Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hollands hope geurilla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

Een goede locatie is soms hard werken, als een boer. Ik kom erbij zitten.
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

Kan er een mod de titel aanpassen.
      Het gaat worden hollands hope geurilla.
      Heb er 3 staan waarvan 1 een beetje naar de klote is gegaan door de kat, beter het hekje erom heen laten staan in het vervolg. De planten mogen nog eventjes door groeien voor ze naar de spot gaan.
      Het gat wat we gegraven hadden gaat nu een berg worden, zo kan al het water weg, en hebben de wortels straks genoeg te drinken, in ieder geval is de grond goed voor de wortels straks en lekker luchtig met genoeg voeding.

Comment

Re: Hollands hope geurilla

Update:

De wortels komen nu aan de onderkant tevoorschijn.
        Tijd om ze in de volle grond te gaan zetten dus.
        Vanavond gaat het gebeuren. Echter bedenk ik me nog steeds hoe ik ze er naar toe moet gaan brengen zonder beschadigingen...... het worden 2 x hollands hope. Nr 3 heeft het niet overleeft helaas!

Geeft niks, 1 hollands hope in de volle grond kan een aardige opbrengst geven en we hebben er 2.
        Zodra de planten staan zal ik weer wat foto's op het forum gooien. Zo staan ze er tot nu toe bij...

De grote pot is een auto purple kush.
        Ze begint aardig te stinken, vanaf een metertje afstand zeer sterk al te ruiken. Maar echt bloeien doet ze nog niet. Heeft vanaf het begin net als de hollands hope buiten gestaan en is nu 6 weken oud sinds haar kop uit de aarde kwam zetten

Comment

Gaat mooi zo! Succes met verplanten straks! Altijd mooie avonturen! Ff in kartonnen doos doen, tas eromheen en gaan. Beetje beschadiging is ook geen ramp. Succes!

Comment

Update:

Nou het was me weer een avontuur zeg.
            Ben ik bezig vliegt er een helikopter over.
            Gelukkig was ik compleet in het groen en deed ik alsof ik aan het vissen was onder de bomen, ze hebben me denk niet eens gezien.

Afijn!

Ik haal de eerste voorzichtig uit het potje, tik wat op de achterkant, pleurt alle aarde er uit helemaal los, uit reactie knijp ik de stengel in een knak en alle wortels hangen zo goed als los zonder aarde.... GVD!
            ik toch gepland, en het geknakte gedeelte soort van gespalkd tussen de schop en 2 takken in, en er wat klei op gesmeerd. Hij kan niet meer om knakken maar ik geloof niet dat deze het nog gaat redden, weet niet wat jullie denken, of uit ervaring hierover iets te zeggen hebben ?

De andere plant was gelukkig wel goed geworteld en bleef mooi in 1 kluit zitten.achteraf nog wat mest korrels er bij gelegd en zo'n halve liter water per plant gegeven. Nou het zit lekker mee allemaal !
            Van 10 big jacks autoflowers,naar 1 hollands hope waarschijnlijk.

Wijze les voor mijn volgende jaar dit allemaal.

-geen stek aarde, valt te snel uit elkaar heb ik het idee
            -geen kuil graven ! Maar egaal met de grond.
            - 1 liter potjes en dan naar de stek, dit waren 3 liter.
            -eerder beginnen met voorgroeien.
            -geen auto flowers
            -eerder de stek in orde maken

Nou brand maar los mensen. Wat een kut zooi haha

Comment

Nou, in dit grow rapport heeft Lorre hetzelfde probleem gehad, had net een reactie gepost daar en QnQ ook. Hier de quotes. Niet alles is van toepassing, maar je haalt er vast wat uit. Even laten bijkomen en afwachten. Komt meestal wel goed. We maken het allemaal mee, om er van te leren.

Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View Post
              Afgebroken wortels bij het verpotten is nooit leuk en ook niet goed voor de plant. Het vertraagd een hoop, hoewel dat meestal wel weer losloopt voor dat de bloei begint. De regels is dat de wortels qua omvang gelijk moet zijn aan het bladerdek, of wat er boven de grond zit zegmaar. Als dit niet het geval is, zal de plant wat bladeren opofferen tot de wortels weer aangegroeid zijn. Deze bladeren zijn niet perse definitief verloren, is per geval anders. Wel zal de plant even niet groeien. Maar normaal gesproken gaat de plant na een weekje bijkomen weer vrolijk verder.

