Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Interessante materie. Hoe hoog is een tuin volgens de wet ?
    Ik ben al eens een tijdje aan het googelen geweest tussen wetboeken etc. maar kan er niets over vinden.
    Ik vind dat mijn tuin minstens zo hoog is als de hoogste boom die erin staat.
    Komt er een drone binnen schootsafstand zal ik 'm zeker naar beneden halen.

Dat vind ik geen paranoia, maar voorzichtigheid, en bescherming van m'n eigendom.
    Ik kan hier wel in m'n blote kont liggen te zonnen, dan is het ook nog eens schending van de privacy.
    Hop hop, wegwezen met dat vliegbeest. De tuinslang erop.

Het is wachten op de rippers als je zoiets toelaat.
    Ben je er niet naartoe gelopen om te vragen wat ze moesten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ehm ik dacht dat het een Helicopter was op die foto ???
      God was never on your side..

Comment

nyln Dankje, leuk om te horen. De Pineapple Chunks zijn inderdaad behoorlijk uit de klauwen gegroeid.
        Het is jammer dat het geen directe buurman is, van die drone. Maar eentje die aan een ander hof/plein woont. Er liggen slechts twee percelen tussen dat van hun en van mij. Maar ik heb ze nog nooit gezien/ontmoet. Dat maakt dat er geen gunfactor aanwezig is.

belladonna

Klopt op de foto is een heli van een halve week terug. Die systematisch rondjes vloog, foto's of op zoek naar iets. Maar er vliegt hier best veel over dus dat is niet direct reden tot zorg. Mijn huis ligt onder een 6km brede snelweg in de lucht.

Ik was niet vlug genoeg om van de drone een foto te nemen. Naar buiten gerend zonder camera.
        Thanks, ik zal nog wat voorzichtiger zijn met de planten! Ik vind toppen echt sonde. Maar volgend jaar ga ik het anders aanpakken.
        Jammer dat we de planten niet volledig tot hun recht kunnen laten komen door dat gedoogbeleid, het klimaat en de dieven.

QnQ
        Die neiging heb ik wel gehad om er naartoe te lopen. Vanavond zal ik daar eens werk van maken en om uitleg gaan vragen. Plus aangeven dat ik er niet van gediend ben. Het is een inbreuk op de privacy. Ik heb er ook eens meer informatie over gezocht maar die drones zijn nog zo nieuw, al ben je geloof ik niet strafbaar wanneer je ze uit de lucht schiet op eigen terrein.
        Het was wel een hele gerichte vlieger. Toen ik hem opmerkte, wat vrijwel direct was omdat ie hard zoemde. Toen scheerde hij schuin over de tuin, tot het einde van waar ik woon. Om daar te stoppen en in een rechte lijn terug te vliegen, opnieuw over mijn tuin. Maar nu een stuk lager en langzamer over de planten heen. En in een rechte lijn naar de landingsplaats. Het ding is geen twee minuten in de lucht geweest.
        Hoe zou jij dat aanpakken? Met die buren. Die je niet kent.

Ik hou jullie op de hoogte.

Thanks mensen, paranoia 2017 heeft zich gesetteld. Ik ga de boel maar wat beter afschermen want ze zijn zichtbaar vanaf de straat.

Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 15:04.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

QnQ
          Na even speuren denk ik dat de wetgeving is aangepast sinds dat jij en ik dit onderwerp hebben gegoocheld.
          Men mag met een drone niet over aaneengesloten bebouwde gebieden vliegen.
          Het neerhalen is ween ander verhaal. Luchtbuks, pijl en boog of een schepnet? Of een gifpijltje.

Er is een kaart met daarop de no-fly-zones in NL.

dronenoflyzones.png

En dit is de link m.b.t. de wetgeving.

Het mysterie van de drone is ontrafeld. Mijn paranoia stuur ik terug naar afzender.

Ik ben verhaal gaan halen bij mijn indirecte achterburen.
          Zoonlief had net een nieuwe drone aangeschaft. Het weekend had hij gebruikt om de handleiding goed door te spitten.
          Zodoende kwam hij zondagavond zijn ouders (en onbewust ook mij) showen wat voor machtige trucjes dat apparaat kon uitvoeren onder zijn gezag.

