Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hollands hope geurilla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

Inderdaad, zeer goed gedaan. Ik zal binnenkort ook een guarilla kweekverslag starten. Ik heb namelijk precies het zelfde gedaan als Chicorico, alleen dan tussen de brandnetels en langs een sloot. Maar je spot ziet er ook al top uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
      Valt natuurlijk bij niemand op ineens zo grote schoon gemaakte plek midden in begroei stuk grond erg slim gedaan
      De spot is ongeveer 2 kilometer lopen,het is aan een kanaal waarbij dit pad doodlopend is,er staat in een vierkant 50 vierkante meter bomenrij voor. Er komt geen hond en is een vervallen terein van een bedrijf die failliet is gegaan al een jaar of 5.

De big Jacks zijn semi autoflowers . De batmix is inderdaad wat zwaar,maar ze doen het er niet slecht op.
      Een volgende keer neem ik wel een light mix voor de zaailingen.maar ik heb al enorm veel geleerd van al dat lezen op deze site

Comment

8 plantjes doen het geweldig, echter 2 blijven hangen en komen niet verder ( zie foto ).
        Zou dit nog goed komen, of beter de kliko in smijten en geen tijd meer aan spenderen ?

De plantjes mogen tot zaterdag in de bekertjes blijven, en dan ga ik ze de volle grond in zetten

Comment

die twee die blijven hangen ook gewoon planten straks

soms zijn er bij die wat slomer zijn maar komen vaak toch goed.

Suc6 met je kweek trouwens
          sigpic
          LED there be light

Comment

Ok top. Dan gaan die 2 naar me broertje zijn balkon.
            Heb liever straks alle planten ongeveer even hoog.
            En heb ik direct een indicatie van hoe ze het doen

Comment

goed bezig
              sigpic
              LED there be light

Comment

Zojuist 100 liter aarde gehaald, wat perliet, bio mest korrels nog 3 voor groei potjes voor de Hollandse hope zaden en stek grond.
                Morgen nacht ga ik de aarde plaatsen en zaterdag ga ik de planten neer zetten.
                Nog op of aanmerkingen, tips of iets dergelijks mbt planten plaatsen etc...
                Last edited by Chicorico; 9 June 2016, 21:02.

Comment

3 hollands hope zaden staan nu te ontkiemen.
                  Gisteren om half 11 in de koffie filters gelegd.
                  Benieuwd of deze ook allemaal ontkiemen.
                  Deze ga ik ook weer voor groeien in 3 liter potjes en zet ik later weer op de guerilla spot.
                  Ik graaf dit weekend wel alvast 3 gaten en gooi hier mest korrels bij die ik aangeschaft heb zodat de grond wat kan opwaarderen alvast

Comment

Update :

De big jack auto flowers doen het goed.
                    2 van de 10 zijn niet best en willen maar niet verder groeien, zien er ook slecht uit dus die gaan nog even niet naar de spot. Vanavond gaat de aarde etc naar de spot, en ga ik nog 1 keer terug om daarna de plantjes neer te zetten in de volle aarde.

Ik snij cola/sinas flessen door midden, prik er wat gaatjes rondom in en zet die erover heen zonder dop om ze voorlopig even te beschermen tegen het weer slakken etc

De 3 hollands hope zaden zijn allen ontkiemd, en wederom heb ik weer 100 % ontkiemd, wat toch wel lekker aanvoelt. De 3 liter potjes gooi ik zaai en stek grond in, 2 ervan groei ik thuis voor, 1 gaat naar mijn broertje zijn balkon, deze zal later in een speciekuip haar leven verder door brengen, en als de andere 2 rond de 30 cm zijn gaan deze naar de spot om in de volle grond verder te groeien.

De auto purple kush groeit gestaag,ze was vorige week omgewaaid en lag plat,ik heb haar tot de lob blaadjes weer ingegraven en met de aarde op haar plek gezet,voorlopig leeft ze nog,maar ik vind haar wel ietsjes fragiel. Benieuwd hoe deze het ervan af gaat brengen. Aarde is wat nat nu door de regen geworden,dus voorlopig maar even geen water meer. Had haar eigenlijk binnen moeten halen,maar liefst sleep ik niet continu met die pot,maar ze ziet er verder mooi groen uit.
                    Volgende update zal van de spot zijn en de planten die er staan.

Comment

Helaas niet geplant en geen aarde neer kunnen leggen, risico was te groot met honden uit laters, dus heb de spullen in de auto laten liggen en heb alleen een dobbert je uit gegooid . Morgen ochtend opnieuw proberen, moet wel in 1 keer goed gebeuren zonder mensen hun argwaan te wekken.

Wel heb ik de hollands hope zo juist in de stek aarde gezet, ze staan net onder het aarde in 3 liter potjes in het keuken kastje, met een stukje wc papier wat water eroverheen laten druppelen en lekker vochtig weg gezet.
                      Ben benieuwd wanneer deze boven gaan komen, uiteraard zal ik dat ook weer updaten.

Ik heb alles tot in de puntjes voor bereid voor morgen. Wat vis spullen ( ik vis op karper altijd ) staan klaar, een karretje alle aarde, een schep en hengel en wat spullen om eroverheen te leggen zodat je niks ervan ziet.

