Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 5x autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ik heb ze ook gew buiten staan en in de avond nacht gaan ze gew aan het raam in de garage men vorige die niet wouden groeien kwam ook door een propagator met led.dus beter buiten of achter het raam dan dan zo ledlampjes

    Comment


      #17
      Totdat ze boven de grond komen kan je de aarde lekker nat houden

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

      Comment


        #18
        Dag 2;

        Vanochtend heb ik de grond wat natter gemaakt en een doorzichtigfolie over de pot gespannen. De zon deed het goed vandaag en met de regen was het redelijk luchtvochtig. Tot twee keer de regen van de folie af laten lopen en poeiii onder die folie was het goed broeierig.

        Zonet heb ik de folie eraf gehaald en zie daar nummer 2 de auto Jack 47 is bovengekomen

        Van de andere nog nog niets.

        Dag 3; vannacht heeft het goed geregend, vandaag opnieuw folie over de 2 nog niet bovengekomen zaadjes gespannen.
        Attached Files
        Last edited by NieuweTeelt; 13 May 2017, 14:05.

        Comment


          #19
          Even een korte update. Ik ben 2 dagen niet thuis geweest en had de folie met gaatjes over de 2 gelaten die nog niet boven waren. Het heeft hier 2 dagen hard geregend, dus ik was even bang dat ze waren verzopen.

          Vandaag keek ik en de Gorilla Glue auto(1) zat al tegen het folie aan met de lobblaadjes, ze heeft haar omhulsel er nog bijhangen, ik laat het eerst mooi hangen dat vliegt er vanzelf af.

          De White Widow auto(3) was ook boven alleen die was nog wat fragieler. Beide hebben denk ik redelijk wat water gepakt gezien de beetje hangende blaadjes, het zij zo.

          Ze staan op een plek met redelijk veel wind dus het droogt best snel helemaal met de zon overdag.

          De Jack 47 auto (2) staat er volgens mij heel mooi bij, maargoed dat zijn mijn woorden. Ik hoef in ieder geval even geen water te geven denk ik.

          Hierbij de foto's.
          Attached Files

          Comment


            #20
            Ziet er allemaal goed uit, die kleintjes hoeven inderdaad de komende 2 weken niet zoveel te drinken.
            Voel af en toe hoe zwaar de pot is, je merkt het gelijk als ze droog staan.

            Comment


              #21
              Dankje

              Ja elke keer als ik kijk voel ik ook even aan de potten hoe zwaar ze zijn.

              Ik heb de ander 2 ook laten kiemen en die doe ik dus in eerste instantie onder een ,wat moet zijn, een 80W groei/bloei LED lamp. Misschien dat andere mensen hier slechte ervaringen mee hebben, ik wil het sowieso proberen puur omdat het kan

              Nummer 4 = Gorilla Glue Auto
              Nummer 5 = Haze XXL Auto

              Ben benieuwd
              Attached Files
              Last edited by NieuweTeelt; 19 May 2017, 20:24.

              Comment


                #22
                Het plan is alweer gewijzigd. Ik heb die andere 2 nu ook gewoon buiten staan, dat is wat praktischer op dit moment.

                Ik heb ze wat langer laten kiemen en binnen 48uur waren ze boven.

                Nu heb ik ze minimaal water gegeven en op het dak gezet.

                Ik denk dat ze sowieso niet zo heel hoog zullen worden deze auto's in de 11L potten, alleen als ik ze in de breedte laat groeien m.b.v touwtje aan het steeltje en die aan een steen ofzo, zou ik dan meer eraf kunnen krijgen? Of is dat qua stress voor een auto net als overpotten/toppen beter van niet?

                En heeft er iemand ervaring met dieven van auto's? Ik wil denk ik 1 Gorilla Glue gaan dieven.

                Hopen op veel zonnige dagen
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  We zijn een weekje verder.

                  De tweede Gorilla Glue (4) was me volgens mij uitgedroogd. De grond hiervan had ik niet doorgespoeld, dus was het droog. Het water wat ik gegeven had was waarschijnlijk te weinig. Leeg potje dus, hier ga ik nog een Super Skunk auto voor doen.