Er is mij plechtig beloofd dat ze me nooit meer zo zullen laten schrikken wanneer ik in mijn tuintje van de zon lig te genieten met drie vingers in mn neus.

Afscherming straatzijde is aangebracht.
          Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 15:04.

Comment

Zoiets hadden wij ook 2 jaar terug, een drone boven mijn tuin met planten en wees eerlijk dat is toch een ideale maniers voor rippers om planten op te sporen?
            Bleek van een buurtgenoot te zijn, een jonge jongen met een spierziekte die voordat hij ziek werd altijd door het veld achter ons vaarde en nu op deze manier de buurt 'onveilig' maakte.

Een ander vaarde voorbij met een drone aan een touw(of zoiets) aan zijn boot, zei een fotograaf te zijn die foto's vlak boven het water wilde maken. Jaja...... dacht ik, lekker ongegeneerd bij iedereen in de tuin kijken..

Maar ondanks beide drones, geen ongewenst bezoek gehad in de tuin.

Heb dit jaar trouwens nog geen drone gezien (gelukkig), en ja, we wonen ook in zo'n nofly zone voor drones

Goed dat je je planten wat hebt afgeschermd van de straat, beter voorkomen dan genezen!
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ok, in ieder geval goed dat je duidelijkheid hebt over de eigenaar.
              Ik heb wat pagina's op de site van de rijksoverheid gelezen, maar dat is zo'n doolhof met zoveel links naar weer andere pagina's en pdf documenten dat het me teveel tijd kost om te lezen.
              Ik vind dat de dronebaas dat maar moet doen dus zodra er zoiets boven m'n tuin hangt sta ik buiten om er iets aan te doen.

Maarre..mooie grote planten!

Comment

Vandaag heb ik een tweetal problemen. Graag hulp.

Als de gegeven informatie of foto's onvoldoende zijn, om mij van dienst te kunnen zijn bij het uitsluiten/determineren van de problemen, dan graag instructies, zodat ik de ontbrekende info/foto aan kan leveren.

Alles staat in de volle grond - compost.
                Afgelopen maand geen regenwater gegeven want het regent genoeg.
                Hebben twee weken geleden eenmaal biologische plantvoeding gehad voor de lol. Verder puur natuur dusver.
                Voor PC1 - AF-jes hebben genoten van bloeivoeding 3x verspreidt over de bloeiers, het staat door elkaar in de volle grond - mogelijk heeft PC1 beetje bloeivoeding gehad ondanks voorzichtigheid met gieten.

Lees de plant en zie de afwijkingen.
                - Pineapple Chunk 1
                - Pineapple Chunk 4

Pineapple Chunk 1:
                - Paarse hoofdstam, zijtakken en bladstelen. - sinds eind mei aanwezig
                - Alle verse bladaanmaak in de hoofd en zij-vertakkingen vertoont een afwijkende vorm en kleur - vier dagen geleden voor het eerst opgemerkt
                Bijbehorende foto's:

paarsesteel.jpg
                Paarse stam, zijtak en bladsteel.

watisdeoorzaak.jpg
                Kleuren

blad.jpg
                Zijtak

top.jpg
                Hoofdtop 1

voorbloei.jpg
                Hoofdtop 1 - ingezoomd, voorbloei

Wat is de oorzaak dat de nieuwe bladaanmaak deze afwijkende groei heeft? Moet ik actie ondernemen?
                Mijn voorlopige theorie (geleerd van LR2 - zie update 12.05.17 +reacties):
                Zelfde verschijnsel als in een eerder stadium; overschot aan voedingsstof X, heeft sapstroom verstopt, trekt weer bij. Verschil nu de bijkomende kleurschakeringen op het blad en de toegenomen hoeveelheid 'krom bubbelblad'.

