Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Stel de wortels zitten 30cm diep, verschilt een beetje per soort. Dan moet er nog genoeg vocht in de bovenlaag boven het grondwater zitten. De bovenste laag van de wortels zijn wel belangrijk, dat is waar het meeste gebeurd als ik de experts mag geloven, dusja, als dat echt heel droog is, is water niet verkeerd.
Maar goed, je kunnen kijken, graag je een gat een halve meter van je plant, ongeveer 60cm diep, en kijk je of daar grondwater zit en ook hoe vochtig de grond is vanaf de bovenkant tot die 60cm. Verteld je veel over deze spot, kan leeraam zijn voor de komende jaren als deze spot een succes blijkt te zijn.
Nee, uiteraard niet haha, ze staan naast de kuil, op het stukje wat een beetje opgehoogd is door de aarde die uit die kuil kwam.
Ik zal zo ff foto's schieten. Ik ga even wat water geven nu
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Zo we zijn weer terug. Planten stonden er goed bij, 1 plant had wat last van iets te veel voeding lijkt me gezien de gele randen op het blad, ik had een paar korrels mest ( eco Style ) op de grond erbij gelegd voor de zekerheid. Van nu af aan voed ik niks meer bij aangezien het waarschijnlijk niet nodig is.
De geknakte plant gaat het gewoon overleven blijkbaar. We zijn nu exact een week verder sinds het over potten in de volle grond, en staat er prima bij, allicht dat de klei/modder over de knak toch een goede oplossing is en het stutten uiteraard...
Ik heb zojuist maar even 10 liter water gegeven, kwaad kan het toch niet in de volle grond, voorlopig laat ik het even zo en ga denk ik pas volgende week of over 2 weken weer een x kijken. Wil er zo min mogelijk heen. Morgens is de laatste extreem warme dag (34 graden ) en daarna zitten we keurig aan 20 a 25 graden voorlopig. Zou mooi zijn als het morgen even een uurtje ging regenen !!! Afijn....
Mischien niet heel duidelijk te zien op de foto's. Maar links is het oude gat van de big Jacks die verzopen zijn doordat het water in het gat bleef staan, de HH staan er naast op een lichte verhoging van 20 cm hoger dan het gat. En er een meter naast.
Op en aanmerkingen..... laat maar horen !
En er mogen best wat meer mensen reageren hoor, van mijn fouten leren jullie tenslotte ook
Update : al vraag ik me een beetje af voor wie ik dit allemaal hier neer pen dit verslag, heb ik toch besloten om weer wat neer te zetten. Echt veel mensen die wat terug typen zijn er namelijk niet.... afijn...
Net even langs geweest en ik schrok echt !
3 dagen terug een 10 liter water gegeven, en ik weet niet wat voor sloot water dit is, maar het is wonderbaarlijk. De plant is echt als een raket gegaan ! Ik gok haat nu op 80 a 90 cm hoog, en het word echt al een klein boompje. Alle nieuwe bladeren zien er kern gezond uit, en dat zonder de aarde te hebben bewerkt met meststoffen of vloeibare goedjes.
De andere plant is toch om gevallen, de wind heeft haar parten gespeeld, en die is dood, ik neem aan dat ze niet maar vanaf de steel opnieuw in leven gaat schieten, heb haar bij de knak eraf getrokken, mocht ze door groeien lach ik me een breuk !
Zie de foto's van de vorige post ( 3 dagen geleden) en die van nu voor het verschil. Ze staan trouwens echt bijna de gehele dag daar in de zon.dus dat vinden ze zeker wel lekker.
Ik heb nu geen water gegeven, de plant stond er super goed bij, bladerdek keurig recht , had geen reden toe in ieder geval om water te geven. Binnenkort nog een x langs als het droog blijft om te kijken voor wat water te geven, maar voorlopig wil ik zoveel mogelijk over laten aan de natuur. Ik weet wel dat als ze in dit tempo de lucht in blijft gaan dat het echt een beest van een boom word, hoop het, ze heeft daar alle ruimte en mag van mij 6 meter hoog worden desnoods !
Veel mensen hebben vakantie en komen gewoon nu niet hier met dat heerlijke weer dus tis niet dat Kanon zo geweldige gozer is
Maar gewoon om dat de rest lekker buiten in de tuin/zon/zee/vakantie is .
Ik post vanaf mei al bella.echt veel reacties zijn er nog niet, soms is het alsof ik tegen mezelf lul.
Het enige wat ik wel weer zeer makkelijk vind is de datums, zo kan ik terug zien wanneer ik wat gedaan heb.volgend jaar ga ik het groter aan pakken in ieder geval.eerst dit jaar afmaken en kijken hoe en wat, leren van fouten, leren van de members hier op het forum etc
Comment