Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Guerilla kweek 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste Guerilla kweek 2016

Bedankt voor je snelle reactie FlintStoned!

Ja, ik geef ze momenteel regenwater en daar doe ik die Root Stimulator doorheen. Is dat goed of moet ik nog iets anders doen?

Comment

Regenwater heeft doorgaans een Ph van 5 tot 6 dus om er gewoon mee te gieten iets te zuur. Beter meng je het dan 50/50 met kraanwater. Voor bij die wortelstimulator zou ik puur regenwater gebruiken en als je gaat voeden zou ik uit gaan van kraanwater omdat de meeste voeding de PH omlaag haalt.

Uiteindelijk is het niet onverstandig om een fatsoenlijke PH meter aan te schaffen.

Comment

Hallo!

Hier volgt weer een kleine update over de stand van zaken. De plantjes zijn alweer een flink stuk gegroeid sinds de vorige keer.
        IMG_6347.jpgIMG_6348.jpgIMG_6349.jpg

Binnenkort wanneer ze onderarm lengte zijn gaan ze op de guerilla spot in de volle grond.

Comment

Ze zien er wat moeilijk uit, snel de volle grond in, ik zou er niet mee wachten.
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Inmiddels een paar dagen geleden over de stand van zaken!

De planten staan nu op onze nieuwe guerilla spot in de volle grond.

Hieronder een kleine impressie hoe ze erbij staan!
            IMG_6426.jpgIMG_6430.jpgIMG_6429.jpgIMG_6431.jpg

Foto's zijn genomen met 2 verschillende telefoons (Iphone 5 & Samsung Galaxy S6 Edge) vandaar het kleurverschil.

De grond is gemengd met 2 zakken onbemeste Multimate potgrond van 30 liter en om de planten heen zijn blauwe slakkenkorrels gestrooid.
            Nu alleen nog afwachten en hopen dat ze het gaan halen.

Comment

Nice! Ze staan dicht op elkaar, maar of ze nog heel groot gaan worden is sowieso afwachten. Slim van die korrels, ik heb cacaodoppen gebruikt, maar die houden ook niet alle slakken tegen, dus ik ben fan van de korrels als het ijzer(III)fosfaat is. Ben benieuwd hoe ze gaan de komende weken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View Post
                Nice! Ze staan dicht op elkaar, maar of ze nog heel groot gaan worden is sowieso afwachten. Slim van die korrels, ik heb cacaodoppen gebruikt, maar die houden ook niet alle slakken tegen, dus ik ben fan van de korrels als het ijzer(III)fosfaat is. Ben benieuwd hoe ze gaan de komende weken.
                lijkt alsof ze dicht op elkaar staan, staan wel meer dan een halve meter uit elkaar en het gat waar ze in staan is ook meer dan een halve meter diep. Wat bedoel je precies met groot worden?

Comment

Nou ze zijn redelijk laat in het seizoen in de grond gegaan en ze stonden er niet heel soepel bij in de potjes, dus of ze nog zo groot worden dat die halve meter afstand een probleem wordt valt te bezien. Maar goed, het kan nog alle kanten op. We gaan het zien! Leuk!

Comment

Nou ze zijn redelijk laat in het seizoen in de grond gegaan en ze stonden er niet heel soepel bij in de potjes, dus of ze nog zo groot worden dat die halve meter afstand een probleem wordt valt te bezien. Maar goed, het kan nog alle kanten op. We gaan het zien! Leuk!
                    Klopt, afwachten wat het word. Aankomende week zien de weersvoorspellingen en veelbelovend uit!

Comment

Dat zeker! Heb ook nog net een paar planten uitgezet ergens, ben benieuwd wat ze gaan doen met de langste zon dagen van het jaar.

Comment

top ik ga je volgen, ben ook voor het eerst buiten met plantjes, beter een meter uit elkaar zetten voor de beste groei. IK verwijder de brandnetels erom heen, hak ze fijn en strooi dat over de grond en laat alles liggen. Heb je minder onkruid en de brandnetels zorgen voor fosfor en dat helpt de groei een beetje.

Kleine plantjes extra geven lijkt top maar vaak krijgen ze teveel en heb je juist het tegenovergestelde resultaat. Zou eerst chillen met die plantjes en kijken hoe het gaat, extra voeding kan altyd nog.

Wel vaag dat iemand een plant in je kuil zet, die is dan niet echt slim bezig. Ik heb ook een stek waar iemand al zit maar laat hem in de waan dat ie alleen is, gedogen is beter dan elkaars kweek verpesten, doe je het bij hem, zoekt ie jou stek en pakt hij ook jou handel, beter chillend genieten dan later stressen

Comment

Hier een update over de stand van zaken.

De planten zijn lekker aan het groeien.
                          Een aantal bladeren is aangevreten door nog een onbekend beest/beestjes

De planten zelf:
                          IMG_6725.jpgIMG_6726.jpg

Aangevreten bladeren:
                          IMG_6728.jpg
                          een ziekte/beestje op de plant:
                          IMG_6727.jpg

en tot slot, stamrot?? door het natte weer van afgelopen periode:
                          IMG_6730.jpg

Als iemand weet waardoor dit allemaal precies veroorzaakt word en hoe ik dit het beste kan bestrijden dan hoor ik dit heel erg graag!!

Comment

Dicht op elkaar, maar ze gaan mooi! Valt me niks tegen eigenlijk! Die stam lijkt me normaal.

Comment

Dicht op elkaar, maar ze gaan mooi! Valt me niks tegen eigenlijk! Die stam lijkt me normaal.
                              Thanks, het lijkt dus erger dan het daadwerkelijk is? Ze staan nu iets meer dan 2 weken in de volle grond en zijn sinds dien al 2x in eigen lengte gegroeid dus voor ons ook echt geen tegenvaller!

Comment

Geen paniek die schade komt de plant wel te boven hoor
                                God was never on your side..

Comment

Bezig...
                                X