Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mooi.

Wat zie ik op de eerste foto tweede post? Is dit een zoekplaatje met een kaboutertje?
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Geen nieuwe camera, wel de lens eens gepoetst. Maar goed licht buiten vergroot de kwaliteit wel wat, vooral met zo'n digicamera als de mijne.

De hommel zit aan de blauwe bes inderdaad. En voor zover ik weet zijn nergens kabouters te zien. 't Is maar een sfeerimpressie, want echt veel wiet is er nog niet vast te leggen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wow in Maart al begonnen.. Moet ik opeens maanden terug gaan lezen.. Waarschuw me de volgende keer even, wil je,, ja!??

Ga weer bij je spieken dit seizoen!
        Probeer je eens in te leven in het plantje!

- THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

Comment

Mwa, ze zijn pas bij de derde bladset hoor. Je hebt nog niks gemist
          De vaart komt er deze week pas in, en de kans bestaat dat ik opnieuw ga beginnen. Iets te voorbarig geweest qua weersverwachting; als de bloei bijvoorbeeld volgende week al begint, terwijl de planten nog geen 10cm zijn, dan gooi ik ze weg en begin ik gewoon opnieuw.

Welkom in ieder geval!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Verwacht zelf nog 1 vleugje kou, en dan daarna gaat het weer los!

Ik heb er in elk geval weer zin in!
            Probeer je eens in te leven in het plantje!

- THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

Comment

Blijkbaar schreeuw ik al een paar jaar het verkeerde merk voeding.. Ik krijs DCM maar het blijkt gewoon Pokon te zijn.
              Mijn fout. Rectificatie bij deze!

Voor de basisstoffen gebruik ik bovenstaande verpakkingen
              Voor de sporenelementen (niet handig om die te vergeten, want enkel NPK is leuk, maar niet voldoende) gebruik ik onderstaande fles.

Comment

DSCF9429.JPG
                Hier gebeurt iets raars. Los van de fliebjes, is er een soort dubbele tak aan het groeien. Beetje vreemd.

DSCF9427.JPG
                Net wel/geen bloei begonnen. Reveg. Alle tijd. P#2 groen.
                DSCF9425.JPG
                Moedertje P#2 groen. Flinke klap gehad van lamp -> zonlicht. Daar bovenop vorst en bloei. Ook hier reveg.
                DSCF9426.JPG
                P#2 paars, ook reveg.

DSCF9428.JPG
                Deze denkt al aan bloeien; typische kropvorming bovenin. Na een aantal jaar leer je het wel herkennen. Dat is een autoflower die niet door mag voor de selectie.

Comment

Deze foto is gekanteld, maar als ik hem recht zet is hij te groot voor de pagina en wordt hij niet geupload.
                  WR#2 en P#2 auto x WR#2 DSCF9430.JPG

Comment

Voorlopige conclusie: Heeft super vroeg beginnen echt veel verschil gemaakt?
                    Het antwoord is: NEE.

Waarom niet?
                    De planten hebben 3 weken stil gestaan, terwijl de biologische klok wel door tikte. Ik reken dus op vroege bloei. Maar als dat niet zo is, weet ik wel dat het 'laat ik eens wat later bloeien maar ik ben wel autoflower'-gen prima wordt doorgegeven.
                    Die informatie is erg bruikbaar, want het geeft aan of het een recessief of dominant trekje is. Dat is bruikbaar in toekomstige generaties, en het doorfokken van autoflowers in het algemeen.

Comment

Ja, da's een mooie eigenschap, als je die kunt vinden.
                      Zoeken naar de speld in de hooiberg.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Daar heb ik de White Rihanna op geselecteerd, dus het is nu even zien of dat is doorgegeven. Zowel in de WR#3 als de [P#2 x WR#3]
                        De kruising P#2 auto x White rihanna zou meer duidelijkheid moeten verschaffen over de aard van het gen. P#2 auto was vroeg, WR#2 laat.
                        De WR#3 zou bevestigend moeten zijn: wordt het doorgegeven, of zijn die 3 generaties autoflowers gewoon zo laat gaan bloeien door toeval of voeding ofzo?

Opmerkelijk puntje voor de kruisers onder ons, en een puzzelstukje dat pas op zijn plek valt dankzij wat leeswerk over genetica:
                        Ik had een Punisher #2 vorig jaar, met dominant gen voor normale bloei, en recessief voor autoflower. Toch werd het een autoflower.
                        In zo'n 1:3000 gevallen wordt er niet van beide ouders een chromosoom gepakt om een paar te vormen, maar wordt een chromosomenpaar gevormd van slechts een enkele ouder.
                        Dat betekent dat soms, in zeldzame gevallen, een recessief gen toch tot uiting kan komen als een van de ouders dat gen had. Omdat van de recessieve ouder een paar wordt genomen, in plaats van een enkel chromosoom, komt het gen toch in de nakomelingen. Het kan ook andersom werken met tweemaal een dominant gen uit die ene ouder.

Moeilijk allemaal.

Maar we gaan het zien, lekker weer is het in ieder geval wel!

Comment

jezus kan dat tegenwoordig ook al

Wel leuk om zo te lezen! Ga zeker zo door ik blijf m volgen

Comment

Als bijvoorbeeld een chromosoom beschadigd is, en het organisme heeft een reparatiesysteem of andere controle ingebouwd, dan kan de reparatie plaatsvinden met (vaak) moederlijke chromosomen.
                            Veel vaker blijft de beschadiging niet gerepareerd. Dan komt de embryo niet tot ontwikkeling. In planten merk je dat nauwelijks, in wiet al helemaal niet; we zien onrijp zaad gewoon als onrijp, en we gaan niet de moeite nemen om dat de controleren.
                            Ik kan je ook vertellen; het is best een klotewerk om dat uit te zoeken. DNA is lang houdbaar, en lang te controleren, behalve als het in iets doods zit. Dan breekt het razendsnel af.

Comment

DSCF9435.JPG
                              Zoals ik al dacht.. Kleine rotzak zit al aan bloei te denken.

DSCF9437.JPG
                              Autofocus.. Tsja.. Maar iets knibbelt de lobblaadjes weg.

DSCF9433.JPG
                              Autoflowers

DSCF9434.JPG
                              "Weet je wat lachen zou zijn? Vier bladeren maken per node, in plaats van twee!" Zoals ook in de vorige post gezegd: deze plant is iets raars van plan.

DSCF9439.JPG
                              P#2 Paars weer terug in groei.

DSCF9436.JPG
                              Vollegrond auto. dubbel trubbel.

DSCF9440.JPG
                              P#2 Groen komt ook weer in groei.

DSCF9441.JPG
                              Dat ziet er dan zo uit, van dichterbij.

Comment

ah zo, goeie oplossing van de natuur toch? ik vind het in elk geval prachtig.
                                Net als die foto's trouwens! Prachtig
                                4 bladeren per node is wel grappig inderdaad

Ziet er goed uit! mag ik vragen op welk punt jij de AF in de grond hebt gezet?

De AF's van m'n pa zijn zodra we de haartjes in de oksels zagen de grond in gegaan, wat is volgens jou een geschikt moment?

voorkeur natuurlijk zaaien in volle grond (of eerst laten kiemen), maar ik neem aan dat je gezien de kou dat ook niet hebt gedaan?

Comment

Bezig...
                                X