Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat kut voor je

ik duim mee!

Wel mad respect voor de inspanning! Weinigen zouden je het nadoen. En bedankt voor het 'mooie' verslag!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Dank voor de complimenten en het duimen. Ik kijk bij jouw ook graag mee over de schouder.

Thedoctor
    Ik vrees het ergste voor de dame. Ze is stervende. De ingreep kwam eigenlijk al te laat.
    Waarschijnlijk ligt het probleem dieper, ergens in het wortelsysteem.

Ik kijk het nog een week aan.
    Mogelijk probeer ik nog een alternatieve behandeling. Rotte plekken aanstippen met bleek/chloor. In laten drogen. Niet afspoelen.

Gelukkig heb ik nog twee (en een halve) gezonde laatbloeiers staan. Dan tel ik de TMV niet mee.

Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Zo spijtig, was echt een beauty!

Comment

Je vermoord als ware die plant gekkie met je zout en gloor dat snap je zelf ook wel denk ik.
        Als ze nu niet dood gaat dan weet ik het niet meer
        God was never on your side..

Comment

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Hoi lieve Bell.
          Ik snap wel dat de plant het niet leuk vind dat ik haar deze behandeling heb gegeven. Zelf weet ik niet goed wat ik ermee aan moet.
          Dus ik ben blij met het gevonden en gekregen advies van LR2.
          Ik blijf het nu aankijken. De wonden zullen ergens mee afgedicht moeten worden, vaseline en zout wordt daarvoor vaak gebruikt.

Heb jij andere tips? Had jij het anders aangepakt bij deze stam en wortel-rot?
          Het enige wat ik nog kan bedenken om haar de beste kans te geven is een afdak. Bescherming van het regenwater. De grond flink uit laten drogen.
          Of een beluchtingssysteem de grond in jassen. Of een prijzig middeltje aanschaffen in de winkel - waarvan het de vraag is of het werkt.
          Heb jij weleens te maken gehad met wortelrot in de volle grond (of in pot) en ben je ervanaf gekomen?

Ik lees dat veel mensen alles weggooien en vanaf nul beginnen. Ik hoop niet dat dit de enige oplossing is.

Ik geloof niet dat LR2 iemand bewust een plant laat vernaggelen en niets doen had de situatie ook niet beter gemaakt.

Maar Ongeldig
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

IMG_20170811_122751309.jpg

Een van de onderste zijtakken heeft nog hoop op een toekomst.

IMG_20170811_122717759.jpg

De rest van de plant ziet die toekomst niet zitten.

IMG_20170811_122726144.jpg

Schuin van boven, gaat het niet redden.

IMG_20170811_122827055_HDR.jpg

IMG_20170811_122636558_HDR.jpg

IMG_20170811_122813076.jpg

Wat vinden jullie ervan? Pythium right?
          Maar waar is het recht van die plant dan gebleven?
          Vaarwel Pineapple Chunk 4.

De 2,5 die overblijft.

Eerst die halve maar. (Pineapple Chunk 2)

IMG_20170811_122959796.jpg

Mijn joekel konijn was vannacht opnieuw ontsnapt.
          Samen met Biks. Biks Bunny. Nu liggen ze high te zijn. Een van de twee is niet zo ADHD als normaal. Joekels again. Mijn bonsai is verder gebonsaied.
          Biks gedraagt zich altijd als een stoned knijn.

Dit is PC 3 - staat met haar voeten gedwongen in de ziekenkamer.

Hierdoor kom ik direct uit mijn rouw. Ik kan niet anders als trots zijn met zo'n monster van een plant.

(plantdokter in opleiding) Ongeldig. Over and out.

Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:14.

Comment

Sterkte, het moet klote zijn om zo'n mooie plant af te zien takelen

Maar inderdaad, je hebt nog prachtige planten staan ❤️
            Heb je wel maatregelen getroffen tegen de pissebedden bij je gezonde planten?
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik zou geen wonde afplakken dat gebeurt in de natuur ook niet , Ik zou ook geen extra wonde maken btw
            Deze planten zijn zo mega sterk dat ze al 100 de jaren over leven dus zo rot plek op de stam daar gaat je plant niet van dood , wel van alles wat je er aan doe want dat is niet natuurlijk.
            Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik heb al menig plant hier gebroken zien worden gespleten stammen ed en ik zie dat de natuur zich zelf goed red zonder dat wij helpen.
            Zout lijkt mij gewoon NOOIT goed voor een plant of wond afdichten ik had het gewoon aan de lucht laten in drogen en de plant hersteld echt zelf wel.