Ook heb ik 8 statiegeld flessen afgeknipt en rondom her en der gaatjes gemaakt voor wat lucht circulatie.
                      De planning is om de plantjes tot aan de lob blaadjes morgen in de volle grond te plaatsen met een laag 100 liter verse aarde, op de laag aarde die daar aanwezig al is gaat wat mest korrels aan de zijkanten en een strook door het midden, daarover heen de nieuwe aarde en dan de plantjes tot aan de lob bladeren in graven. Daarover heen een fles zodat elk plantje zijn eigen kleine kas heeft.
                      Hierna nog wat slakken korrels rondom en dan ga ik zo nu en dan eens langs om te kijken hoe het ermee gaat. De flessen probeer ik zo lang mogelijk erover heen te laten staan zodat de plantjes iets groter worden.
                      Wel hou ik het goed in de gaten of dat het allemaal goed komt op deze manier.

Word vervolgd....

Comment

Zo, de planten staan. Nat tot aan het bot geregend maar wel goed voor de plantjes. Het gat is gegraven rond de 50 cm diep . Planten staan best dicht bij elkaar, maar ja het is niet anders, de tijd tikte door, en het graven was bikkel zwaar in die klei aarde. Ik heb de planten toch geen cola flessen gegeven, op de 1 of andere manier ben ik te bang dat het te heet word in zo'n fles en ik kan er niet dagelijks zomaar even langs wippen ivm werk,rondom nog wat slakken korrels gegooid en nu maar hopen dat ze me wijfies met rust laten . We gaan zien of het wat word.... fingers crossed!!

Comment

Yuuup, uitstekend weer om plantjes uit te zetten, beetje regen, weinig zon.
                          Ik zat al even te wachten hierop. Ik ben zadagavond ook nog 8 plantjes wezen wegbrengen.

Hopelijk lukt het zonder die flessen erover, ik neem aan dat je dat tegen beestjes wilde doen, da's ook het enige waar het eventueel goed voor zou zijn.
                          Maar als de zon erop staat is het inderdaad meestal veel te warm.
                          Misschien binnenkort nog wat blikjes bier ingraven in de buurt ? Tussen het gras wemelt het vaak van de slakken.

Succes!

(als je op zo'n /!\ klikt kun je de mods vragen of ze je topic willen verplaatsen naar de guerilla-afdeling?)
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Goede tip QnQ mijn dank is groot met dit soort reacties.
                            Had het al eens gelezen ergens op dit forum. En ga dit zeker nog even toepassen !
                            Ik heb wel wat slakken korrels nog gestrooid rondom.
                            Maar hoe lang werken die dingen met dat natte weer...
                            ik zak wel een hoop slakken huizen liggen die waarschijnlijk kapot gegaan zijn van de vorige keer dat ik slakken korrels gestrooid had ( een heel pak! ) nu een half pak rondom. Dood bier de slakken ook,of houd je ze daarmee gewoon op afstand trouwens dat weet ik even niet meer,maar zal eens googlen

De eerste hollands hope heeft haar kop ook uit de 3 liter pot met stek aarde gestoken.
                            Maar die mag thuis nog even voor groeien tot ze een cm of 30 is.

Comment

Chirorico: slakkenkorrels werken inderdaad niet lang als het regent. Een blikje ingraven en daar wat bier in doen, als het dan regent dan komen de slakken er nog steeds naar toe.
                              Veel succes

Comment

Zo even hoe alles er nu voor staat.

8 big jack auto flowers geurilla, waarvan er 2 traag bloeiend nog hier staan in de schuur, geen idee wat ik er mee ga doen nog, mischien voor de fun iets mee uit halen....

1 purple kush autoflower in een 20 liter pot, ze was geknakt en omgevallen een paar dagen terug.
                                Met wat aarde heb ik haar weer ingegraven tot aan de lob bladeren. Tot mijn verbazing begint ze toch weer door te groeien en word ze groter en steviger, dus ja dat gaat prima.

Verder in 3 liter potjes heb ik nu hollands hope 3 x staan.
                                Geen autoflowers maar een gewoon reguleren feminized soortje. Deze laat ik voorgroeien in de stek aarde tot ik denk hoppppa wegwezen en gaan ze op de spot. Mischien 1 naar een totaal andere spot toe, maar dat zien we later wel, 1 gaat in een cement kuip van Ik denk 50 liter mij me broertje op het balkon, maar ook dat is nog niet vast besloten. Al met al gaan jullie met de updates wel mee maken hoe alles verloopt.

1 ding staat vast!!! Dit verslag komt een eind aan, goed of slecht met oogst of zonder, wat heb ik een pest hekel aan die lui die ineens van de aardbodem verdwijnen en nooit een verslag af maken. ( sorry moest dit ff kwijt ).

Verder bedank ik een ieder die me nu helpt, en in de toekomst wil helpen. Ben nog steeds een noobie in de kweek wereld, maar ik lees elke dag zo'n uurtje aan informatie op en soms nog wel langer.

De eerst volgende keer dat ik naar de spot ga neem ik ook wat 5 euro centen mee voor rond om de stelen op de spot. En wat slakken korrels om weer wat te strooien,ook een vis hengel en bierrrrr lust er zelf ook wel 1 en de slakken ook blijkbaar. Kan ik dan gewoon ook een blikje bier in graven of moet het echt een schoteltje zijn, ik begrijp dat het gaatje van een blikje niet zo groot is,maar die scheur ik dan wel.door tot een groter gat ? any wayyyyyy

Word vervolgd....

Comment

Bezig...
                                X