Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

AF's zet ik het liefst in potten, daar doen ze het gewoon het beste op. Ze halen in korte tijd een goede hoogte, en het is wat makkelijker bijhouden allemaal. Ook qua bijsturing.
    In de volle grond zet ik ze voortaan na het kiemen. Dus bij de eerste bladset. Daarvoor nemen de muizen en vogels ze te grazen, dus in die tijd zet ik ze hoog weg met wat gaas. Maar in de volle grond, dan is het belangrijk om een goede luchtige grond te hebben, dus even tussen de planten gaan staan is een no-go. Dat lijkt redelijk onbelangrijk, maar het is het verschil tussen 50cm en 100cm plant.

Ik zaai er elk jaar een paar, gewoon in de volle grond. Maar de helft daarvan haalt het niet; in de tuin wordt het te snel te droog tot op 20cm diepte. Dan moet ik blijven wateren, dan rot de ene helft weg, en de andere helft staat weer te droog. Zo is het nu eenmaal dit jaar; de compost is vergaan en de waterhuishouding is als die van een zandgrond.

Net voor de bloei is een prima moment om ze uit te planten maar dat is lastig te bepalen, tijdens de bloei willen de wortels niet veel uitlopen heb ik gemerkt vorig jaar. De WR#2 kwam volledig uit de grond met de wortelkluit in de vorm van de pot waarin hij eerder stond. Dat zorgde voor waterproblemen (vijver effect).

Het is een beetje kiezen of delen; na het eerste potje in de volle grond zetten, of net voor de bloei. Beiden hebben voor- en nadelen die ongeveer tegen elkaar opwegen. Maar als je ze in potten kunt houden, dan zou ik dat doen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

DSCF9445.JPGDSCF9447.JPGDSCF9446.JPGDSCF9443.JPGDSCF9442.JPGDSCF9444.JPGDSCF9448.JPG
    kjsd,ljsdn
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

DSCF9449.JPG
      Liggend is deze foto wel goedgekeurd, staande is hij te groot. Draai het scherm maar, of je hoofd.

Comment

Hier hetzelfde. Vroeg beginnen heeft voor stilstand gezorgd in de groei.

Interessant over die genen, dominant en recessief.
        Ik vind het wel logisch wat je uitlegt. Bij gebrek aan gezonde genen om de rits te vormen en paren te maken wordt er gekeken of er nog ander materiaal rondzweeft wat ook passend is op die plek. Soms zweeft er iets rond dat past. Aldus het doorgeven van de onderdanige eigenschappen.
        Hoe zit het ook alweer met dat 21ste chromosoom bij mensen, down, hoe kwam dat ook alweer tot stand? Vraag het LR2 want Google is een heel tabblad verwijderd. Das te ver. Voor mij. Nah, jij legt het vast leuker uit als Google.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Ziet er goed uit!! Flinke planten zo vroeg in het jaar. Hopen dat het zonnetje blijft en de temperatuur wat daalt want het is nu wel echt heel warm voor ons en de plantjes....

Van wietplanten naar trisomie.... ik heb iets gemist volgens mij.

ps: als je tijd hebt zou ik graag wat hulp krijgen met mijn plantje, ik heb wat vragen gesteld in mijn eigen topic.

Comment

Menselijke biologie fascineert me maar tot op zekere hoogte Ongeldig.
            Hoe Down tot stand komt kan ik daarom niet uitleggen zonder het zelf op te zoeken; ik heb die kennis niet paraat.

Comment

• Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Nyln zegt het wel duidelijk met trisomie. Duidelijk een ander verschijnsel als wanneer je een recessief gen ziet terugkomen waar je dat niet meer voor mogelijk had gedacht.
              Geef de moeder de schuld. Altijd de makkelijkste optie.

Voor een vrouw ben ik niet erg vrouwvriendelijk in mijn comments.

Mooi balen..
            De bloeiende WR#2 x P#2 die ruikt vooralsnog naar... White Rihanna #2.
            Da's nou net wat ik niet wilde. Maar goed, na anderhalve week laffe bloei is er soms nog weinig te zeggen. Soms ook al heel veel. Nieuwe hybride helaas, dus dan is het even aftasten wat het is.
            AF'jes heb ik voor het kweekproject, niet echt om de oogst. Natuurlijk is dat het doel op het eind, maar nu nog niet. Nu eerst selectie voor smaak en formaat. Dat zit wel goed; de januari-kiemer bloeit nog niet. Dat is 4 maanden groei, voor een autoflower. Misschien dat het zelfs te laat wordt voor ze.. Yikes!

Wel gezien dat de andere van het WR2xP2 drietal een dame is. Toevallig de grootste. Maar goed, zonder stuifmeel heb je daar niks aan. De mutant is of man, of herma. Maakt ook niet uit, want die gaat hoe dan ook weg. Later pas hoor, want de planten versterken elkaar in de hoogtegroei. Beetje strekkerig, maar dat zorgt straks voor goede doorluchting.

Nieuwe AF-puppies zijn al weer boven de grond. Die laat ik nu wat langer in de potjes staan ivm de muizen die ze wegvreten. Jammer, maar zo is het.