Om afgebroken wortels te voorkomen groei ik plantjes voor in 1liter air pots, die zijn namelijk heel makkelijk van de kluit te halen zonder de kluit te beschadigen, als je de pot handig van de kluit haalt. Dit doe je door de pot normaal neer te zetten, of nog beter op een bedje van perliet oid zodat de plastic bodem ondersteund wordt. Vervolgens wikkel je de buitenkant van de pot van de kluit af. Vervolgens hou je de plastic bodem en kluit vast en zet je het geheel op de aarde wat in de nieuwe pot zit, naast het gat waar de kluit in gaat. Nu til je voorzichtig de kluit van de plastic bodem, met twee handig (droge kluit werkt handig), in het gat van de nieuwe pot. Opzich kun je ook de plastic bodem er eerst bij in zetten, gewoon de kluit er scheef in, dan de plastic bodem eruit trekken met beleid. Desnoods verhuis je de bodem mee en laat je die erin zitten, de wortels vinden hun weg wel door de opengewerkte bodem.

Nooit meer een kapotte kluit of afgebroken wortels en de plant slaat ook nog veel sneller aan omdat de air pot de plant een prachtige volle wortelpartij geeft.

Ik schuif aan, ben benieuwd
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              [ATTACH=CONFIG]300479[/ATTACH]

Voila, tis gebeurd, vooruit kijken.
              Je kunt ze een beetje nat sproeien, via het blad nemen ze makkelijker water op.
              2 uur voor licht aan, of een minuutje voor het licht uit gaat.
              Na overpotten een weekje geen voeding.

Dus als ik 't goed begrijp zijn dit niet de NL en WW auto's maar plantjes van Igrowcan ?
              Welke zijn dit dan ?

Comment

Thanx ! Maar ze is ook nog geknakt he die van mij, en niet een beetje kluit maar echt veel VEEL kluit uit elkaar. 1 wirwar van wortels. De stam is niet geheel door en ze staat dus nog wel recht.

Comment

Ah, nu zie ik dat dit topic van jou is

Precies, ja voor de volgende keer weet je in ieder geval hoe je dit moet voorkomen.

Wat er nu met deze plant gaat gebeuren is gissen. Het is afwachten. Wellicht wil je nog wat auto flowers neerzetten, just in case deze Hollands Hope's ook allebei neer gaan... Het is dat ik een verhuizing heb over anderhalve maand, anders zou ik het wel doen.

Hou in ieder geval de rupsen in de gaten, mijn HH's op mijn guerilla spot zijn er al behoorlijk door aangetast, net als door de slakken. Dit kan HEEL snel gaan...

Good luck!

Comment

Blijde update !

Woensdag de planten over gepot in de volle grond.
                    Stonden er vrij slap bij wat normaal is na over potten.
                    ik ging er allang van uit dat de geknakte HH en de wirwar van wortels die compleet zonder de aarde hingen kapot zou gaan.

Wat schetst mijn verbazing..... ze stond heerlijk recht overeind, lekker te genieten van het zonnetje.

Wat betekent dit.... Neem aan dat ze het gaat redden nu ?

Heb nu geen water meer gegeven, laat de natuur haar gang maar even gaan nu

Comment

Kijk! Top! Mooi om te zien, die gaat zich wel redden

Comment

Nu hoop ik alleen nog dat het grondwater geen roet in het eten gaat gooien daar, ik weet niet hoe erg dat is bij wietplanten. Of dat een gedeelte in water mag staan .

Comment

Iemand die dat weet, of een gedeelte van de wortels in het grondwater kan staan ? Je zou zeggen dat dat juis5 goed is zodat de plant kan drinken wanneer ze dat nodig acht ?

Comment

Hmm, wortels mogen onder bepaalde omstandig in het water staan, met name als ze genoeg lucht ontvangen, zoals bij een air bucket systeem waarbij met een luchtsteentje en pomp genoeg lucht in het water wordt afgegeven zodat de wortels kunnen ademen. Echter, als er geen lucht is, en grondwater is helaas niet luchtig van zichzelf, dan staan de wortels in stilstaand water en kunnen ze geen voedingstoffen meer opnemen. Ook gaan ze na verloop van tijd rotten, en dan gaat je plant dood. Het kan best zijn dat de bovenste wortels nu wel in luchtige grond staan waardoor de plant gezond lijkt. Maar zodra de onderste wortels gaan rotten, zie ik het zomber in.

Maarja, Hollands Hope he je kunt het gokken. Maar beter verhoog je de boel of zoek je een andere plek.

Comment

Even een vraag tussendoor met spoed.
                              ik wil liefste niet teveel op de spot komen....
                              Maar zouden ze nu water nodig hebben met deze temperaturen. Ik twijfel al sinds gisteren om te gaan kijken namelijk.... iemand die me op korte termijn kan antwoorden hierop graag, morgen word het 34 graden namelijk

Comment

Als ze met hun wortels in het grondwater staan lijkt me dat niet nodig. Maar kijken is altijd beter, dan weet je het. Succes.

Comment

Bezig...
                                X