Ik geloof inde natuur en in de sterkte van de plant zelf

Knufje en ik bid met je mee

Comment

belladonna
              Ik kan je wel volgen Bella. Vorig jaar dacht ik ook nog volgens dezelfde filosofie als jij. Laat moeder natuur het werk maar doen. Al het overige is niet natuurlijk.
              Ergens dit jaar ben ik dat kwijtgeraakt en ben ik ontzettend veel tijd in de planten gaan investeren.

De genoemde behandeling klinkt inderdaad ongezond. Om een plant eerst lastig te vallen met messen, en daarna chemische bestrijdingsmiddelen in de wond te te dwingen.
              Op internet kan je de gekste dingen vinden en daarna klinkt alles logisch.
              Ik bedoel het begon met zalf en zout, en toen waterstofperoxide. Een zo puur mogelijk vorm van ethanol. En dan is het einde toch wel zoek. Dan kan chloor er ook nog wel bij.

Het is nu te laat om jouw methode ook nog uit te proberen. De 'schade' is gedaan. En dat is onomkeerbaar. Daarbij zou het niet erg vaardig zijn om met twee methodes door elkaar heen te gaan experimenteren op een plant.
              Maar mocht een van de zussen aangestoken worden dan zal ik jouw manier, en die van MoedertjeNature zeker een kans geven.

Dank voor je inbreng in deze. En de knuf en het gebedje. Misschien ga ik vandaag ook nog even voor haar knielen.

Comment

Zonde is dit maar het is gelukkig niet je enigste plant.

Wat ik nu ga zeggen is mss oerdom maar ik probeer mee te denken.

is het een optie het aangetaste deel wortel bloot te leggen en los te snijden van het deel dat nog niet is aangetast? voor zover ik weet groeien nieuwe wortels redelijk snel aan.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

Thedoctor
                  Goedbedoelde suggesties zijn altijd welkom zelfs oerdom

De plant uitgraven levert haar nog meer stress op. En beschadiging van het al aangetaste wortelstelsel. Dat is hoe ik jouw suggestie voor me zie, jammer genoeg (in deze) staat mevrouw lekker in de volle grond. Overigens vind ik het geen vreemd idee, in mijn gedachten is het ook voorbij gekomen.

Ik ben een beetje aan het afwachten of de eerste behandeling nog aan gaat slaan.
                  Wanneer ik het lang genoeg heb aangekeken dan mogen alle alternatieven uit de kast getrokken worden. Zoals jouw idee.

Mijn ingeving was om haar stekpoeder of wortelstimulator te gaan geven.
                  Natuurlijk is bijvoorbeeld wilgenthee. Of het stekpoeder dat ik in huis heb oplossen in water.
                  Een aspirine oplossen in water werkt misschien ook wel.

Bella's inbreng vind ik ook waardevol, lekker uit laten drogen aan de zon en moeder natuur de rest laten doen.
                  Ze heeft me aan het twijfelen gebracht over de agressieve operatie. Of dit niet eerder kwaad dan goed kon in mijn situatie, omdat de rot precies overgaat van stam naar wortel.
                  De uitgevoerde operatie is voor stamrot specifiek. Niet voor wortelrot. Dat de wortels (ook) rottend waren was mij voor de operatie nog niet duidelijk.

Kan haar altijd nog afknippen en er mega grote stekken van maken. Kijken of dat nog wat doet.

Ik ben toch aan het rommelen gegaan bij de plantvoet. Ongeduldig. Terwijl ik zei dat ik het nog wat langer wou aankijken. Maar ze staat er zo zielig bij. Ik denk dat ik wel kan concluderen dat de operatie niet aanslaat. Is het dan toch tijd voor andere opties?
                  Misschien de ondervoede helft eraf halen (alles wat erg vergeeld is en alleen maar hangt), Zodat de 'gezonde' wortels een kleiner plantoppervlak te voeden hebben. Dan kunnen ze al hun overgebleven power in het overblijvende plantdeel steken. Want de onderkant van de plant oogt nog best oke. Groen, opstaand blad.

Vandaag staat ze er zo bij.

IMG_20170812_174328357.jpg

IMG_20170812_174341003.jpg

Ter vergelijking een van de geoogste auto's uitgegraven.

IMG_20170812_174404092.jpg

Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:14.

Comment

OOHO geef de natuur de kans om te herstellen en laat die plant met rustttttt je kan het dan zie je hoe sterk ze is
                    Die plant heeft genoeg wortels om te leven en zo niet dan maak ze zelf die wel aan Blijf er af muts laat je niet verleiden tot nog meer moord aan slagen whahah

Comment

belladonna Ik ga jou aanpak een volgende keer zeker uittesten. Nu heb ik al teveel aan haar onderstel gekloojoot. Mijn hulp heeft ze niet nodig om verlost te worden. Ze is onderweg naar de eeuwige cannabis velden.

