Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Jammer van de toprot ! kun je de rotte plekjes er niet voorzichtig uitsnijden, en zo de rest toch nog wat laten uitbloeien. ( als je dagelijks kunt gaan kijken natuurlijk ).
Voor de rest zalig plantjes
Zat afgelopen week wat te denken.. Misschien zou je kunnen een (doorzichtige) plastieken zak over de hoofdtop trekken met wat gaatjes in.. Misschien wordt dit wel wat? Geen flauw idee was enkel een ideetje uit voorzorg.. zo komt er alsinds minder water aan..
Wachten, wachten, wachten. Geduld geduld en nog eens geduld.
Toprot er ruim uitknippen. Bij buiten kweken hoort nu eenmaal toprot. Je mag toch altijd rekenen op een 30% uitval als je planten tot eind septmeber/oktober moeten. Zeker met ons klimaat kan je er ook in de zomer last van hebben.
Ikzelf vorig jaar ook een 100gr in totaal moeten weggooien...
Sommige soortjes zijn nou eenmaal niet zo geschikt om buiten te kweken.
90% van de autoflowers is erg gevoelig voor rot, dus dan loop je dit risico.
Er is pas 4 weken bloei, dus als je nu gaat oogsten krijg je een heel licht wietje, maarja, alles weg laten rotten is ook geen optie.
Deze zijn duidelijk niet geschikt voor ons klimaat, volgend jaar eens een ander soortje proberen misschien.
Of je moet oogsten, i dunno....ik oogst buitenplantjes zo gauw er rot in komt, maar ik ga al dat blad niet oproken, ik maar er hasj van.
In het leven moet je soms ook zelf dingen beslissen.
Succes met je keuze.
Comment