Comment

DSCF9482.JPGDSCF9483.JPGDSCF9487.JPGDSCF9484.JPGDSCF9485.JPGDSCF9486.JPG

Wat een takkenbende, is het niet?

Comment

DSCF9496.JPG
                Druppelvormen, dat zijn de mooiste vrouwen.
                DSCF9494.JPG
                elektrische focus, dat gaat niet goed met weinig licht. Toch knap dat de vorige post zo overbelicht is.. Scheelt 1 minuut qua foto-moment namelijk..

DSCF9490.JPG
                Vergeten te delen much? Tak=blad maar top=blad en blad=steel. Mutantje, bah!
                DSCF9491.JPG
                Wr#2
                DSCF9492.JPG
                De hele auto-bende. Maar het is geen bende hoor, gewoon een verzameling.

DSCF9497.JPG
                Geen harige teen voor Q. Wel een durban poison. Nog nauwelijks genoemd in dit verslag. Veel meer woorden maak ik er ook niet aan vuil.

Comment

Ouwe-wijven knopen heb jij in je plant gelegd.

Dat feminisme is ergens ontstaan. Zou het door die ouwe wijven komen?
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Geen bende? En je turf war dan? haha

Zag ik nou goed dat er een paar planten in de knoop zitten? Waarom en welke plant is dat;die wil ik intensiever gaan volgen!

En heb jij al bloei tekenen? Was dat die ene vroege vogel (Bedoel natuurlijk plant, een vogel in de grond stoppen zou raar zijn..) ?
                    Probeer je eens in te leven in het plantje!

- THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

Comment

De turf war is de oorlog tegen ehh.. eh.. Nouja je kunt met modder smijten, maar turf kletst veel lekkerder.

Er zitten wat knopen in ja. Waarom? Om 2 redenen eigenlijk: Een jaar geleden heb ik met een dronken timmerman in opleiding (Timmerman in deze tijd, kun je 't je voorstellen?) gediscussieerd over speciale varianten van meubilair. Ik vond wiet wel een geschikte plant om een stoel van te groeien; stevig, veerkrachtige vezel die toch wat gewicht kan verdragen. Het idee was om 4 planten zo te leiden en te vlechten dat ze de poten vormen, dan de zitting en de rugleuning. Van dat plan is niks gekomen; ik zet mijn planten liever wat verder van elkaar af. Maar het idee blijft wel bestaan. Deze knopen zijn een test om te kijken hoe takken zich gedragen in zulke toestanden. Versmelten ze? Blijven ze van elkaar? Ontstaat er rot?
                      Reden 2 is omdat ze te snel te hoog werd.. Die knoopjes gaan dat een beetje tegen zonder dat ik moet gaan snoeien..

De bloeitekenen zitten trouwens op Autoflowers, dus dat is best te verwachten.
                      De vroegste vogels (januari ofzo?) bloeien nog niet. Dat zouden wel autoflowers moeten zijn. Maar veel groter dan 15cm zijn ze niet geworden in 5 maanden.

Comment

Man, man, man, wat een sausage party in de tuin.
                        Kijk een keer in wat okseltjes en direct dit:

White Rihanna: man en man.
                        P#2 x WR: Man, vrouw, vrouw

Dus, wat nu? Wel.. de mannen gaan uit de pot. Die mogen met de kluit aan de lucht lekker gaan leven. Zonde van de potruimte. Zodra er wat bloei komt zal ik natuurlijk wel stuifmeel gaan aftappen bij de grootste en best geurende. Beiden zitten ze op 70cm hoogte en de voorbloei is pas net zichtbaar. Erg uniform, heul leuk. Het lijkt er op dat de genen voor formaat dus wel doorgegeven zijn.
                        In de pot komen weer nieuwe WR's. Want, tsja, waarom niet? Blijven proberen! Maar wel effe met andere potgrond; de fleurella potgrond schimmelt echt als een champignonkwekerij dit jaar. Slechte aarde die niet voldoende gecomposteerd is, bah.

Comment

DSCF9631.JPG
                          P#2 groen

DSCF9632.JPG
                          Stekkie van P#2 groen

DSCF9633.JPG
                          P#2 paars

DSCF9635.JPG
                          Zaaigoed

DSCF9639.JPG
                          Misvormde bloei op de P#2 X WR#2 AF

DSCF9634.JPG
                          WR#3

DSCF9640.JPG
                          Mannelijke (voorbloei) op WR#3

DSCF9642.JPG
                          P#2 AF x WR#2 AF, flink formaatje deze dame. Toch gauw 80cm en ze begint pas net aan de bloei.

DSCF9641.JPG
                          WR#3 mannen idem, ook flink formaat (90cm), maar minder zijgroei. Dat begint nu pas op gang te komen, best kenmerkend voor de WR's. Ook beginnend aan de bloei.

Comment

Waarom zijn die foto's gekanteld?
                            Omdat ik ze anders moet resizen, daar heb ik geen zin in. In originele toestand (ongedraaid) mag ik ze wel plaatsen. Gedraaid niet.
                            Als je dat niet leuk vind, dan mag je dat bij het forum aangeven. Ik ben slechts een gebruiker

Comment

Bezig...
                            X