Tege slakken kun je ook koperdraad gebruiken! Werkt uitstekend!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

hier wert de slakkenkorrels uit den action alvast goed, kopertape kan ook en kost ook bijna niet

Comment

Hoho spannend hoor! Zet mijn stoeltje erbij!

Comment

hallo hallo,

update vandaag..en het is huilen met de pet op

Ik had nog 2x hashplant 2 staan deze had ik nog niet in de volle grond gezet omdat ze wat raar groeiden. Dus mijn plan was om deze
                      deze vandaag in de grond te zetten.
                      hp 2 groeiachterstand.jpg

Op weg er naartoe heerlijk weer, lekker veel wind niemand op de weg niemand in het bos.

Bij mijn spot aangekomen jawel hoor! Bambi, daar hebben we hem/haar weer.
                      Volgens mij deze keer een vrouwtje die vorige had hoorntjes namelijk
                      (even goed inzoomen in het midden)
                      mofo hertje.jpg

Dat gaf me al een naar onderbuik gevoel, eenmaal op de spot werd dat dus nog eens bevestigd.

herten schade.jpg

Ik trof mijn plantjes..ofja stengeltjes of wat er van over was zo aan.. Bambi heeft lekkere lunch gehad dus.
                      de peperolie die ik rond en op mijn plantjes had gespoten had dus geen indruk gemaakt. maarja het had ook flink geregend afgelopen week.

Mijn 2x shamaan die ik in de 20 liter potten had staan had ik ietsje verderop gezet tussen de brandnetels in.
                      Ik weet niet of dit de redding is geweest maar ze hebben het overleefd en een flinke groei spurt gemaakt:

shamaan 1 juni.jpg

Comment

Kun je die potten niet ergens in de hoogte hangen? Kunnen de beestjes er niet bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                          Kun je die potten niet ergens in de hoogte hangen? Kunnen de beestjes er niet bij.

als ik ze aan of in een boom hang zit ik weer met probleem van water geven en wind, naar mijn mening niet de moeite waard dus.

Comment

Misschien iets met kippengaas ofzo? Zodat het hert er nie in kan om ze op te eten?...
                            Btw denk je echt dat het al aan de late kant is om te planten? Want ik zou het ook eens guerillakweekje proberen.. Hopelijk is het nu ng niet te laat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sphoaxie View Post
                              Misschien iets met kippengaas ofzo? Zodat het hert er nie in kan om ze op te eten?...
                              Btw denk je echt dat het al aan de late kant is om te planten? Want ik zou het ook eens guerillakweekje proberen.. Hopelijk is het nu ng niet te laat...
                              naja dan wordt het dus gaas rondom de potten maken ja, weet het anders ook niet.

Ik ga op een andere "hertvrije" plek ook nog wat planten. Maar die spot is niet voorbereid dus dat wordt gewoon op goed geluk in de grond steken.
                              Volgende week gaan de temperaturen flink omhoog zag ik. Ik las ergens dat 1 juni nog een prima start datum is, je planten schieten dan in augustus in bloei en
                              je kunt oktober oogsten.

Ik baal er gewoon van dat ik weken goed aan het voorbereiden ben, 1 snerthert 3/4e om zeep helpt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sphoaxie View Post
                                perfect op tijd hoor

en ts, laat je biet doen door een hert, kippendraad errond en nooit meer last ervan, niet opgeven

Comment

Bezig...
                                X