                  De HazeXXL (5) had het ook even moeilijk en ging met het steeltje over de grond hangen. Die heb ik nu ondersteund met takjes en wat meer water gegeven en die is goed opgeknapt. 2017-05-31 19.23.31.jpg

                  De Gorilla Glue (1), Jack 47 (2) en de White Widow (3) staan nu een 2,5 weken boven.

                  De Gorilla Glue blijft wat achter heb ik het idee maar ziet er verder wel goed uit. 2017-05-31 19.22.13.jpg

                  De Jack 47 is het langste boven wat ook wel te zien is en groeit al flink.
                  2017-05-31 19.22.47.jpg

                  De White Widow is tegelijk bovengekomen met de Gorilla Glue en deze begint de Jack 47 gewoon in te halen. Ze groeit heel erg snel alleen er zitten wat zwarte puntjes op de bladeren/in de top hopelijk is het geen bladluis.
                  2017-05-31 19.21.42.jpg
                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    De White Widow heeft zoals ik al zei zwarte puntjes en ik ben benieuwd wat dit is?

                    Gister zat er ook een klein spinnetje onder een blad maar die heb ik vandaag niet kunnen vinden.

                    En er liep een rood mijtje, tenminste zo leek het, een vuurrood mijtje over de rand van de pot. Die heb ik doodgedrukt.

                    Wie weet wat die zwarte puntjes zijn?

                    Ps: klik even op de eerste afbeelding en zoom in dan is het beter te zien.2017-06-02 20.17.00.jpg Screenshot_2017-06-02-20-10-11.png
                    Attached Files
                    Last edited by NieuweTeelt; 2 June 2017, 19:18.

                    Comment


                      #25
                      Bladluis, had ik ook last van maar ben nu gelukkig van ze af.
                      Die beestje kunnen in korte tijd veel schade aanrichten.
                      Lees je even in over de bestrijding ervan. Bij mij werkte koper rond de stam leggen en 3-4 dagen elke ochtend de bladeren onder en boven goed bespuiten met ijswater.
                      Het koper is tegen mieren want die werken als het waren samen met de bladluizen om vervolgens als je er niks aan doet met een rotgang je plant te vernietigen.



                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


                      Comment


                        #26
                        Ja ik heb me er even verder in verdiept, het lijkt niet echt bladluis te zijn gelukkig maar ik houd het in de gaten.

                        Ik heb nog wel even afdakjes gemaakt tegen de regen. De verwachting is dat het t/m dinsdag/woensdag wel blijft regenen of in ieder geval een grote kans. Aangezien 1 plantje de bladeren wat begonnen te hangen neem ik het zekere voor het onzekere met de afdakjes

                        2017-06-09 14.52.09.jpg

                        Comment


                          #27
                          Weer een weekje verder.

                          Ik ga vanaf nu gewoon de dagen bijhouden omdat ze redelijk verschillend boven zijn gekomen en ik ook nog een Skunk ga planten.

                          Dus het is als volgt;
                          12-05-17 Jack 47
                          15-05-17 White Widow, Gorilla Glue
                          22-05-17 Haze XXL

                          De plantjes heb ik even op een andere plek gezet. Vandeweek heeft het jammerlijk best wat geregend maar ze zijn er volgens mij nog goed doorgekomen. De potten had ik op handdoeken gezet voor het absorberen van water en een afdakje (zie posts hierboven) had ik gemaakt tegen de regen.

