Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Thanks voor je algemene tips. Even wat specifiekere vragen formuleren.

Heel simpel beginnen, het kontje is het dikke gedeelte he?
    Ik ben bwat te ongeduldig geweest met mijn ontkiem poging. Na een week of zes van kijken naar niks heb ik het experiment vernietigd. Komt het straks alsnog omhoog want ik heb de gebruikte zaden en aarde in een van mijn plantenbakken gejannest en hergebruikt. Hortensia op bamboo. Of andersom. Een bambortensia.
    Als ik het goed begrijp heb je ze direct buiten gezaaid. Zo niet, wat was de setup?
    Heb je water gegeven (voordat er iets te zien was) en hoevaak?
    Je hebt ze destijds rond juli gezaaid?
    Tips betreffende aarde? Rijke en/of arme grond?

Op de foto mijn ontvangen zaden.
    Ik had twee types besteld.

IMG_20170721_150508013[1].jpg
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

De zaden heb ik buiten gezaaid; eerst een dagje in een glas water, daarna met de booty down (dat dikkere deel) in de grond geprikt. Iets onder de aarde, zeg 1cm ofzo. Het kaf/hoesje vergaat dan langzaam en er komt een plantje uit. Ik heb de boel vochtig en nat gehouden, niet echt droog. Ik gebruikte gewoon potgrond. Want dat doe ik met alles.
      Ik heb ze destijds gezaaid in de lentezomer ergens, geen idee wanneer precies.

Die black bamboo lijkt op iets graan-achtigs. Dat zou best olifantengras of iets dergelijks kunnen zijn; zo ben ik ook opgelicht, backyardplant ook, en zo te lezen nog 10000 Britten.
      Ook een leuke plant, maar het heeft meer weg van riet dan van bamboe.

Voor woekerende planten is iets uitgevonden - echt zonder gein het was enkel daarom, en bleek later handig te zijn - dat heet gewapend beton. De uitlopers kunnen de muur niet beschadigen, die willen graag licht krijgen. Maar de wortels kunnen zich wel door de stenen wringen en de hele buitenmuur naar de klote helpen. Ik zou ze daarom niet graag in de buurt van iets zetten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Olifantsgras. Gelukkig lusten de konijnen het. Akkertje. Het lijkt erop nu je het zegt, dat staat er dus tussen de zonnebloemen.

Ik ga nog een poging wagen met bovengenoemde tips.
        En ik zet ze tegen de blinde muur van de buurman zijn bedrijfspand. Hij doet niks met mijn gemiep over zn iepen. Ik zal hem hebben.
        Zakenman, dus een bord voor zijn kop.

Waarom ga je niet naar tuincentrum Fargesia nitida is een niet woekerend bamboo.

Je heb ook bamboo plastic voor woekerend bamboo. Word vaak op rol verkocht.

Comment

LR2 mag ik deze beantwoorden? Ik doe dat wel. Het ging over de door mij gestelde vragen. Maar het is jouw topic dus bemoei je er vooral mee als je je geroepen voelt. Lief he.

Allereerst dank voor je reactie Gorilla glue.
        Gelukkig zijn er een hoop verschillende mensen op de wereld. Zo zijn er mensen die graag gebruik maken van het gemak dat een tuinwinkel kan brengen.
        Het kost wat geld in de aanschaf, een tripje naar de winkel. En zo ontloop je met succes het proces van het zelf proberen.
        Sommige mensen vinden het uitdagender om dit geld te besparen. Het (auto)ritje naar de winkel kan ze gestolen worden. En alles eerst zelf willen proberen/uitzoeken zit in hun natuur.

Zo zijn er ook mensen die plastic in de grond stoppen. En dan verhuizen en het in de grond laten zitten.
        En dan heb je van die kus-de-grond-hippies die alle plastic juist weer uit de aarde willen sleuren. Iets met plastic hoort niet in de grond. Het is een verkeerde vorm van manipulatie. Forceren mag maar dan wel op verantwoorde en liefst natuurlijke wijze.

Dit is niet vervelend bedoeld als het zo overkomt. De door jouw genoemde opties zijn bij aanvang al uitgesloten. Voor een mens zoals ik.

Comment

Oke dan zou ik het in iedergeval niet bestellen bij alibaba of aliexpres ofzo... Plastic hoort niet in de grond, kleine kinderen horen niet te werken. En het is vaak nog bende ook.

Bamboo bloeit heel zelden denk dat goed zaad niet heel makkelijk te vinden is.

En als je zwart bamboo wilt is Phyllostachys nigra 1 van de weinige die het echt goed doet hier. Woekerd wel enorm

Groetjes

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Daar heb je een goed punt. Zaden bestellen via Ali express is niet echt betrouwbaar.
            Dank voor je tip. Die Phyllostachys nigra ziet er mooi uit.

DSCF9727.JPG
          Lekker stuiven in het glazen huis.
          "Ik kom wat later want ik moet de planten nog melken"
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

En bestuiving gelukt?
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

DSCF9729.JPG
              Zo, even de boel gelijk gemaakt en alles lekker geknakt.

DSCF9730.JPG
              WR3 bloeit lekker door. De trichomenproductie is eerder op gang gekomen dan ik had verwacht!

DSCF9731.JPG
              P2 x WR2

DSCF9733.JPG
              Aan de ongelijke zwelling te zien, lijkt de bevruchting geslaagd. Er is zaadontwikkeling.
              (sorry, ik kan de foto niet kantelen want dan is hij te groot)

Niets te klagen, behalve die regen dan.. Anders had het er wat mooier op gestaan.

Comment

Die staan er ondanks de natte moesson goed bij zeg.
                Ik ben geen buitenkweker gelukkig, maar dit jaar heb ik met jullie te doen.

