Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste guerilla

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Snel start ik mn eerste guerillakweek. Ik ga enkele autoflowers zetten en heb reeds een mooi plekje gevonden maar ik heb nog enkele vragen.

    - ontkiemen dacht ik te doen in een glas water en als de wortels schieten in potjes van 9 op 9cm te zetten. Lijkt dit jullie een goed plan?

    - als de zaadjes in de potjes zitten is het dan een goed idee om de grond wat vochtig te maken en er plasticfolie over te spannen voor de lv? Zo ja gaatje prikken in de folie veronderstel ik?

    - kan ik ze best de eerste 2 weken in mn tent zetten? Ik heb een tent met 400w hps lamp, is het een goede keuze om ze daar in voor te groeien? Zo ja hoeveel lichturen best met de 400w?
    Zo nee waar ze ik ze dan best wel?

    - hoe groot moeten ze best zijn voor ik ze buiten in de volle grond plant?

    - in het begin ga ik halve colaflessen erover zetten maar omdat er konijnen zijn kan ik was ook best kippengaas van 50cm zetten voor als ze te groot worden voor de flessen? Zou dit voldoende zijn?

    Als jullie me hiermee willen verderhelpen beloof ik een mooi kweekverslagje!!

    Alvast bedankt!


    Groeten


    Caesar

    #2
    Re: Eerste guerilla

    Niemand?

    Comment


      #3
      Re: Eerste guerilla

      Je hebt het over : ontkiemen dacht ik te doen in een glas water en als de wortels schieten in potjes van 9 op 9cm

      Wat bedoel je met als de wortels schieten ? Wortels schieten niet, ze zijn niet van isis.
      Als er een wit puntje van 1-2mm zichtbaar is moeten ze de grond in. Niks wortels.

      Beetje kweekverslagen lezen kan geen kwaad, dan weet je hoe een ander het doet en wat het resultaat is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Eerste guerilla

        Ivm growen ben ik mss een noob maar over de nederlandse taal hoef ik geen lessen te krijgen hoor [emoji4]

        Wortel schieten, (wortelen; vastgroeien)
        Betekenis: het gaan groeien van organen van planten of van delen van organen ervan na een bepaalde behandeling; een wortelstelsel vormen.

        Men heeft er zelfs een spreekwoord op gebaseerd...

        Punt gemaakt [emoji6]

        Comment


          #5
          Re: Eerste guerilla

          Ik denk/weet zeker dat er zo weinig respons is omdat het allemaal vragen zijn waarbij ten eerste: overal hier op het forum makkelijk een antwoord te vinden is, en ten tweede je de zoveelste bent met deze vragen...dagelijks worden er 2-3 topics met precies hetzelfde gestart

          Comment


            #6
            Re: Eerste guerilla

            Ik weet wel wat schieten betekent als het over plantjes/wortels gaat.
            De regel daaronder legt uit dat het wortelpuntje 1-2mm uit het zaadje al voldoende is.
            Als je wacht tot de wortels schieten, dan wacht je veel te lang en zul je het zaadje op z'n kop (met de wortel naar beneden) moeten planten waardoor de kans weer veel groter is dat ze met helm op boven komen.

            Als je ze over 2 weken buiten wil zetten, pas daar dan je lichtregime op aan.
            Als ze rond 20 mei naar buiten gaan doe je dus het licht aan tussen 5.45 en 21.30
            (Zon op/onder tabel)

            Hoe groot ze moeten zijn ?
            Dunno man, ik zaai buitenplantjes buiten, dan worden ze veel sterker.
            Binnen voorgegroeide plantjes krijgen altijd een opdonder de eerste dag dat ze naar buiten gaan.
            Zet ze dus niet meteen in de volle zon, maar kies een bewolkte dag om ze buiten te zetten.

            Nog meer tips ?
            Check het guerillatopic hier, eigenlijk staat alles er al, 't is alleen een kwestie van een klein beetje tijd er in steken om wat topics te lezen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X