Foto's van 11.05.17 Pineapple Chunk 1 - is dit hetzelfde?
                20170511-2.jpg20170511.jpg

Pineapple Chunk 4:
                - mogelijke stamrot, duidelijk een andere kleur bij de overgang stam in grond/wortels
                - bruine, beurs ogende plek - vandaag opgemerkt
                Is het stamrot? Of een ander probleem? Overige verwant of niet verwante verschijnselen:
                - hangend blad - drie dagen geleden voor het eerst gezien
                - eerste paarse steeltje gespot - vandaag
                - meer geel en afstervend blad (als de zussen) - sinds vorige week

Voorlopige diagnose: Stamrot.

De stammen.
                voetPC1.jpg
                Normaal, Pineapple Chunk 1

VoetPC4.jpg
                Pineapple Chunk4

PC4stamrotvraagteken.jpg
                Van dichtbij

De overige verschijnselen:

Hangend blad en stelen.
                Paarse steel
                Geel blad

Hangend blad van dichtbij

Geheel

hangendbladvergelijking.jpg
                Ter vergelijking

Paarse steel:
                paarsesteel.jpg

Verkleurd blad.

verkleurdblad1.jpgverkleurdblad2.jpgverkleurdblad3.jpg

Graag advies. Heb ik te maken met stamrot? Moet ik actie ondernemen?

StemmaQnQ Mijn planten zijn precies zoals ze oorspronkelijk bedoeld waren. Groot. En het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de drone eigenaar om zichzelf op de hoogte te brengen van de regels. Dat heb ik mijn achterburen ook meegegeven. Als tip voor zoonlief. De handleiding bestuderen is een start.

Ik wordt altijd een beetje boos als er iets overvliegt. Dan loop ik te foeteren.

Met de drones zullen we linksom of rechtsom ons eigen recht op kunnen eisen als we er niet van gediend zijn.
                Misschien zelf een drone in elkaar prutsen met drone-zoekende-bommen of een drone-web eraan. Die dan automatisch activeert zodra er een vijandig toestel overvliegt. Restanten zelf houden of droppen bij de ontmantelde gezagvoerder.

Hellluupp. Met mijn Anna-nassen
                Attached Files
                Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 15:06.

Comment

Ik ga ook Help! roepen want ik vind de stam van de PC4 er inderdaad zeer verdacht uitzien.
                  Ik heb Eclection ooit met waterstofperoxide een stuk stamrot zien schoonmaken maar dat was ergens bovenin en met een gevorderde bloei. Ook stamrot maar in een totaal andere situatie dan jij nu lijkt te hebben. Misschien heeft LR2 of Q wijs advies, want ik denk dat als het echt stamrot is het einde plant is.

Ook ik heb buiten soms bobbelend of vreemd blad, dat kan een foutje in de genetica zijn of beestjes.
                  Het is altijd maar bij een paar blaadjes gebleven, dus ik heb mij er niet zo druk om gemaakt.
                  Nu met het bladvoeden zie ik bij sommige planten wat rare plekjes verschijnen, volg keer maar wat sterker verdunnen dan.

Klopt het dat je steeds minder 'Lui' wordt

Stemma doet stout (2016)

Comment

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Rotte stuk wegsnijden heb ik weleens gelezen. Zolang het nog niet rondom de hele stam zit.
                    Hele plant verwijderen is zo'n ingrijpende en onaangename actie om in dit stadium al uit te voeren. Al zou ik er nog 2 (en een half) overhouden.
                    Waterstofperoxide i.c.m. Eclection zal ik even goochelen.

Ik heb QnQ, net als jou, sluw getagd in bovenstaande post. Ontdek zojuist zijn Qweekbelevenissen. Wat een feest voor mij.
                    En als ik bovenstaande nou ff edit en LR2 een zwengel geef met de apenstaart misschien leid dat nog ergens toe.
                    Ik had al gehoopt op een reactie

Scherp opgemerkt mijn luiheid is niet meer functioneel, ik heb de planten en beesten om mee tot rust te komen.

Yep, stamrot. Daar moet je wel iets aan doen.
                  En TMV bij de eerste, daar kun je weinig(niets eigenlijk) aan doen.

Comment

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Op die vraag wil ik ook wel antwoord Q.
                    Wanneer het jou beliefd.

• QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Foto 1, 2 en 3. Maar het meest kenmerkend is foto 2.

• Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Bedankt Q, ik dacht idd foto 2 maar nu je het zegt (en ik het licht op mijn tablet feller heb gezet) zie ik inderdaad op 1 en 3 ook duidelijker kleurverschillen in het blad.

LR2

Onderstaande komt van jouw hand. Recente toevoegingen/wijzigingen?

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ah, de klassieke stamrot. Hier is mijn advies:

1. Kook een SCHERP mes, of steriliseer het zo goed mogelijk met alcohol-oplossing. Kruitvat verkoopt potjes van bijna 99% (M)ethanol (Niet drinken! Wordt je blind van! Ook niet gebruiken in eten etc.)
                  2. Snijdt voorzichtig het rotte stuk af, snijd zoveel mogelijk weg, maar niet alles natuurlijk. Zorg dat je netjes snijdt; hoe meer bramen en friemels je achterlaat, hoe groter de kans op infectie.
                  3. Ontsmet daarna de wond met een vers keukendoekje met alcohol. Als je wilt kun je daarna nog waterstofperoxide-oplossing gebruiken (ook bij de kruitvat, 0,02% oplossing)
                  4. Smeer de wond daarna in met een lekker laagje (2-3mm) vaseline/uierzalf. Waarom juist dat spul en geen kaarsvet? Omdat er UV-stralen doorheen gaan, en schimmels haten UV-straling. Ook houden schimmels niet zo van petroleum, iets wat verwerkt zit in vaseline.
                  (5. Als het terugkomt, dan zal het zo langzaam groeien dat je pas in december een opmerkelijke uitbreiding van de rot ziet. Je hoeft dus niet twee keer te gaan snijden. Strooi desnoods wat keukenzout op de vaseline, dit helpt bij het indammen van de schimmel.)

Dek de stamrot nooit af. In het donker groeien schimmels het hardste.

Let wel op! Als je die vaseline, alcohol en waterstofperoxide nog voor andere zaken gaat gebruiken, bijvoorbeeld wondverzorging. Zorg dan dat ze op geen enkele manier (in)direct in contact kunnen zijn geweest met de schimmel. Gebruik desnoods theelepels om het op de doekjes te gieten. Veiligheid staat voorop!

Met uitdrogen heb ik ook goede ervaringen, maar dat is door de zon gedaan. Ik zie niet hoe je in dit weertype een plant-deel droog kunt maken, en houden

Comment

• Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Dit lijkt inderdaad op de methode die ik bij Eclection, had alleen scherp mes en waterstofperoxide onthouden.

Succes met deze operatie Ongeldig!
                    Ik zou wel een paar extra handen om hulp vragen om te voorkomen dat de plant plots doorknakt door zijn eigen gewicht. Wellicht is 'stutten' ter ondersteuning aan te raden.

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Tof, hoe ook die laatste zin klopt he?! LR2 is helderziend.
                    Dit bericht had hij gepost in 2012.

Oef, dat is een taaie..
                  Heb ik tips of verbeteringen?
                  Ja. Gebruik na het snijden geen peroxide maar bleekwater. 10mL huishoudbleek op een kopje water, dat op een keukendoekje doen, en een half uur laten zitten. Daarna afspoelen met water. Denk dan aan een liter of twee, probeer niet te spetteren. Dat spat zand op, en dat is onhandig in een frisse wond.

Houd de pissebedden op afstand; zij hebben dit veroorzaakt met die smerige bek van ze. Zelf nu een paar keer mogen zien in mijn terrarium, echt balen. Zorg dat ze rottend fruit te eten hebben, en leg er eventueel een plakstrip (vliegenstrip werkt goed, de bigbazar verkoopt ook insectenvallen tegen zilvervisjes; plakstrips in een bakje) zodat de pissenbedden geen kans krijgen om bij het rotte vlak te komen. De vliegenstrip kan gewoon rondom de stam geplakt worden, zodat ze van bovenaf niet aan kunnen vallen. Handschoenen zijn daarbij wel handig, het liefst poedervrij (nitril, vinyl) maar latex met poeder zou geen probleem moeten zijn.