Comment

Wat een drukte. Hoeveel planten staan er op de eerste foto?
                  Het is net een soort domino. Met wiet.

Comment

Op de eerste foto staan 4 planten, 5 als je die lange WR3 slungel meetelt.
                    Alle takken heb ik eergisteren platgelegd, zodat het een grote gelijke massa is. Dat ziet er gek uit. Toch zit er circa 60 cm ruimte tussen elke stam.

Het weer valt overigens best wel mee dit jaar. Lange droogte, en de regen is steeds van korte duur. De temperatuur is alleen wat laag, maar verder is het eigenlijk helemaal prima.
                    Ik hoop wel op een droge herfst!

Comment

• Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Ja die bloeiende stengel WR3 links telt ook mee, die staat er ook op.
                      Als je er een schat-vraag van had gemaakt zou ik ook vier hebben gegokt, vijf als je de stengel meetelt.
                      Of ik had het gewoon terug kunnen lezen.

Ik hoop met je mee op de droge herfst. Nu vinden de volle grond, niet auto flower planten de regen wel fijn. Als ze straks gaan bloeien wordt het een ander verhaal. Jij bent niet van de afdakjes he?

Ik heb ooit een afdakje gehad. Twee keer zelfs. Die heb ik een flink aantal keren op kunnen halen, soms wel 10 huizen verder. De laatste keer is hij daar voorbij gegaan, geen idee waar die is gebleven.
                    Mijn planten staan met 'het open eind' precies in de meest voorkomende windrichting hier. Dus die wind komt er vrijwel altijd onder, soms met genoeg kracht om bezemstelen te breken.
                    Ik reken standaard op 10-20% verlies door rot, en daar pas in mijn planten-aantal op aan. Met 2 reguliere bloeiers kom ik een jaar door. Dus met 4 moet dat helemaal goed lukken.
                    Nog wat klein autoflower grut voor de lol en de zaden, en dan heb ik voldoende.

Rot en regen is niet meer zo'n issue voor me. Ik ben een beetje aan het toetsen of immuun-reacties doorgegeven worden naar de kindjes. Dus het is eigenlijk best goed als er wat besmetting plaatsvindt.
                    In het geval van meeldauw lijkt het tot nu toe te werken; vorig jaar waren er lichte plekjes te zien op de WR2, op de WR#3 niet. Terwijl de bloemen voor m'n moeder direct daarnaast, wel veel meeldauw hebben, net als vorig jaar. Die gelijke omstandigheden zijn daarin wel handig. Ze geven geen garantie natuurlijk, maar het is leuk om te aanschouwen en om te zien of er een kern van waarheid in zit.

Comment

Dan waait het vast een stuk harder in het gedeelte van NL waar jij zit. Ik zit lekker landinwaarts, mijn afdakken blijven tot mijn eigen verbazing goed stand houden dit jaar en het vorige.
                      Maar het echte herfstzeil is dit jaar nog in wording. Nog niet getest. Het wordt drie keer zo lang als vorig jaar.

Nu weet ik eindelijk waar dat zeil vandaan kwam toen ik ooit op de snelweg reed. Houdt je troep bij je man!

Meeldauw is inderdaad heel specifiek. Bij de wietplanten komt het op mij over alsof dit enigzins soortgebonden is. Vorig jaar stond mijn Pineapple Chunk ook tussen een meeldauw infestatie zonder daar last van te ervaren. Terwijl de Jack H. er het loodje door heeft gelegd toen. Die twee raakten elkaar gewoon aan. Stelletje vrijers. En de zonnebloemen ook.

Dit jaar is het nog niet zo erg met de meeldauw. vooral op laag bij de grond (on)kruid. Weegbree, paardebloemen.

Ik kan me wel vinden in die gedachtegang. Gaan voor de resistente soort. Uitvogelen welke de beste eigenschappen heeft op dat gebied. Daar lekker mee verder knutselen. Voor je het weet wil die zaadkweker je nieuwe (coming someday - funghi drips off) soort ook overnemen.

Comment

DSCF9734.JPG
                        WR#3 met normaal haar.

DSCF9735.JPG
                        WR#3 met roze haartjes (zo nu en dan)
                        DSCF9739.JPG
                        Oh, met dit licht zie je dat niet eens. Fijn.
                        DSCF9740.JPG
                        DSCF9743.JPG

DSCF9742.JPG
                        Er is bevruchting. Mooi.

Hoe veerkrachtig is die WR#3 nu eigenlijk?
                        Hehehehehe
                        DSCF9736.JPGDSCF9737.JPG
                        Na een paar dagen slap hangen, groeit de boel gewoon weer door. Nog niet eens een blaadje verloren. Wat daar aan dat lapje hangt, is toch gauw 15% van de hele plant. Ga ik dat niet vast zetten? Meh. Geen zin in. En dan nog; deze ruikt hetzelfde als de andere twee WR's, dus hij hoeft niet per see tot een goed eind te komen. De topjes kan ik altijd van de andere lenen.

DSCF9738.JPG
                        Flinke struiken aan het worden, dat betekent dat het leven op de bodem floreert door de constante vochtigheid.
                        DSCF9745.JPG
                        Dan vind je takken die het niet aan kunnen.

DSCF9744.JPG

DSCF9741.JPG
                        De enige paars/roze P#2xWR#2 AF. Wederom met die gigantisch kleine topjes zoals in de paarse punisher. Super lekker, maar een stuiverformaat. Daar komt een sativa P#2xWR#2 overheen om te kijken of dat een beetje helpt in de volgende generatie.
                        Attached Files

Comment

Mooi hoor LR2! Hier beginnen de WR#3 ook te bloeien, ik lijk 3 vrouwen te hebben. 2 zeker 1 ws.
                          Zodra ik wat rozigs spot, meld ik me
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
                          X