                          De Jack 47 (2) 29 dagen (voorbloei gezien);
                          Wel wat kleine gele (door)brandplekjes op de bladeren
                          2017-06-10 23.20.55.jpg
                          Onder het bladerdek; 2017-06-10 23.24.14.jpg

                          ​De White Widow (3) 26 dagen;
                          Ook wat verbrande puntjes, wellicht door de voeding in de grond.
                          2017-06-10 23.34.52.jpg

                          Onder het bladerdek; 2017-06-10 23.35.39.jpg

                          ​De Gorilla Glue (1) 26 dagen;
                          Blijft tamelijk klein
                          2017-06-10 23.42.12.jpg

                          Onder het bladerdek
                          2017-06-10 23.43.20.jpg

                          En de jongste HazeXXL (5) 19 dagen;
                          herstelt super
                          2017-06-10 23.44.37.jpg
                          Nog een overzicht van het geheel. Maar wat een verschil tussen de Gorilla Glue (linksonder) en de White Widow (rechtsboven)

                          Ik ga er binnenkort nog sterk geurende planten bijzetten om de geur wat te verbloemen. Nu staat er munt bij omdat ik dat ook lekker vind
                          2017-06-10 20.22.36.jpg
                          Tot gauw en moge het vele zonnige dagen zijn zonder regen.
                          Attached Files
                          Last edited by NieuweTeelt; 11 June 2017, 20:08.

                          Comment


                            #28
                            Weekje verder en alles lijkt zeer goed te gaan, geen last van plagen of ander ongein. Alleen dat de blaadjes een klein beetje verbranden, daar kan ik niks aan doen en was een bewuste (beginners) keuze. Ze beginnen ook al naar wiet te ruiken en ik gebruik 'tucking' zodat de toppen meer zon krijgen

                            De Jack 47 (36 dagen); had wat hangende blaadjes dus wat meer water gegeven, pot was behoorlijk licht geworden de 2 dagen dat ik weg was.

                            2017-06-17 22.18.20.jpg

                            2017-06-17 22.18.43.jpg

                            2017-06-17 22.19.17.jpg

                            De Gorilla Glue (33 dagen) blijft klein helaas.

                            2017-06-17 22.19.41.jpg

                            2017-06-17 22.20.11.jpg

                            2017-06-17 22.20.38.jpg

                            De White Widow (33 dagen) deze gaat echt heel erg lekker.

                            2017-06-17 22.21.10.jpg

                            2017-06-17 22.21.42.jpg

                            2017-06-17 22.22.08.jpg

                            De Haze XXL (26 dagen) groeit ook lekker hard.

                            2017-06-17 22.22.36.jpg

                            2017-06-17 22.22.58.jpg


                            Voor tips houd ik me natuurlijk aanbevolen, alleen volgens mij gaat het wel lekker op de brandplekjes na.

                            Comment


                              #29
                              Vandaag zag ik een redelijk dicht webje op 1 blaadje van een plant dus die heb ik verwijderd. Ik ga op een stoel ernaast zitten, zie ik ineens een klein rood puntje bewegen. Wel ge ve de ik snel dat mijtje dooddrukken, ik kijk verder onder de bladeren zie ik dit!!!!!


                              Allemaal kleine eitjes!!! Wat is dit???

                              2017-06-19 21.12.54.jpg

                              Overal waar van die eitjes opzaten die bladeren heb ik eraf gehaald. Zo te zien heb ik een klein plaagje vermeden. Alle 4 de planten heb ik bekeken en ik had het op 2.

                              Op 1 plant zat een rups te genieten van mn bladeren dus die is nu ook naar de 7e hemel. En op 1 plant zat een groter zeer duidelijk aanwezig zwart spinnetje die heb ik laten zitten laat die ze maar opvreten. Als die moeilijk doet gaag ie er ook aan.

                              Oja en ik heb op elke plant knoflook water gespoten onder en bovenkant en de 2 waar die eitjes zaten liggen 2 of 3 stukjes knoflook in de pot.

                              Ik hoop niet dat het door blijft gaan met die eitjes, het is al warm zat haha

                              Comment


                              • BackYardPlant
                                BackYardPlant commented
                                Editing a comment
                                volgensmij kunnen rupsjes daar helemaal niet naar toe en moeten het eerst vlindertjes zijn voor ze bij de 7e kunnen komen

                              #30
                              Volgens mij had je die bladen er niet allemaal af hoeven halen hoor. Ik had er volgens mij ook wat, maar plantenspuit met ijskoud water hielp al een hele hoop

                              Comment

                              Bezig...
                              X