De vaseline zou ik mengen met gemalen zeezout tot een pasta voordat je het opsmeert, zodat er geen water in de wonde kan komen, en het zout zal daarnaast de schimmel- en plantencellen uitdrogen waardoor uitbreiding minder kans krijgt.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Edit: LR2; ooit geprobeerd stekpoeder op een wond te doen om deze te herstellen? Het zit zo dicht bij de grond.
                    Steriliseren mes, wat heeft de voorkeur; vuur, alcohol, kokende pan water? En waarom?

Met deze duidelijke tips kan ik vooruit. Morgen naar de winkel voor de ontbrekende benodigdheden.

LR2
                    Met een keukendoekje bedoel je keukenpapier en niet een vaatdoek voor het aanrecht?
                    Heb je ervaring met de effectiviteit van keukenzout t.o.v. zeezout?

Die pissebed heb je goed gespot op de foto. Geen ontkomen aan. Vliegenstrips zal ik na de operatie op de aarde rondom plaatsen. Als het lukt onder de rot om de stam en boven de rot om de stam,

Stemma
                    Ik zal ze direct vastbinden aan de schutting zodat ze niet 'naar voren' of opzij kan vallen.

Dank voor de reacties! Ik kan ermee aan de slag.
                    Last edited by Ongeldig; 8 August 2017, 20:22.

Comment

Stekpoeder bevat calciumchloride in poedervorm, naast het auxinehormoon. Dat helpt niet heel goed tegen rot.
                      Een steriel mes houdt in dat het niet in contact is geweest met (voor de plant) gevaarlijke schimmels. Dan heeft vuur de voorkeur, maar 10 minuten koken in water werkt ook prima.
                      Vuur omdat het 't metaal roodgloeiend kan krijgen, bij circa 1200 graden. Daar overleeft niets bij. Kokend water omdat het volledig contact maakt met al het metaal en daarbij de levende dingen doodt.

Nu je het zegt; een katoenen doek bevat minder voedingsstoffen dan een keukenpapiertje. Ik zou voor katoen gaan!
                      Keukenzout werkt even goed als zeezout, maar zeezout bevat meer verschillende mineralen. Als een schimmel ietwat goed om kan gaan met natrium (zeldzaam maar mogelijk) dan zou bijvoorbeeld de lading magnesium of kalium in het zeezout alsnog de killer kunnen zijn. In keukenzout heb je dat minder, hoewel de jodide daarin ook zou moeten helpen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

IMG_20170809_173521166.jpg

Operatie Stamrot.

Deze update bevat de volgende onderdelen.
                        - Opsomming van de uitgevoerde handelingen, plus foto's.
                        - Bevindingen m.b.t. de operatie
                        - (Eigenwijze) aanpassingen aan het recept

1. Slijp messen.
                        2. Creeer een schone werkomgeving/werkblad/ondergrond.

IMG_20170809_173027206.jpg

(vliegenvangers, katoenen vaatdoek, UV-led, hansaplast alcohol 70%, papje vaseline zee&keuken-zout, schaaltje alcohol, mesje, vlam, tang, handschoenen, keukenpapier, bleekoplossing)

3. Ontsmet jezelf. Was handen, grondig. Trek schone kleding aan.
                        4. Desinfecteer en steriliseer gereedschap(pen). Denk ook aan, camera/telefoon.
                        5. Installeer werkplek. Zorg ervoor dat alle benodigdheden aanwezig zijn.
                        6. Trek handschoenen aan.
                        7. Neem in een knielende houding plaats aan de plantvoet, optioneel: zeg een gebedje.
                        8. Snij de schimmel weg, kom erachter dat de schimmel hoogstwaarschijnlijk reeds de wortels heeft aangetast en al bijna om de hele stam gevormd is. (aldus de beginnende bruine verkleuringen en het loslaten van de wortels bij wrijving)
                        Voor:

IMG_20170809_173525888.jpg

IMG_20170809_173514205.jpg
                        Westzijde stam.