En ik heb er nog meer aan gekloojoot. Getracht een pissebed blokkade op te werpen. Ef-fing lobsters are messing up my moestuin. Denk dat t de schuld is van de kippen.
                      Die veders op klauwpoten schoppen alles uit mijn composthoop, hup zo de tuin in.
                      De blokkade moest tevens dienstdoen als afdak, tegen de regen. Om zo de rot uit te drogen.
                      En verder heb ik haar gisteren gepoogd bladvoeding te geven.
                      Vandaag laat ze me zien dat ze dat absoluut niet heeft gewaardeerd,

IMG_20170814_191820180.jpg

IMG_20170817_140133302_HDR.jpg

IMG_20170817_140246623.jpg

IMG_20170817_140107892.jpg

De soon-to-be overwinteraars.

IMG_20170814_192456092.jpg

Autoflowers van dichtbij

IMG_20170815_183422315.jpg

IMG_20170815_184524666.jpg

IMG_20170815_183422315.jpg

IMG_20170817_140303079_HDR.jpg

Attached Files
                      Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:15.

Comment

OHo dat lijk wel poging tot doodslag wat je daar doe met die plant en blad voeding. Heb je nu goed geluisterd naar de Plant!!!!!!!!!!!!!!
                        Ze heeft niks nodig laat der met rusttttttttt whahaha

Waarom moeten die pissebedden weg ??

Natuurlijk is een tuin niks zonder leven, zowel planten als dieren ze behoren tot de grootste schoonmakers van je tuin! Ze leven van dood blad en houtresten. Daar mee helpen ze de tuinier twee keer: in de eerste plaats helpen ze je van je rommel af en gelijktijdig bemesten ze je planten. Zo bemeste grond heeft ook minder de neiging tot uitdrogen, wat natuurlijk altijd handig is.
                        Ook vormen pissebedden een substantieel deel van de voedselketen: ze staan op de menu-kaart van veel andere dieren die we graag in de tuin zien, zoals vogelsbestand zijn tegen een kernexplosie,deze aflevering van Het Klokhuis.
                        Reden genoeg dus om deze kleine helpers te koesteren. Om meer pissebedden in de tuin te krijgen hoef je heel weinig te doen. Zorg voor plekjes waar ze zich kunnen verstoppen, zoals een hoop takken of een stapeltje stenen. Het liefst in de schaduw, zodat het niet te snel uitdroogt. Daarnaast moet je natuurlijk zorgen dat er wat te eten is, dus vooral niet als een idioot je dode blad opruimen. Een composthoop is natuurlijk helemaal de zevende hemel.

Comment

Ik ga haar morgen weghalen hoor Bell! Ik kan het niet langer aanzien. Het is niet om aan te zien. Zelfs mijn buurvrouw heeft me er voorzichtig opgewezen dat een van 'DE planten' er niet zo gezond uitziet. Ze vroeg me wat ik ermee gedaan had. Ik heb haar maar niet verteld dat ik erin gesneden heb en er daarna bleek op heb gedaan.
                          Bleek gebruikt de buurvrouw om haar tegels wit en onkruidvrij te houden...

Ik knip haar door de helft. Ik maak er stekjes van. Ik graaf haar op de stop der ondersteboven terug in de grond.

belladonna
                          Check deze foto van wat dikke bieten hadden moeten worden. Die komen uit mijn moestuin.

IMG_20170817_183557075.jpgIMG_20170817_183549683.jpg

Ik vind pissebedden cool. Vooral die glimmende die zich tot een balletje kunnen rollen. Pissebedden zijn een van mijn favoriete insecten.
                          Maar LR2 zegt dat het hullies schuld is dat mijn PineappleChunk last kreeg van de rot. En iedere keer als ik naar de stam keek kropen er ook pissebedden rond.
                          Nu ik ze zo zie schransen van mijn bieten ben ik wel overtuigd. Ze blijven leuk zijn maar zijn niet langer helemaal het einde voor mij.

IMG_20170813_144227457.jpgIMG_20170817_184459237.jpg

IMG_20170817_184035943.jpg

Het is niet de bedoeling de pissebedden te verjagen. Het is de bedoeling dat ze daar blijven waar het rottende voedsel is. Zodat mijn andere gewassen gewoon gespaard blijven.

Het 7.7.17 stekje van de PineappleChunk3 is flink aan te groeien. Als ik niet wil dat ze in bloei gaat moet ik de dagen kunstmatig gaan verlengen.

IMG_20170817_184527856_HDR.jpg

Comment

Bezig...
                          X