IMG_20170809_173615714.jpg Zuidzijde stam

9. Snij nog meer schimmel weg en bemerk hoe houtig de stam is, snijden zonder fliebjes? Dat is niet gelukt.
                        10. Kom erachter dat het een rottig piel en kniel werk is.
                        11. Spendeer nog een halfuur geknield aan de plantvoet.
                        12. Neem daarna genoegen met het behaalde resultaat.

IMG_20170809_180511004.jpg
                        Westzijde stam, niet onaardig.

IMG_20170809_180534138.jpg
                        Zuid-zijde stam, onmogelijke opgaaf.

13. Giet/dep alcohol op de wonden.
                        14. Drapeer de katoenen vaatdoek, verzadigd van de bleekoplossing om de wonden heen.

IMG_20170809_180702041.jpg

IMG_20170809_180908790.jpg

15. Krijg koppijn van de bleeklucht. Zet timer een halfuur later.
                        16. Graaf ondertussen een geultje waar twee liters kraanwater straks weg kunnen lopen.
                        16. Vergeet alsnog de tijd. En verwijder de gebleekte vaatdoek na 40 minuten.
                        17. Zie het effect.

IMG_20170809_184906625.jpgIMG_20170809_185032806_HDR.jpg

24. Zeg opnieuw een gebedje als dat helpt. En vraag Stemma of je op haar duimen kunt rekenen
                        25. Maak een nieuw en vooral schoon vet zout papje. (van de vaseline/zee&keukenzout)
                        26. Breng dit aan.

IMG_20170809_190342698.jpgIMG_20170809_190332580.jpg

27. Loop te jongen met de vliegenvangers. Bedank in gedachte LR2 en vraag je af of hij soms dit grappig vind. Met zijn geniale ideeen.

IMG_20170809_191449177.jpg

28. Update de boel op het forum en vraag daar om bevestiging/respons/vervolgadvies.

Een volgende keer als de rot op deze plek zit weet ik niet of ik de moeite ervoor ga doen. Het is een onmogelijke plek om schoon te werk te gaan. Direct contact met de aarde. Daarbij is de stam op die hoogte zo verhout dat mijn scherpe mes er niet goed doorheen kwam.
                        Plus dat rot verwijderen van wortels op deze wijze net zo onmogelijk is als de houtige stam.

Verder werkt alcohol als desinfectie, geen sterilisator. Herstel denkfout.
                        Ontsmet de vlamhouder met alcohol, steriliseer het mes in de vlam. Verwijder roetvorming met alcoholpreparaat.

Oja en vergeet het rottende fruit niet neer te leggen.
                        En bedank de forumleden voor hun geinvesteerde tijd en kennis.

Dus, een welgemeende dank voor de informatie.

Is er een vervolgtraject?
                        - Iedere dag visueel controleren. Spreekt voor zich.
                        Hele plant verwijderen als het voor december terugkomt?
                        Risico voor de Ananas-dame3 wiens stam anderhalve meter verder de grond ingaat?
                        Voortaan handschoentjes dragen en wisselen als ik een plant aanraak?

(bleek slaat op de ademhaling)

Attached Files

Comment

thduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gif

En of ik wil duimen voor je!

Wat een bereklus meid!
                          Respect voor je doorzettingsvermogen en je duidelijk verslag over deze
                          gecompliceerde botrytis fuckeliana ingreep.
                          (en nog nooit vond ik een latijnse naam zo pasend )

thduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gifthduimendraaien.gif
                          PS, de eerste foto doet denken mij aan een geplukte kip ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

• Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Hier moet ik hardop om lachen.
                            Vooral die Latijnse naam. Heerlijke humor, die Latijnen, soms wat vunzig.
                            Dank voor het duimendraaien Stemma. Je mag straks wel even een kwartiertje pauze inlassen.

Als de plant het gaat redden dan zijn jouw duimen de oorzaak!
                            Last edited by Ongeldig; 10 August 2017, 22:48.

• Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Ik zie wel wat je bedoeld. Zonder intro kan je best een rottend kippenpootje zien in dat eerste plaatje. Niet zo smakelijk.
                        Bezig...
                        X